תוצאות סופיות בליכוד: לוין במקום ה-1, רגב האישה הראשונה

לוין ישובץ במקום השני ברשימה אחרי יו"ר המפלגה נתניהו, ואת החמישיה הראשונה יסגרו אלי כהן, יואב גלנט ודוד אמסלם. השרים לשעבר צחי הנגבי ואורלי לוי-אבקסיס נדחקו למקומות לא ריאליים - ובין המאוכזבים גם ישראל כ"ץ ויולי אדלשטיין שנדחקו לעשיריה השנייה

זמן צפייה: 11:48

ח"כ יריב לוין הוא המנצח הגדול היום (חמישי) בפריימריז של הליכוד, לאחר שהסתיימה ספירת הקולות והתברר כי הוא נבחר במקום הראשון - וישובץ במקום השני ברשימה אחרי יו"ר המפלגה בנימין נתניהו. למקום השני בפריימריז הגיע ח"כ אלי כהן, ואת החמישייה הראשונה של המפלגה יסגרו ח"כ יואב גלנט וח"כ דוד אמסלם.

בין המאוכזבים הגדולים מתוצאות הבחירות המקדימות בליכוד ניתן למנות את חברות הכנסת קטי שטרית וקרן ברק, שנדחקו למקומות לא ריאליים, כמו גם השרים לשעבר צחי הנגבי ואורלי לוי-אבוקסיס, שמצאו את עצמם בעשירייה החמישית של המפלגה. גם איוב קרא, גלעד שרון וארז תדמור, שקודם ע"י נתניהו, לא יישבו במליאה בכנסת הבאה.

הפריימריז בליכוד
הפריימריז בליכוד | צילום: פלאש 90

גם מבין אלה שימשיכו ככל הנראה לכהן בכנסת יש לא מעט שמאוכזבים מהתוצאות, ובראשם ח"כ יולי אדלשטיין, שנבחר במקום הראשון בפריימריז הקודמים, ולאחר שקרא תיגר על נתניהו ואז חזר בו - הגיע רק למקום ה-15, שיידרדר אותו למקום ה-18 ברשימה בעקבות השריונים השמורים לנתניהו במקומות ה-14 וה-16.

גם ח"כ ישראל כ"ץ, שרואה את עצמו כמועמד בולט לראשות המפלגה ביום שאחרי נתניהו, מוצא את עצמו היום בעשירייה השנייה. ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן, שבבחירות הקודמות שוריינה על ידי נתניהו במקום העשירי - נבחרה רק במקום ה-18 - ותשובץ במקום ה-20 ברשימה.

לא תהיה האישה הראשונה בליכוד? מירי רגב
ח''כ מירי רגב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מי שיכולה להיות מרוצה היום היא מירי רגב, ששומרת על מעמדה כאישה החזקה בליכוד, ואת העשירייה הראשונה ברשימה משלימים ח"כ אמיר אוחנה, ח"כ יואב קיש, ח"כ ניר ברקת וח"כ מיקי זוהר. את המקומות ה-11 וה-13 תופסים ח"כ אבי דיכטר וח"כ שלמה קרעי, כאשר ביניהם כ"ץ, ובמקום ה-15 ממוקם דני דנון, שיחזור לכנסת אחרי שסיים את תפקידו כשגריר ישראל באו"ם לפני שנתיים.

הרשימה המלאה:

1 - בנימין נתניהו

2 - יריב לוין

3 - אלי כהן

4 - יואב גלנט

5 - דוד אמסלם

6 - אמיר אוחנה

7 - יואב קיש

8 - ניר ברקת

9 - מירי רגב

10 - מיקי זוהר

11 - אבי דיכטר

12 - ישראל כ"ץ

13 - שלמה קרעי

14 - שריון יו"ר

15 - דני דנון

16 - שריון יו"ר

17 - דוד ביטן

18 - יולי אדלשטיין

19 - אליהו רביבו (מחוז השפלה)

20 - גלית דיסטל-אטבריאן

21 - נסים ואטורי (מחוז גליל והעמקים)

22 - שלום דנינו (מחוז הנגב)

23 - חיים כץ

24 - אופיר אקוניס

25 - טלי גוטליב (הבטחת ייצוג אישה חדשה)

26 - חנוך מילביצקי (מחוז דן)

27 - בועז ביסמוט

28 - שריון יו"ר

29 - אלי דלל (מחוז מישור החוף)

30 - גילה גמליאל

31 - אופיר כץ

32 - מאי גולן

33 - דן אילוז (הבטחת ייצוג עולה חדש)

34 - אריאל קלנר (מחוז חיפה)

35 - אתי עטיה

36 - עמית הלוי (מחוז ירושלים)

37 - שריון יו"ר

38 - אושר שקלים (מחוז תל אביב)

39 - קטי שטרית

40 - משה פסל (צעיר)

בנימין ושרה נתניהו מצביעים בפריימריז לליכוד בתל אביב
בנימין ושרה נתניהו מצביעים בפריימריז לליכוד בתל אביב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

כ-80 אלף איש הצביעו אתמול לאורך כל היום ב-110 קלפיות שנפרסו ברחבי הארץ, וסיפקו אחוז הצבעה של 58% מתוך כ-140 אלף מתפקדי המפלגה, נתון דומה לאחוז ההצבעה בפריימריז הקודמים של המפלגה, שנערכו ב-2019.

עם פרסום התוצאות מסר לוין, שנבחר במקום הראשון: "תודה ענקית מכל הלב לכל אחת ואחד מכם על האמון העצום שהבעתם בי ובדרכי. אני חש שמוטלת עליי אחריות גדולה להמשיך ולפעול בנחישות בדרך המשותפת שלנו, ולעשות את כל שבכוחי כדי להבטיח את נצחון הליכוד בבחירות, ואת הקמתה של ממשלה לאומית בראשות בנימין נתניהו. אוהב אתכם, חברות וחברי הליכוד היקרים, ומוקיר תודה על הזכות הגדולה שזיכיתם אותי להמשיך ולייצג את תנועת הליכוד - בכבוד ובעוצמה".