הליכוד עתרה לבג"ץ - דורשת מידע על טענותיה לזיופים בבחירות

לאחר שיו"ר ועדת הבחירות סירב למסור אינפורמציה שביקש ח"כ קרעי, במפלגה דורשים כעת לקבל פרוטוקולים מלאים, הצלבה מול רשם האוכלוסין ומידע נוסף. "בפרט בתקופה הזו יש חשיבות לטוהר הבחירות"

זמן צפייה: 00:18

הליכוד וימינה עותרות לבג"ץ נגד ועדת הבחירות המרכזית והשופט הנדל העומד בראשה, בדרישה למסור לידי המפלגה מידע שיבהיר את טענתה לזיופים בבחירות.

בין היתר, ביקשו במפלגה פרוטוקולים מלאים, הצלבה מול רשם האוכלוסין לגבי מצביעים ששהו בחו"ל ובכל זאת הצביעו בפועל, הצלבה של טפסי 1000 מול מספר המעטפות בפועל, כדי לגלות הצבעות כפולות וזיופים לכאורה וציר זמן של הדיווח האלקטרוני לגילוי זיופים.

ניל הנדל, שופט בבית המשפט העליון
ניל הנדל, שופט בבית המשפט העליון | צילום: חדשות 13

בעוד חמישה ימים, ב-24.3, כבר לא ניתן יהיה לערער על תוצאות הבחירות לכנסת ה-23, ובשל כך החליטו בליכוד, יחד עם ימינה, לדרוש להורות לוועדה למסור להם שורת מסמכים ונתונים - על השוהים בחו"ל ביום הבחירות, על מצביעים בקליות נגישות ועוד.

העתירה נתמכת בתצהיר של ח"כ ד"ר שלמה קרעי, שמונה ע"י נתניהו כפרוייקטור לענייני תוצאות הבחירות. קרעי פנה כמה פעמים לוועדה, אולם השופט הנדל סירב עד כה למסור את המידע שדרשה הליכוד, בטענה שהוועדה בדקה את הפרטים היטב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וחבר הכנסת שלמה קרעי
ראש הממשלה בנימין נתניהו וחבר הכנסת שלמה קרעי | צילום: חדשות 13

בבדיקת הפרטים השתתף גם חבר רשימת הליכוד עו"ד עמית הלוי, שמנהל בנפרד הליך ערעור על תוצאות הבחירות לכנסת ה-21, בטענה שמגיע לליכוד מנדט נוסף.

חבר הכנסת  קרעי, הליכוד: "החוק מחייב אותנו להידרש לנושא הזה מיידית ולא להמתין, ועל כן הליכוד מגישה בג"ץ למתן צו על תנאי ולקיום דיון דחוף", אמר חבר הכנסת קרעי. "לאחר שמיצינו כל דרך כחברי ועדה לקבל את המידע הדרוש לנו לבקרה ופיקוח על טוהר הבחירות, אך נענינו בשלילה פעם אחר פעם על ידי הוועדה והעומד בראשה".

"התאריך הקבוע בחוק לסיום מלאכת הפיקוח וסופיות התוצאות הינו 24.3. זה מאלץ אותנו לפנות לבג"ץ באופן מיידי ולעתור נגד ההחלטה המנהלית של יו"ר הוועדה למנוע מאיתנו גישה למידע", הוסיף קרעי. "גם בתקופה הזו, ואולי בפרט בתקופה הזו, יש חשיבות רבה לבקרה ופיקוח על טוהר הבחירות. שלא יתברר, שאותו קוצו של יוד שאיתו מנסים חברי כחול לבן לזעזע את הדמוקרטיה הישראלית תוך הסתמכות על תומכי טרור, גם הוא מושתת על זיופים למיניהם".