נתניהו במסר לבנט: אשקול לפטר אותך אם תקשה על איחוד בימין

לקראת סגירת הרשימות, רה"מ מפעיל לחצים על יו"ר הימין החדש במטרה להביא לאיחודים נוספים במחנה הימין. בנט מצידו משדר: אם לראש הממשלה חשובים הקולות של בן גביר - שישריין אותו בליכוד

זמן צפייה: 01:06

בחירות 2020: לקראת סגירת הרשימות מחר (רביעי), ראש הממשלה בנימין נתניהו מפעיל לחצים על יו"ר הימין החדש נפתלי בנט במטרה להביא לאיחודים נוספים במחנה. המסר שהוא העביר לסביבת בנט היא כי ישקול לפטר אותו במידה שיערים קשיים על איחודים בימין. בסביבת נתניהו לא הגיבו לדברים.

בנט, מצידו, מעביר את המסר לפיו אם לראש הממשלה חשובים הקולות של בן גביר - שישריין אותו בליכוד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

כהנא נגד כהנא: הח"כ הודיע לבנט שיתפטר אם עוצמה יהודית תצורף

מייסד טלגראס ורעיית יגאל עמיר: המפלגות שנרשמו בוועדת הבחירות

פרץ על האיחוד: "לא על הכול מסכימים – אך המשותף גדול מהמפריד"

נתניהו ובנט בכנסת
נתניהו ובנט בכנסת | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הערב קראה הליכוד לאיחוד בגוש הימין על מנת ליצור בלוק טכני, וטענה כי יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, צריך לקחת את האחריות עליו: "השמאל התאחד - הם לא הולכים לאבד אף קול. עכשיו הימין חייב לעשות הכל כדי למנוע בזבוז קולות".

"לצערנו בנט בזבז קולות בבחירות באפריל, ובבחירות האחרונות דחק את 'עוצמה יהודית' החוצה ממפלגתו", נכתב בהודעה, "לכן לא הצלחנו להקים ממשלת ימין. כפי שאורלי לוי מצאה את עצמה באותה מפלגה עם תמר זנדברג ממרצ, וכפי שברשימה המשותפת חברו קומוניסטים ואיסלאמיסטים לרשימה אחת, כך מוטלת על בנט האחריות לגבש בלוק טכני כדי להציל את כל קולות הימין. בנט, גלה אחריות!".

הימין החדש והאיחוד הלאומי הוציאו הודעה משותפת: "נפתלי בנט, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' פועלים ביממה האחרונה במאמצים כבירים במטרה לגבש רשימה אחת חזקה שתייצג נאמנה את הציונות הדתית ואת הימין האידיאולוגי. קראנו ואנו ממשיכים לקרוא לבית היהודי ולרב רפי פרץ להיכנס יחד עמנו למפלגה אחת מנצחת.
אסור לבזבז אף קול".

בנימין נתניהו, איילת שקד ונפתלי בנט
בנימין נתניהו, איילת שקד ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

בתוך כך, עוצמה יהודית עתרה לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת בטענה להפצת מסרונים אנונימיים נגדה ונגד הבית היהודי. "בימים האחרונים מופצות הודעות תעמולת בחירות באמצעות מסרונים המכוונים נגד יו"ר מפלגת הבית היהודי, הרב רפי פרץ, ומטרתם ליצור דה-לגיטימציה בציבור להסכם הריצה המשותפת בבחירות, שנחתם בין הרב פרץ לעותרת". במפלגה ביקשו מיו"ר הוועדה, ניל הנדל, להורות על חשיפת זהות השולחים: "להכפשות נגד עוצמה יהודית והרב רפי אין גבול. יהיה מעניין לדעת מי מנסה לפגוע בחיבור שנעשה בינינו, וכך נדע מי מעוניין לפגוע גם בגוש הימין".

המפלגה נתנה שתי דוגמאות, ולטענתם במסרון שהופץ היום תחת השם "UnitedYamin" (הימין המאוחד), נכתב: "הציונות הדתית האמיתית מאוחדת מאחורי הרב רפי, יחד עם ממשיכי כהנא בעוצמה יהודית ומפלגת 'משפט צדק' בראשות לריסה עמיר אשתו של יגאל עמיר". במסרון אחר, תחת השם "RafiGoHome" (רפי לך הביתה), נכתב: "כל המכשיר את חסידי כהנא והופכם לשותפיו - לא ראוי להיקרא רב בישראל".

איתמר בן גביר בריאיון למטה המרכזי
איתמר בן גביר בריאיון למטה המרכזי | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, סיכמו הימין החדש והאיחוד הלאומי על ריצה משותפת כבלוק טכני בבחירות. בהודעה משותפת קראו בנט ושר התחבורה בצלאל סמטוריץ' ליו"ר הבית היהודי רפי פרץ "להצטרף אלינו למפלגה אחת מאוחדת לניצחון המחנה הלאומי".

השניים אינם מעוניינים שעוצמה יהודית, שכבר הודיעה על ריצה משותפת עם האיחוד הלאומי, תהיה חלק ממפלגה מאוחדת גדולה. בנט הסביר לפעיליו כי ההחלטה על המהלך הגיעה רק לאחר שפייגלין סירב לרוץ יחד עמו. הימין החדש הציעו גם לחבר הכנסת לשעבר ינון מגל לרוץ ברשימה, אך זה סירב.

ח"כ מתן כהנא מהימין החדש, המקורב מאוד ליו"ר סיעתו נפתלי בנט, הודיע לו שלא יוכל להישאר ברשימה אם היא תכלול בה את עוצמה יהודית. "אם בן גביר בפנים - אני בבית", אמר למקורביו מספר שלוש בימין החדש.