המלחמה הקרה בליכוד: בכירי המפלגה מתכוננים ליום שאחרי נתניהו

ניצני המרד החלו עם סער, שאמר שהוא מוכן להתמודד לתפקיד היו"ר. בהמשך הפציע ברקת, שהשיק ספר המציג את הישגיו בי-ם. ולאחרונה אותת על כך ישראל כץ, שאמר שיתמודד על ראשות הליכוד בעתיד

זמן צפייה: 02:55

בכירי הליכוד מקפידים לומר שהם אינם עסוקים בהחלפת בנימין נתניהו בראשות הליכוד, אבל ככל שאוזל הזמן להרכבת הממשלה – הם מקפידים שלא לעסוק בכך בכל הרצינות.

את המרד, שנראה כרגע יותר כמו מלחמה קרה, התחיל גדעון סער ביום השבעת הכנסת, כאשר ראש הממשלה העלה את האפשרות לפריימריז בליכוד, מה שהביא את סער לצאת מהבונקר ולצייץ "אני מוכן". אז רגב תקפה אותו ואמרה: "זרקו בלון לאוויר, והראשון שאמר אני מוכן היה סער. זאת אומרת שהשמועות שיש מישהו שינסה לעשות איזשהו ניסיון הפיכה בתוך הליכוד אכן קיים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ראשי המחנה הלאומי חתמו על הצהרת נאמנות לרה"מ; בנט ושקד סירבו

גדעון סער: "איש אינו כופר בתפקידו של נתניהו כיו"ר הליכוד"

חיים כץ הציע לנתניהו: פריימריז בעוד כשנה; טרם התקבלה החלטה

גדעון סער ובנימין נתניהו
גדעון סער ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

הציוץ של סער לא נשאר מיותם. מיד לאחר מכן השיק ניר ברקת, בתזמון מעניין, ספר אוטוביוגרפי בטקס שהפגין את עוצמתו הכלכלית והפוליטית. במהלך האירוע, אמר ברקת כי "הצטרפתי להנהגה הלאומית במטרה להביא את ניסיון חיי, ואת המודל שהצליח בירושלים למדינת ישראל כולה".

אתמול היה תורו של ישראל כץ, שהזמין כמנהגו אלפי ליכודניקים לסוכתו והבהיר להם שגם לו יש שאיפות: "כפי שאמרתי בעבר – בעתיד, כאשר נתניהו יסיים את תפקידו, בכוונתי להתמודד על ראשות הליכוד וראשות הממשלה. אני משוכנע שבעזרתכם ובעזרת חזוני ומעשיי, אני גם אנצח".

בתמונה הזאת נמצאים גם בכיר הליכוד גלעד ארדן, שבתור אחראי על משטרת ישראל מקפיד שלא לומר בנושא. לצידו נמצאים גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, וגם מירי רגב שהכריזה בעבר שתתמודד – אך לא ממהרת להצטרף רשמית.