לא שקט בליכוד: השיימינג של יריב לוין לחברי הכנסת במפלגתו

אחרי שאתמול יצא נתניהו במתקפה חריפה נגד ישראל כ"ץ ברקע המאבק נגד "הליכודניקים החדשים", יו"ר הסיעה יריב לוין פרסם הודעה שבה נכתב כי בשל היעדרות של 6 ח"כים בליכוד, נפלה הצעת חוק של האופוזיציה. בין הנעדרים: ניר ברקת ואופיר אקוניס, שתקף: "מכוער ומיותר"

הליכוד
הליכוד | צילום: רויטרס

לא שקט בליכוד: לאחר שהצעת החוק של ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית נפלה עקב היעדרותם של שישה חברי כנסת מהאופוזיצה, ח"כ יריב לוין מהליכוד פרסם היום (רביעי) הודעת שיימינג ובה שמות הח"כים שלא הגיעו למליאה להצביע: ניר ברקת, אופיר אקוניס, דוד ביטן, יואב גלנט, גילה גמליאל ואורלי לוי אבקסיס.

"הדבר נפל בגלל 6 חברי כנסת של הליכוד שלא הגיעו להצבעה, וכתוצאה מכך לא הנחלנו לקואליציה הפסד כואב נוסף. זה מרגיז במיוחד מכיוון שהשבוע היה צורך בגיוס להצבעות רק להיום. יום אחד בלבד", כתב לוין בהודעתו.

בנימין נתניהו מצביע בכנסת | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

בתגובה, חבר הכנסת אקוניס מסר: "מצער ומביך שהודעות מנגון המלשינון הפכו לשגרה בסיעת הליכוד. ודאי כשאינן מדוייקות, משום שיצאו בזמן שכבר הייתי בבניין - וגם בהצבעה. המלשינון הוא כלי מכוער ומיותר ומעולם לא היה חלק מדרך הליכוד".

כמו כן, גם חבר הכנסת גלנט לא אהב את השיימינג, ובסביבתו מסרו כי התמונה שהוצגה לכל הפחות חלקית, וכי הוא היה מקוזז עם ח"כ אחר מהקואליציה שנכח במשכן ולא הצביע, כך שגם אם היה מגיע, מאזן הכוחות היה נשמר".

כזכור, אמש יו"ר הליכוד נתניהו מתח ביקורת חריפה על בכיר המפלגה ומי שהיה שר האוצר בממשלתו, ישראל כ"ץ. בהודעה שפרסם בחשבון הטלגרם שלו כתב נתניהו כי כ"ץ פועל בניגוד לעמדתו ולעמדת חברי המפלגה בנוגע למהלך להוציא את אנשי "הליכודניקים החדשים" מהמפלגה.

"אני ציפיתי מכל חברי הליכוד, ובהם ראשי המוסדות במפלגה, להיאבק בכל העוצמה נגדם ולפעול להוצאתם מהתנועה. כולם עשו זאת חוץ מישראל כץ, שעד היום פעל ופועל הפוך", כתב נתניהו.