הליכוד ורע"ם משתפות פעולה: תוקם ועדה לענייני החברה הערבית

לאחר שמפלגתו של עבאס הצביעה עם "גוש השינוי" בשבוע שעבר, הפעם בדיוני הוועדה המסדרת היא דווקא תמכה בהצעת הליכוד – בתמורה לכך שיו"ר הסיעה יעמוד בראש ועדה מיוחדת שתעסוק בענייני המגזר

זמן צפייה: 07:12

ימינה, הציונות הדתית ורע"ם אישרו הערב (שני) את הצעת הליכוד להקמת ועדות זמניות בכנסת, זאת מלבד ועדות הכספים, החוץ והביטחון. מי שיזם את הרעיון הוא יו"ר הוועדה ח"כ מיקי זוהר, שהציע גם להקים ועדה זמנית לענייני החברה הערבית - מה שעורר כעס רב בקרב חברי כנסת מ"גוש השינוי", שמחו על המהלך.

מדובר בשיתוף פעולה בין הליכוד לרע"ם, שבמסגרתו המפלגה הערבית תמכה בהצעה, ובתמורה קיבלה את הוועדה לענייני החברה הערבית, כאשר מנסור עבאס יעמוד בראשה. זאת, לאחר בשבוע שעבר במפלגתו של עבאס הצביעו נגד הליכוד ויחד עם "גוש השינוי".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מהיום: הורים עם תו ירוק או בדיקה שלילית יוכלו להיכנס לבתיה"ס

בעקבות הירי לדרום: ישראל סגרה את מרחב הדיג ברצועת עזה

"ארץ נוודים" זכה באוסקר לסרט הטוב ביותר; אכזבה ל"עין לבנה"

בהתאם להחלטת הוועדה, כעת ימונו שלושה סגנים ליו"ר הכנסת כאשר אחד מהם יהיה מגוש הימין, השני ממפלגת ימינה ואילו השלישי - מרע"ם. בנוסף, כאמור, יוקמו שתי ועדות זמניות וגם ועדה מיוחדת לענייני החברה הערבית.

זוהר אמר כי הוועדה המיוחדת תדון במיגור הפשיעה והאלימות במגזר הערבי, בפיתוחה הכלכלי, בתכנון ובבנייה וכן בנושאי חינוך, השכלה וכלכלה. ההצעה עוררה זעם בקרב חברי כנסת ערבים, שחלקם הגיבו בציניות למהלך.

ח''כ אחמד טיבי בוועדה המסדרת
ח''כ אחמד טיבי בוועדה המסדרת | צילום: ערוץ הכנסת

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) אמר כי "הפכתם את החברה הערבית לגטו. היום הוצאת את החברה הערבית מהחברה הישראלית. רעיון הטרנספר מתחיל להתממש. זו הוועדה לעניין הגטו הערבי במדינת ישראל".

בכיר הרשימה המשותפת אחמד טיבי פנה לאנשי יש עתיד ואמר: "ימינה הולכים לכם על הראש. מה הם עושים לכם - איך אתם מסכימים? אתם מנהלים איתם משא ומתן בחדרי חדרים, והם סוחטים אתכם ברמה המלוכלכת ביותר. זה לא גשם, זו יריקה בפרצוף. תנתקו את המגע איתם היום".