בית הדין הפך את החלטתו: לא ייערכו פריימריז לרשימת הליכוד

תשעה דיינים קבעו כי בשל לוח הזמנים הצפוף הרשימה תוקפא וכי המתפקדים יוכלו להצביע רק בקלפי שבה הם רשומים • ח"כים בעבודה נגד שריונים אפשריים של פרץ: "זו תהיה הבעת אי אמון ברשימה"

זמן צפייה: 02:41

בחירות 2020: הרכב מורחב של תשעה דיינים בבית הדין של הליכוד הפך הערב (שני) את החלטתו מיום חמישי וקבע כי לא יתקיימו פריימריז לרשימת המפלגה. הדיינים קבעו כי בלוחות הזמנים הנתונים קיים קושי לקיים בחירות פנימיות. לחץ הזמנים גורם לקושי לקבלת מימון מהמדינה, וכך גם לבעיה לוגיסטית קשה. על פי השופטים, בתנאים שנוצרו ניתן לוותר על הפריימריז ולהקפיא את הרשימה, שתהיה זהה מלבד חסרונו של השר כחלון.

עוד קבע בית הדין כי 110 אלף המתפקדים יוכלו להצביע רק בקלפי שבה הם רשומים, ולא ב"ספר אלקטרוני". זאת, ברקע תלונות מטה סער כי מתפקדים רבים רשומים בקלפיות רחוקות מבתיהם, כאשר הטענה העיקרית של אנשי סער היא שמדובר בניסיון לפגוע בו.

בד בבד, ועדת הבחירות אישרה הערב הארכה של שעה לפריימריז לראשות המפלגה, שייערכו ביום חמישי. הקלפיות ייפתחו בשעה 9:00 וייסגרו ב-23:00. זאת, בשל מזג האוויר הסוער הצפוי.

לעוד כתבות בנושא:

הסיכויים שייערכו פריימריז לרשימת הליכוד – קלושים • פרשנות

נתניהו הצטרף לעתירה לביטול הפריימריז לרשימת הליכוד

בית הדין של הליכוד קבע: ייערכו פריימריז גם לרשימה לכנסת

Likuuud
רשימת הליכוד

בצד השני של המפה הפוליטית, הנהלת העבודה קיימה היום דיון בשאלה אם ליו"ר המפלגה פרץ תינתן האפשרות לשריין מועמדים לרשימה לכנסת ה-23.

ההחלטה תובא לאישור ועידת המפלגה, אך כבר עכשיו חברי כנסת בעבודה מתחו בפני פרץ ביקורת על האפשרות הזו, ואמרו כי אם לא מדובר ב"כוכבים גדולים", זו תהיה הבעת אי אמון ברשימה שנבחרה לכנסת". פרץ הבטיח למתלוננים כי לא יביא מועמדים, אם לא יהיו "סופרסטארים".

אתמול, ראש הממשלה נתניהו הצטרף לעתירה לביטול הבחירות הפנימיות לרשימת המפלגה. זאת, לאחר שכאמור בשבוע שעבר הכריז בית הדין של הליכוד על קיומן - למורת רוחם של כמה חברי כנסת מהמפלגה.

טקס הרמת כוסית של הליכוד
טקס הרמת כוסית של הליכוד | צילום: חדשות 13

כאמור, בשבוע שעבר הודיע בית הדין של הליכוד כי יש לקיים פריימריז לרשימת המפלגה. בתגובה, חברי כנסת מהתנועה הודיעו כי יערערו על כך לבית המשפט המחוזי. יו"ר מרכז הליכוד, חיים כץ, אמר לאחר ההכרעה כי "חברי הכנסת שנבחרו כיהנו בכנסת מעבר ולא בכנסת פעילה, יש לאפשר להם לממש את שליחותם ולשרת את אזרחי ישראל. אני מקווה שבדיון המורחב התבונה תנצח והדיינים יבינו את העלויות הכרוכות בקיום פריימריז לליכוד ולמדינה וימנעו את הבחירות לרשימה".

נוסף לכך, על פי הכרעת בית הדין, למרות שישנו איסור על חברי כנסת מכהנים להתמודד בפריימריז במסגרת המחוזות והשריונים, הח"כים שגברו על יריביהם למשבצת בבחירות לכנסת ה-21 (אפריל 2019) יוכלו להתמודד גם בבחירות לכנסת ה-23 (מארס 2020) על משבצת זו. כמו כן, בהכרעה נכתב כי ההסכם עם מפלגת כולנו יחול גם בכנסת ה-23, אך בזו בלבד. גם אם זו תהיה כנסת שתכהן זמן קצר.