בליכוד סימנו את הנגב: "אסור להרפות, בנט שפן פחדן"

אנשי המפלגה ירדו לנגב כדי להשתתף בנטיעות קק"ל. בערב החלו התפרעויות של בדואים מקומיים – ובליכוד מיהרו לתקוף את ראש הממשלה בנט ויו"ר רע"מ עבאס. יואב גלנט כתב: "מכפיל ההימור ומוסיף מנה פלאפל, בנט יתקפל בקרוב. מיקי זוהר: "ברור, לכן אסור להרפות". אלקין על קריאת לפיד לעצור את הנטיעות: "מציע לפוליטיקאים לא להתערב"

זמן צפייה: 01:03

המהומות שאירעו אמש (שלישי) בנגב בעקבות חידוש נטיעות קק"ל באזור הובילו למעצרם של 18 בני אדם ושני שוטרים פצועים. המהומות החלו לאחר שאנשי הליכוד הגיעו אתמול כדי להשתתף בנטיעות וברקע מסריו של יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, שזעם על ההחלטה לחדש את הנטיעות לאחר שנתיים של הקפאה - הקפאה שבוצעה תחת ממשלת נתניהו בשנת 2020.

בליכוד זיהו את הפוטנציאל ו"חגגו" את האירוע ואנשי המפלגה הבהירו כי אסור להוריד את הרגל מהגז. בקבוצת הוואטסאפ של הסיעה כתב ח"כ מיקי זוהר: "אני מבין שהאירועים בנגב מסלימים כרגע. אסור להרפות מהסוגייה. בנט צפוי להתקפל וממש חשוב שהציבור יידע כמה הם מוכנים למכור את המדינה בשביל להישאר בשלטון".

[brightcove_iframe video_id='news-politics--part-2201120743' autoplay='0' credit='חשבון הטיקטוק של מיקי זוהר' desc='זוהר בנטיעות אתמול' poster='' kid='1_ow3o9gq9' duration='13']

אופיר אקוניס המשיך את זוהר: "האירוע היום היה הצלחה מסחררת. התנועה האיסלאמית מעמידה עכשיו את הקואליציה למבחן יום יומי. זה סיפור ענק שאסור לנו להרפות ממנו. תודה למארגנים, למשתתפים וליוזמים". אז השיב לו איקי כהן, מיועציו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו: "תודה".

ח"כ יואב גלנט התבדח: "אני מוכן להכפיל את ההימור ולהוסיף גם מנה פלאפל. ההתקפלות של בנט תגיע בקרוב". זוהר השיב לו: "ברור שהוא יתקפל. לכן אסור להרפות מזה".

ח"כ פטין מולא היה בוטה יותר: "מה אתם מצפים משפן פחדן? נו באמת, הפיל שהחליף את העור שלו. עבאס ייקח את הכול. עובד על כולם בעיניים. צריך להילחם בהם בכל הכוח עד שנפיל אותם".

חבר הכנסת לשעבר עמית הלוי כתב: "הם רוצים בתמורה הסדרה של כפרים בלתי חוקיים (הם גם יעקרו את העצים הללו) ויש סיכוי שהם יקבלו. הם מנהלים משא ומתן עם שלום שלמה (מזכיר הממשלה – ל"ק) כבר כמה ימים. זה ללא ספק אירוע שצריך להנכיח ולהעצים אותו כיוון שזה מעשה ציוני ובסיסי וקל להסביר את החרפה האנטי-ציונית".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2201112158' autoplay='0' credit='' desc='אש באזור הנגב לאחר הנטיעות' poster='' kid='1_q2jsl2e2' duration='20']

במקביל, לאחר קריאתו של שר החוץ יאיר לפיד לעצור את הנטיעות באופן זמני לטובת "היערכות מחדש", כהגדרתו, השר זאב אלקין הגיב הבוקר בריאיון ל-103fm: "אני מציע לכל הפוליטיקאים לא להתערב בתהליך הזה. זה תהליך מקצועי. אסור להיכנס לאלימות. אם אדם שלא מוצא חן בעיניו משהו יוצא לרחוב ומתחיל לשרוף רכבים – לאן נגיע?". אלקין גם אמר כי הבוקר חודשו הנטיעות וביישוב מולדה שבנגב פעלו הבוקר כדי להכין את הקרקע.

[brightcove_iframe video_id='news-politics--part-2201120803' autoplay='0' credit='' desc='ההכנות לנטיעות ביישוב מולדה' poster='' kid='1_108vsb1b' duration='15']

אבנים יודו לעבר כלי רכב אמש בכביש 25 במחאה על חידוש נטיעות קק"ל באזור. עוד קודם לכן, רכבת נוסעים בלמה סמוך לצומת גורל לאחר שאבנים הונחו על מסילת הברזל. בנוסף, הוצת רכבו של כתב "הארץ" שהגיע ליישוב שגב שלום, הוא הסתתר בחנות וחולץ על ידי המשטרה.

ביידוי האבנים נגרם נזק לרכב, אך לא היו נפגעים בנפש. לאחר מכן, העימותים עברו לצומת שגב שלום, שם נפצעו קל שני שוטרים מאבן ומזיקוק. בזמן ההתפרעויות נחסם כביש 25 לתנועה, אך מאוחר יותר הוא נפתח. גם שער היישוב נבטים נסגר בעקבות המהומות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו
תחת ממשלתו הוקפאו הנטיעות. נתניהו | צילום: חדשות 13

מנסור עבאס
מאיים במשבר קואליציוני. מנסור עבאס | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר אתמול כי "אף אחד לא יעצור נטיעת עצים בארץ ישראל. אני נותן גיבוי מלא לכוחות הביטחון ודורש מבנט לגנות מייד את ההסתה של רע"ם, שותפתו הבכירה לממשלה". יש להזכיר כי בשנת 2020, תחת ממשלת נתניהו, הופסקה נטיעת העצים של קק"ל בנגב בהוראת השר עמיר פרץ.

יו"ר רע"ם מנסור עבאס מסר בתגובה לנתניהו: "'אבו יאיר', לא רק שהסכמת להפסקת הנטיעות בנגב, אלא גם הסכמת להכיר בשלושת היישובים בנגב וגם נענית לבקשתי, באחת הישיבות בבלפור, לדחות את הפינוי של המשפחות הפלסטיניות מבתיהן בשייח' גראח. ח"כ נתניהו, תנשום, תפנים ואולי תתקדם".