סיעת הליכוד הצביעה פה אחד נגד החוק הממשלתי למלגות ללוחמים

לא מתקפלים: בסיעת הליכוד הודיעו כי יישרו קו עם עמדת נתניהו ולא יתמכו בחוק "ממדים ללימודים" במתכונתו הנוכחית. "לצערנו, הקואליציה סירבה להגדלת המלגות", נמסר. "נביא את ההסתייגות של 100 אחוז למליאת הכנסת, תוספת שמשמעותה 50 מיליון ש"ח, ואם הקואליציה תפיל את ההסתייגות - נתנגד לחוק". כחול לבן: "קוראים לחברי הליכוד להתעשת ולא לפגוע בחיילים"

זמן צפייה: 01:00

סיעת הליכוד יישרה קו היום (חמישי) עם עמדת יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו והודיעה כי הצביעה פה אחד נגד החוק הממשלתי למלגות ללוחמים: "באופן חריג קיימנו מו"מ עם הקואליציה והצענו לתמוך בחוק 'ממדים ללימודים' תמורת הגדלת המלגות ל-100% עבור לוחמים משוחררים. הלוחמים שלנו נותנים 100 אחוז ומגיע להם 100 אחוז".

"לצערנו, הקואליציה סירבה להגדלת המלגות. אנו נביא את ההסתייגות של 100 אחוז למליאת הכנסת, תוספת שמשמעותה 50 מיליון ש"ח, ואם הקואליציה תפיל את ההסתייגות - נתנגד לחוק. בנט נתן 50 מיליארד שקל למנסור עבאס ולקח 50 מיליון לשיפוץ הבית שלו ברעננה. אבל ללוחמים שלנו הוא מסרב בציניות לתת 100% מלגה שעלותה הכוללת לכל היותר היא 50 מיליון ש"ח.

ישיבת סיעת הליכוד
ישיבת סיעת הליכוד, ארכיון | צילום: ערוץ הכנסת

"הספין המביש על גבם של חיילי צה"ל שנעשה על ידי ממשלה שנשענת על תומכי טרור לא יצליח. סיעת הליכוד תתנגד לכל הצעות החוק של הממשלה המסוכנת הזו ונפעל במלא העוצמה להפיל את הממשלה הזו ולהקים בישראל ממשלה חזקה שתחזיר את הביטחון ואת הכבוד ללוחמים ולאנשי כוחות הביטחון שלנו. החוק הראשון שממשלה בראשות הליכוד תעביר יהיה חוק של 100 אחוז, שיחול רטרואקטיבית גם על המשרתים היום".

בכחול לבן הגיבו על ההודעה: "16,500 חיילים מחכים שהצעת החוק ״ממדים ללימודים״ תעבור בכנסת ביום שני הקרוב. נמשיך לפעול כדי להשיג את הרוב הנדרש למען לוחמי צה"ל. אנו קוראים לכל חברי הליכוד להתעשת ולא לפגוע בחיילי צה״ל שממתינים לקבלת המלגה".

#msc 2022 Townhall Abraham Accords: Peace By Piece
בני גנץ, ארכיון | צילום: MSC

לאחר פרסום ההקלטות מתוך סיעת הליכוד בחדשות 13, שבהן נשמעו חילוקי הדעות באשר לאי-תמיכה בחוק "ממדים ללימודים" לבוגרי יחידות קרביות, שר הביטחון בני גנץ שוחח עם נתניהו ואמר: "ביקשתי ממנו להירתם ולהעביר ביום שני הקרוב את הצעת החוק עבור לוחמי צה"ל", בעוד מטעם נתניהו נמסר כי הוא זה שהתקשר לשר הביטחון גנץ וביקש ממנו לתמוך במימון של 100% מלגה ללוחמים כפי שמגיע להם.

גם ראש הממשלה נפתלי בנט קרא לנתניהו לפעול להעברת החוק, בעקבות פרסום ההקלטות מתוך סיעת הליכוד. בין היתר נשמע אומר ח"כ יואב גלנט: "אל תנהל מלחמה דון קישוטית במה שמראש מזיק לך בצורה קיצונית. להצביע נגד שכר חיילי צה"ל זה דבר לא סביר ולא הגיוני. מה שיזכרו הוא שהליכוד הולך נגד חיילי צה"ל. אף אחד לא יזכור אם ניצחת או לא. גם ככה מצבנו בבחירות האחרונות לא היה מזהיר בקרב החיילים".