לאחר ביטול ישיבת הממשלה: עימות בין כחול לבן לליכוד

כ"ץ קרא "לנתק את ענייני הבריאות מהמחלוקות הפוליטיות" ופנה לגנץ כדי שיאפשר את כינוס הישיבה על תקציב נוסף למערכת הבריאות. בכחול לבן השיבו: חברי הליכוד הם האחרונים שיכולים להטיף מוסר

זמן צפייה: 04:37

עימות בין כחול לבן לליכוד: שר האוצר ישראל כ"ץ קרא היום (שני) לשר הביטחון בני גנץ לאפשר את כינוס ישיבת הממשלה שהייתה אמורה לדון בתקציב נוסף למערכת הבריאות, וטען כי "חייבים לנתק את ניהול ענייני הבריאות והכלכלה מתוך המחלוקות הפוליטיות". זאת, לאחר שהישיבה בוטלה בעקבות סירוב ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם מינוי קבע לשר המשפטים. בכחול לבן השיבו כי "חברי הליכוד הם האחרונים שיכולים להטיף מוסר על 'לשים פוליטיקה בצד'".

עוד נמסר מטעם כחול לבן: "ישראל כ"ץ מנע מאזרחי ישראל תקציב מדינה ובמו ידיו פגע ביכולתם של מאות אלפי אזרחים להתאושש ממשבר הקורונה. כץ, אדלשטיין וכל חברי הליכוד יירשמו בדברי ההיסטוריה של הפוליטיקה כמשת"פים של נאשם בפלילים שמבקש לחמוק ממשפטו ולרסק את שלטון החוק. שר משפטים קבוע זה לא ג'וב ולא עניין פוליטי אלא צורך דמוקרטי ומשילותי בסיסי.
אם כץ כל כך מודאג, אז שידרוש מראש הממשלה לאשר מינוי קבע לשר משפטים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גורמים בימינה: "לפיד לא רוצה ממשלת פיוס – אלא ממשלת שמאל"

אחרי 6 ימים: חולצה ספינת הענק שנתקעה בתעלת סואץ

ניסיון פיגוע במעלה אדומים: רכב ניסה לדרוס חיילים

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

השר כ"ץ הגיב בפייסבוק להאשמות כחול לבן וכתב: "בני גנץ הנכבד, כחול לבן בראשותך קיבלה בבחירות האחרונות 8 מנדטים במקום 33 בבחירות הקודמות, אל מול 30 מנדטים לליכוד בראשות נתניהו. קצת צניעות לא תזיק, ומספיק עם הסגנון המתלהם. אנחנו כבר לא בקמפיין, ומוטלת עלינו אחריות לניהול המדינה".

בני גנץ הנכבד, כחול לבן בראשותך קיבלה בבחירות האחרונות 8 מנדטים במקום 33 בבחירות הקודמות, אל מול 30 מנדטים לליכוד בראשות...

Posted by ‎ישראל כ״ץ - Israel Katz‎ on Monday, March 29, 2021

כזכור, הישיבה שבוטלה להיום הייתה אמורה לדון על תוספת תקציב בסך של שבעה מיליארד שקלים למערכת הבריאות. "זו פגיעה בשלטון החוק ובדמוקרטיה", נכתב בהודעת כחול לבן.

מנגד, בליכוד השיבו: "שערורייה שלא תאומן - בשביל מינויים וג'ובים גנץ מונע את חתימת החוזים למיליוני חיסונים שנדרשים לאזרחי ישראל לקראת החיסון הבא. אם הממשלה לא תאשר מיידית את החוזים שהשיג נתניהו, חברות החיסונים עלולות לבטל אותם ולהעבירם למדינות אחרות. גנץ פועל בחוסר אחריות שמסכן את שלומם ובריאותם של כל אזרחי ישראל. גנץ לפני הכול".

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי מסר לחדשות 13 כי "לא כל דבר זה פוליטיקה - הממשלה הייתה אמורה לדון בתקציב השוטף של מערכת הבריאות והתקשרות עם חברות החיסונים. ככל שנדחה את ההחלטות, נידחק אחורה בתור הרכש של החיסונים. אנחנו שומעים כי באירופה יש חשש להידוק הייצוא על חיסונים, ואנחנו עלולים לאבד את החלון הזדמנויות. יש מירוץ מטורף".

חזי לוי, מנכ''ל משרד הבריאות
חזי לוי, מנכ''ל משרד הבריאות | צילום: חדשות 13