ויכוח סוער בליכוד: "להצביע נגד שכר חיילים? לא סביר" | האזינו

בסיעת הליכוד דנו באשר להתנהלות בהצבעות על הצעות חוק במליאה. בהקלטות שהגיעו לחדשות 13 נשמע ח"כ יואב גלנט יוצא נגד: "מה שיזכרו הוא שהליכוד הצביע נגד חיילי צה"ל". ח"כ יריב לוין לא השתכנע: "אז בואו נלך הביתה וניתן לקואליציה להעביר את הכול".

זמן צפייה: 01:32

חוסר הסכמות בליכוד לגבי ההתנהלות בהצבעות במליאה: בהקלטות מתוך הסיעה שהתקיימה בצהריים ומתפרסמות הערב (שני) במהדורה המרכזית של חדשות 13 נרשם ויכוח סוער בין חברי הכנסת.

ח"כ יואב גלנט התייחס להצבעה בנושא ממדים ללימודים שמטרתה להעניק סיוע ללוחמים ולסטודנטים. "אל תנהל מלחמה דון קישוטית במה שמראש מזיק לך בצורה קיצונית. להצביע נגד שכר חיילי צה"ל זה דבר לא סביר ולא הגיוני. מה שיזכרו הוא שהליכוד הולך נגד חיילי צה"ל. אף אחד לא יזכור אם ניצחת או לא. גם ככה מצבנו בבחירות האחרונות לא היה מזהיר בקרב החיילים", אמר גלנט.

ח"כ יואב קיש אמר: "יש חוק נכסים של נספי שואה. אנחנו הולכים להצביע נגד. שתבינו את זה. חלק יצביעו כי זה מה שהחלטנו ועכשיו פתאום יש כמה שהתחבאו". בשלב הזה התערבה ח"כ גילה גמליאל: "יש גבול לכל תעלול".

ח"כ דוד ביטן: "אבל אין ברירה".

ח"כ יריב לוין: "אנחנו לא בוויכוח".

ח"כ גמליאל: "אנחנו כן בוויכוח אם אתה לא שם לב".

בשלב הזה התייחס ראש האופוזיציה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו למחלוקת: "אני יודע שמסתכלים עלינו בתוך האופוזיציה שלא כולה לאומית. אם לא נקיים את המשמעת הזו, לא נגיע לבחירות כדי לנצח".

את יו"ר הסיעה יריב לוין, הוויכוח לא שכנע: "אם הצבענו על חוק מסוים, אז יגידו לנו חיילים כן וניצולי שואה לא? אחר כך יהיה שכר לאחיות. נצביע בעד. יהיו נקודות זיכוי להורים נצביע גם בעד. אז בואו נלך הביתה וניתן לקואליציה להעביר את הכול".