לאחר חשיפת חדשות 13: ליברמן הגיש תלונה לנציבות השופטים נגד הרב הראשי לאו

לאחר שמפלגת ישראל ביתנו קראה לשר כהנא לפטר את הרב האמון על מערך הגיור, בעקבות הקפאת גיורם של כ-100 יוצאי אתיופיה הממתינים לחתימתו. "התניית הגיורים מהווה איום מרומז שלא לומר סחיטה באיומים", כתב שר האוצר במכתב

אביגדור ליברמן
שר האוצר אביגדור ליברמן | צילום: רויטרס

לאחר חשיפת חדשות 13: שר האוצר אביגדור ליברמן הגיש היום (רביעי) תלונה לנציבות תלונות הציבור על שופטים נגד הרב הראשי לישראל דוד לאו, זאת בעקבות המכתב ששיגר לאו בשבוע שעבר, בו קרא לבחון את המשך כהונתו והקפיא את גיורים של כ-100 יוצאי אתיופיה הממתינים לחתימתו.

במכתב ששלח שר האוצר, נכתב: "הרב הראשי לאו, המכהן כנשיא בית הדין הרבני הגדול, שלח מכתב לראש הממשלה בו הוא מודיע כי אם יקודם מתווה הגיור, יאלץ הרב הראשי להסיר אחריותו מכל הנעשה במערך הגיור ויפסיק מידית לאשר את תעודות הגיור הניתנות על ידו במסגרת תפקידו". עוד הוסיף לכתוב ליברמן: "התניית המשך חתימה על תעודות הגיור בהמשך כהונתו של ראש מערך הגיור מהווה איום מרומז שלא לומר סחיטה באיומים".

הרב דוד לאו
הרב דוד לאו

מבדיקת חדשות 13, מסריו של הרב הראשי הועברו לגורמים בקואליציה ולכמה שרים, בהם שרת הקליטה פנינה תמנו שטה. לפי אחד השרים ששוחח עם חדשות 13, תמנו שטה הבהירה שהיא "תעמוד על הרגליים האחוריות", נגד המהלך של הרב לאו.

בתגובה לפרסום חדשות 13, מטעמו של הרב לאו נמסר אז בתגובה: "הרב הראשי הוא בחוק כיום ראש העדה היהודית וחתום על כל המרת דת לדת יהודית (גיור) במסגרת זו יש לרב את ראש מערך הגיור שמונה על ידו לוודא כי הגיורים מתבצעים בהתאם להנחיותיו הלכתיות. מרגע שאותו אדם יפוטר ולא תהיה לרב דרך לדעת על פי אלו הנחיות בוצעו הגיורים הרב הראשי בהחלט לא יחתום על שום גיור, ללא שום הבדל בזהות המתגייר ואיזו מדינה הגיע, ללא שידע בוודאות שבוצע על פי הנחיותיו ההלכתיות, כפי שפורט במכתבו של הרב הראשי לראש הממשלה הערב".