ליברמן במסר לבן דוד: לא יהיה הסכם עם המורים ללא פתרון לחופשות

ברקע השביתות והעיצומים של הארגון, אמר שר האוצר בשבת תרבות בבאר שבע כי הסכם בין משרדו לבין המורים יהיה תלוי בהסכמתם לתאם את לוח החופשות של התלמידים וההורים. כשנשאל על שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת אמר: "הם צריכים להיות בפרלמנט ברמאללה"

אביגדור ליברמן יפה בן דוד
אביגדור ליברמן ויפה בן דויד | צילום: אבשלום ששוני, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

ברקע עיצומי הסתדרות המורים, שר האוצר אביגדור ליברמן אמר הבוקר לרועי כ"ץ בשבת תרבות בבאר שבע: "לא אלך לשום הסכם עם הסתדרות המורים, אם לא יכנס להסכם העניין של סנכרון בין החופשים. בנוסף גם צריך לתגמל למצויינות. נעשה הכל כדי להגיע לפתרון הכי מהר שאפשר".

על שיתוף פעולה עם עם הרשימה המשותפת אמר: "טיבי אומר שהוא פלסטיני וזה מה שמעניין אותו. הוא מקבל הנחיות מרמאללה. אני לא מבין למה הם חברי כנסת במדינת ישראל, הם צריכים להיות בפרלמנט ברמאללה". עם זאת אמר ליברמן: "בחירות זה בלתי אחראי, אני אעשה הכל כדי למנוע בחירות, שום דבר לא אבוד".

ליברמן באירוע שבת תרבות בבאר שבע
ליברמן באירוע שבת תרבות בבאר שבע | צילום: דוברות עיריית באר שבע

כזכור, אמש החריפה מזכ"לית ההסתדרות יפה בן דוד את הצעדים והודיעה  כי ביום ראשון יחלו הלימודים בכל הארץ בשעה 10:00 במסגרת המחאה על שכר המורים. הלימודים במוסדות החינוך המיוחד יפעלו כרגיל. המוסדות שיחלו את הפעילות בשעה 10:00 - גני הילדים, בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והאולפנים. "אם לפיד, בנט וליברמן לא יתעוררו מהר, הם ימצאו את עצמם לבד בלי מערכת חינוך ועם צבא של הורים זועמים ומתוסכלים שכועסים על הזלזול וחוסר היכולת שלהם לנהל משבר פשוט", אמרה בן דוד.

עוד אמרה כי "אפשר להגיע להסכמות עד סוף החודש, אם רק יפסיקו לנהוג בריפיון וינחו את הפקידים לבצע את תפקידם".

"המצב במערכת החינוך הוא קטסטרופה, בקריסה", אמרה שלשום בן-דוד במהדורה המרכזית. "אני פשוט מזועזעת מפקידי האוצר. הם באים לא מוכנים, בלי מספרים. גוררים את המו"מ ואומרים שאין כסף. אז על מה אנחנו יושבים? למשוך את הזמן? מדברים מה נותנים לעובדות ההוראה. אנחנו מסוף 2019 בלי הסכם שכר. הם לא העלו שום הצעות. אני, יפה בן-דוד, אומרת שפקידי האוצר לא רק מנותקים – הם גם שקרנים. אנחנו בעד להעלות את השכר של המורה המתחיל ב-44 אחוזים. איזו מורה תחזיק במערכת ב-6,920 ברוטו? מורים נוטשים בהמוניהם".