בסביבת רה"מ בוחנים קיום פריימריז; חיים כץ: ניפגש ונחליט יחד

מקורבי נתניהו טוענים כי אינו רואה טעם בבחירות פנימיות בתקופה זו, בהתאם להחלטת מרכז הליכוד, אך הוא עדיין בודק האפשרות. יועמ"ש המפלגה: אין עילה להקדמת הפריימריז

זמן צפייה: 01:05

הפלונטר הפוליטי: מקורבי נתניהו אומרים היום (ראשון) כי בשלב זה נתניהו אינו סבור שיש טעם בקיום פריימריז בליכוד לכהונת הכנסת ה-22, בהתאם להחלטת מרכז הליכוד האחרונה. יחד עם זאת, בסביבת ראש הממשלה עדיין בוחנים את עמדתם בסוגיה. הבוקר, כזכור, ביקש חבר הכנסת גדעון סער לכנס את מרכז הליכוד ולקיים בחירות פנימיות תוך 14 יום.

בד בבד, יו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ התייחס לנושא ומסר כי "אפגש עם נתניהו וביחד נקבל החלטה כאשר רק טובת המדינה והמפלגה לנגד עינינו". "לגבי פריימריז לרשימת המפלגה", הוסיף כץ, "יש לכנס את מרכז הליכוד לטובת ביטול הבחירות לרשימת המפלגה לכנסת. זאת היות וחברי הכנסת שנבחרו כיהנו בכנסת מעבר ולא בכנסת פעילה".

במקביל, היועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד אבי הלוי, קבע כי אין עילה להקדמת הפריימריז. זאת, בתגובה לעתירה לבית הדין של המפלגה, שהוגשה על ידי "הליכודניקים החדשים".

עוד בחדשות 13:

סער ביקש לכנס את מרכז הליכוד: "יש לקבוע פריימריז תוך 14 יום"

סער נגד נתניהו: "אין ניסיון להפיכה שלטונית; קורא לפריימריז"

סער קרא לפריימריז בליכוד: "אוכל להרכיב ממשלה ולאחד המדינה"

בנימין נתניהו יו''ר מפלגת הליכוד
בנימין נתניהו יו''ר מפלגת הליכוד | צילום: חדשות 13

הבוקר, כאמור, פנה סער לחיים כץ בבקשה לכנס באופן דחוף את מרכז הליכוד כדי לקבוע תאריך לפריימריז בזק לראשות המפלגה בשבועיים הקרובים, עוד בטרם תסתיים תקופת 21 הימים לפני ההליכה לסבב שלישי של בחירות.

"בכוחו של מהלך זה למנוע התדרדרות המדינה לבחירות שלישיות מיותרות אותן הגדיר ראש הממשלה נתניהו רק לפני ימים ספורים כטירוף מערכות", כתב סער בפנייתו, והזכיר כי בשנת 2002 התקיימו פריימריז תוך שלושה שבועות, בין נתניהו לראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, כשמספר בעלי זכות הבחירה היה גבוה פי שלושה מהיום. סער ביקש מכץ לדון עם מנהלת הליכוד במטרה לקדם את הרעיון באופן מעשי "למען טובת התנועה והמדינה".

בד בבד, ח"כ ניר ברקת הגיש הבוקר לנתניהו ולחיים כץ מתווה לפיו יקויימו פריימריז שבהם ייבחר ממלא מקום ליו"ר התנועה, שיוכל להחליפו אם יצא לנבצרות. ברקת ביקש להביא לאישור מרכז המפלגה את הצעתו.

גדעון סער באירוע של הליכוד
גדעון סער באירוע של הליכוד | צילום: חדשות 13

"הליכוד חייבת לפעול לסיכול ניסיונות הפלגנות מבית ומחוץ, לפעול ליצירת המשכיות שלטונית ואופק מנהיגותי למפלגה תוך תמיכה מלאה בראש הממשלה ככל שהחוק והפסיקה מאפשרים", כתב ברקת.

אמש, כזכור, תקף סער את ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר ההודעה על הגשת כתבי אישום נגדו. בריאיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 12, הצהיר סער כי "אי אפשר לדבר על החלטת היועמ"ש כהפיכה שלטונית - זה לא נכון, לא אחראי וכפירה בעיקר הממלכתיות".

סער קרא לנתניהו לפנות את הזירה ולקיים פריימריז במפלגה, מכיוון שלדבריו תחתיו לא ניתן יהיה להקים ממשלה - והליכוד יאבד את השלטון. "הבעיה אינה משפטית אלא פוליטית: פעם אחר פעם, ראש הממשלה נתניהו לא מצליח להרכיב ממשלה".