בליכוד אישרו שלושה שריונים - לעריקים פוטנציאלים מגוש השינוי

בניסיון אחרון למנוע את הקמת ממשלת בנט-לפיד, במפלגה אישרו את המהלך במטרה למשוך ח"כים מימינה או מתקווה חדשה • פרסום ראשון: המאחז בשטחים שמאיים על יציבות ממשלת השינוי

זמן צפייה: 08:42

במפלגת הליכוד אישרו הערב (שלישי) שלושה שריונים, זאת בניסיון אחרון למנוע הקמת ממשלת שינוי. משמעות הדבר היא כי אם יצליחו במפלגת השלטון למצוא עריקים פוטנציאליים מגוש בנט-לפיד, יוכלו "לתגמל" אותם בשריון ברשימת הליכוד. מחר, תתכנס הוועדה המסגרת כדי לאשר את השבעת הממשלה ליום ראשון הקרוב בשעה 16:00.

בתוך כך, בחדשות 13 פורסם הערב כי פינוי המאחז "אביתר" שקיבל צו תיחום ואמור להיות מפונה ע"י כוחות צה"ל, עשוי להיות המבחן המעשי הראשון עבור ממשלת השינוי. בשלב זה, אין כל אינדיקציה לכך ששר הביטחון בני גנץ יורה לפנות את המקום מיד לאחר שתוקם הממשלה או עוד קודם לכן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

החרדים נגד בנט: "רשע"; יו"ר ימינה: לא ילמדו אותנו מהי יהדות

חשד לגביית דמי חסות מחברות הבנייה הגדולות בישראל – 11 נעצרו

עוזרו של ליצמן ושלושה בכירים נוספים נעצרו בחשד לעבירות שוחד

אוהל שפונה במאחז עין עלי בבנימין | צילום: חדשות 13

באותו הנושא, אמש, בפגישה שהתקיימה בין בנט לגנץ, שאל ראש הממשלה המיועד את שר הביטחון אם כאשר ביקר בשבוע שעבר בוושינגטון, התחייב בפני ממשל ביידן להגביל את הבנייה ביהודה ושומרון. גנץ השיב בשלילה.

בינתיים, בכירים בירושלים סבורים כי לאחר שתוקם הממשלה החדשה, יהיה ניסיון לחדש את התהליך המדיני, וככל הנראה ישראל תתבקש להגביל באופן משמעותי את הבנייה. כפי שזה נראה כרגע, בממשל ביידן אין כל התייחסות לתוכנית המאה של טראמפ, ולכן, כאמור, הציפייה היא שבקרוב תגיע דרישה להסדר מדיני.

זאב אלקין
זאב אלקין | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הערב התקיימה פגישה בהשתתפות בנט, יאיר לפיד, גדעון סער וזאב אלקין, שדרש את הסדרת ההתיישבות הצעירה ביו"ש - מה שהוביל גורמים בגוש השינוי להאשים אותו כי הוא "מערים קשיים ומייצר משברים מיותרים".

בתום הפגישה של הארבעה יצאה הודעה משותפת, שבה נודע כי יו"ר הקואליציה הבאה תהיה ח"כ עידית סילמן מימינה, ואילו אלקין - בנוסף להיותו שר השיכון, יכהן גם בתור השר המקשר בין הממשלה לכנסת.

"זו ממשלה צעירה", מסרו בנט ולפיד, "ואנחנו זקוקים לנסיונו העצום ולחוכמתו של אלקין כדי להתמודד עם האתגרים הגדולים העומדים בפנינו ובראש ובראשונה העברת התקציב. הספינים השונים שפורסמו בשעות האחרונות בכלי התקשורת הם בעיקר מגוחכים".

יאיר לפיד ונפתלי בנט
יאיר לפיד ונפתלי בנט לאחר חתימת ההסכם הקואליציוני

כזכור, יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע הבוקר כי מועד השבעתה של ממשלת הרוטציה בראשות יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יהיה ביום ראשון הקרוב, 13 ביוני. במקביל, תיערך באותו היום הצבעה לבחירת יו"ר הכנסת ה-24.

על לוין הופעלו לחצים גדולים מצד סיעתו, הליכוד, במטרה לדחות כמה שניתן את מועד הכרזת הממשלה בכדי לנסות לגרום למי מהשותפים הקואליציוניים לשנות את דעתו, אך לפי שעה לא נראה כי משהו ימנע מהקואליציה החדשה לצאת לדרכה כבר בשבוע הבא.