הקרב על ראשות הליכוד: ארדן נוטה להימנע מלהצהיר על תמיכה

השר לביטחון הפנים טרם הביע עמדה בדבר המועמד המועדף עליו. יו"ר הכנסת אדלשטיין לא יצהיר באופן פומבי על העדפה לאיש מהשניים • ח"כ שרן השכל הודיעה על תמיכה בסער: "זו טובת המדינה"

זמן צפייה: 04:27

הקרב על ראשות הליכוד הולך ונהיה מתוח - אך כמה בכירים במפלגה עדיין יושבים על הגדר, וטרם הצהירו על תמיכה באחד משני המועמדים: בנימין נתניהו או גדעון סער.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן עדיין מתלבט, ובהסתמך על דברים שאמר לאנשים בתוך הליכוד - ייתכן שבסופו של דבר יחליט שלא לצדד באף מועמד. גם אם בסופו של דבר יעשה זאת - התמיכה לא תהיה נחרצת. תמיכתו של ארדן משמעותית מאוד לסער, שכן היא תעניק לו את היוקרה שכעת חסרה לו. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לא יביע תמיכה פומבית באף אחד מהמועמדים.

נתניהו נהנה מיתרון מאוד משמעותי - כמעט כל שרי הליכוד תומכים בו, וכן רבים מחברי הכנסת. סער נהנה מתמיכה יותר מינורית, אך המחנה שלו הופך ליותר משמעותי.

עוד בחדשות 13:

רגב על התמודדותו של סער בפריימריז: "הדחה של ראש ממשלה מכהן"

גדעון סער: "קורא לנתניהו לקיים עימות – כמו בכל העולם המערבי"

השר יואב גלנט: "אתמוך בנתניהו בפריימריז לראשות המפלגה"

בנימין נתניהו, גלעד ארדן וגדעון סער
בנימין נתניהו, גלעד ארדן וגדעון סער | צילום: רויטרס, מתוך דף הפייסבוק גלעד ארדן | Gilad Erdan

מבחינת סער מדובר בהישג פוליטי, שאף יהיה גדול יותר אם תמיכתו של השר לשעבר חיים כץ תהפוך לרשמית. עם זאת, משיחות עם פעילים בשני הצדדים עולה כי נתניהו מחזיק בכוח רב, אף יותר מהמשוער - ועבור סער, האתגר הוא לחצות את רף ה-30%.

הערב (ראשון) הודיעה חברת הכנסת שרן השכל על תמיכתה בסער לראשות המפלגה. "אחר הצהריים נפגשתי עם ראש הממשלה נתניהו לשיחה מלב אל לב, והודעתי לו כי בכוונתי לתמוך בח"כ גדעון סער בבחירות המקדימות", כתבה השכל בחשבון הפייסבוק שלה. "ההחלטה הזו לא היתה קלה עבורי, היות שיש לי הערכה רבה לראש הממשלה. מצד שני, בתוך שנה נקלענו למשבר שלטוני קשה ולמערכת בחירות שלישית, לאחר שפעמיים ניתנה לליכוד האפשרות להקים ממשלה, ופעמיים לא הצלחנו בכך. בין שתי מערכות הבחירות הימין איבד מכוחו, וכעת נראה שיש סיכון ממשי שנאבד גם את השלטון".

"אני מאמינה כי טובת המדינה מחייבת את היותו של הליכוד מפלגה מובילה, מפלגת שלטון.", הצהירה השכל. "אני מאמינה שגדעון סער יוכל לשמור על כוחו של הליכוד כמפלגה מובילה. אני בטוחה שגדעון סער יצליח להוציא את המדינה מהמשבר השלטוני והשיתוק שבא היא נמצאת".

בנימין נתניהו וגדעון סער
בנימין נתניהו וגדעון סער | צילום: רויטרס, לע''מ

שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה היום (ראשון) לפריימריז, ותקפה את סער: "כל מי שרוצה להתמודד - יכול, אבל לא בעיתוי ולא בדרך שעשה סער. ברגע שהוא הודיע על התמודדותו, זאת הדחה של ראש ממשלה מכהן". את הדברים אמרה בתוכנית "שש-אמנון לוי".

"המהלך שסער הוביל מפצל ומפלג את הליכוד", המשיכה רגב. "יש דמוקרטיה בליכוד, אבל חשבתי שזה לא נכון לצאת לפריימריז כי זה מיותר ומחליש אותנו. במקום שיפתחו את מהדורת החדשות עם איך תיראה מערכת הבחירות, על המאבקים בין ימין לשמאל, פותחים בפלגנות בתוך הליכוד. זה מחליש אותנו". "מה שחשוב היום זה להיות מאוחדים סביב נתניהו, וכל מה שקורה בליכוד משפיע לא רק בתוך המפלגה, אלא גם מחוצה לה", הוסיפה.

שרת התרבות התייחסה גם לתמיכה המסתמנת של ח"כ חיים כץ בסער. "אין ספק שיש כוח גדול לכץ ולתעשייה האווירית, אבל עוד לא שמעתי אותו מצהיר על תמיכה בסער. אם אכן יעשה זאת, אני לא אשמח לשמוע את זה אבל זאת כנראה תהיה המציאות".