עימות בקואליציה וקרב האשמות: ישיבת הממשלה תבוטל

הליכוד הודיעה כי השרים לא יתכנסו מחר "בשל סירוב כחול לבן לאשר את תוכנית הסיוע להתמודדות עם הקורונה". במפלגתו של גנץ ענו: "הישיבה לא תתקיים בשל התעקשות הליכוד לא לקיים את ההסכם"

זמן צפייה: 00:39

הליכוד הודיעה הערב (שבת) כי ישיבת הממשלה לא תתכנס מחר, "בשל סירובם של כחול לבן להעלות לסדר היום תוכנית סיוע כלכלית ממשלתית של ראש הממשלה ושר האוצר להתמודדות עם משבר הקורונה".

לדברי המפלגה, "התוכנית תייצר כ-10 אלף מקומות עבודה חדשים במשק. בתוכנית יועברו 700 מיליון שקלים בעבור הבטחת ביטחון תזונתי למשפחות מוחלשות ו-600 מיליון שקלים לטובת הארכת מענקי ההסתגלות לבני 67 ומעלה שהוצאו לחל"ת עד לחודש יוני 2021. הליכוד דורשת מכחול לבן שלא לסכל את העברת הכספים לאזרחי ישראל בעת הזאת של התמודדות עם משבר הקורונה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

עימות בין כ"ץ לראש אגף התקציבים במהלך דיון: "סתום את הפה"

אם לא ייפתר משבר התקציב: כך יטיל רה"מ את אשמת הבחירות על גנץ

נתניהו: "המשמעות של תקציב דו שנתי – קיצוצים וגזירות כלכליות"

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

בכחול לבן ענו: "ישיבת הממשלה מחר לא תתקיים לאור התעקשות הליכוד לא לקיים את ההסכם הקואליציוני ולא לאשר את תקנון הממשלה המבטיח את יציבותה. זו לא הפעם הראשונה בה הליכוד לא עומד בהתחייבותו, וכל תירוץ אחר הינו שקר מוחלט לציבור הישראלי. כחול לבן הודיעה לליכוד שכל הצבעה הקשורה בקורונה לא תסבול דיחוי ותעבור בהצבעה טלפונית".

עוד מסרו: "לגבי תוכניתו של שר האוצר, מדובר בתוכנית בעלות של מיליארדים הנוגעת לטווח הארוך שטרם הוצגה במלואה וטרם גובשה סופית. הנסיון להעלות אותה מהיום למחר הוא לא יותר מאשר ספין לא אחראי. אנו מצפים מהליכוד לעמוד בהסכם ולאשר את תקנון הממשלה שיאפשר את המשך היציבות שכל כך נדרשת בעת הזו".

שרים נוספים מהליכוד תקפו את כחול לבן, בהם השרה מירי רגב שכתב בחשבון הפייסבוק שלה: "‏בני גנץ וכחול לבן מספיק עם הפוליטיקה. הגיע הזמן שתפנימו: אנחנו במצב קורונה והכל צריך לעבוד מהיום למחר. מיד. בזמן משבר לאומי עלינו להזרים את הסיוע לציבור מיידית. לא רק שאתם לא רוצים לקום לבית הספר - עכשיו גם רוצים לסגור אותו. הגיע הזמן שתתעשתו".

גם שר האוצר ישראל כ"ץ התייחס ואמר כי "הודעת כחול לבן בקשר לתוכנית ההאצה והסיוע לאוכלוסיות מיוחדות בסך 8.4 מיליארד ש״ח, אותה הגשתי מחר לממשלה, הינה כוזבת ומטעה. התוכנית, שכוללת ביצוע מיידי של תשתיות להאצת המשק בתקופת הקורונה וסיוע לאוכלוסיות מיוחדות, הינה חלק מחוק רשת הבטחון הכלכלי לתקופת הקורונה בסך 90 מיליארד ש״ח, אותו הגשתי ושאושר בממשלה ובכנסת".

"בהתאם להחלטת הממשלה וללוח הזמנים שנקבע בחוק לפרק זה, התוכנית הוצגה לנציגי כחול לבן בהתאם וגם אושרה על ידם. כל עיכוב באישור ובביצוע התוכנית יגרום לפגיעה קשה בציבורים נזקקים ובהאצת המשק בתקופת הקורונה", כך לשון דבריו.