היום תתקיים עצרת תמיכה בנתניהו; ליברמן: "הפגנה מיותרת"

יו"ר ישראל ביתנו התייחס למפגן שצפוי להתקיים הערב בת"א: "לא שמעתי אחד מהליכוד שאמר שיגיע". מירי רגב: "יש לי שני אירועים הערב, יהיה לא נעים להודיע ברגע האחרון שלא אגיע"

זמן צפייה: 00:59

הפגנת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו תתקיים היום (שלישי) בשעות הערב בתל אביב. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס הבוקר להפגנת התמיכה ואמר כי "ההפגנה היא מיותרת. היא לא תוסיף לחוסן הלאומי-חברתי, והיא מעבירה את הוויכוח מבתי המשפט לרחוב. לא שמעתי אחד מהליכוד שאמר שהוא יגיע. משום מה לכל אחד היום יש כנס, אירוע, או מפגש. רה"מ צריך להבין פה שאלה סימני קריאה גדולים, ואולי לשנות את המדיניות וההתנהלות". את הדברים אמר בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה.

ההפגנות מגיעות ברקע ההודעה על הגשת כתבי אישום נגד נתניהו. מטרת העצרת, שבפרסומיה הוגדרה כ"צו 8", היא "למחות על ניסיון ההפיכה השלטונית". בהודעה אודות ההפגנה שהופצה בקרב הציבור החרדי הוגדו כתבי האישום "מסע רדיפה נוראי", ותומכיו נקראו "לחזק את ידיו, כאות הכרת הטוב על עמידתו האיתנה לימין הציבור החרדי".

לכתבות נוספות בנושא >>

סער קורא לנתניהו להתפטר: המדינה תקועה, הוא צריך לקבל אחריות

סער לחדשות 13: "מזהה פאניקה מהאפשרות של פריימריז"

הפגנת התמיכה בנתניהו: ניסיון לדכא מרד אפשרי בליכוד • פרשנות

אביגדור ליברמן יו''ר ישראל ביתנו בכנס בנושא צבא-חברה, ביטחון ודמוקרטיה
אביגדור ליברמן יו''ר ישראל ביתנו בכנס בנושא צבא-חברה, ביטחון ודמוקרטיה | צילום: חדשות 13

השרה מירי רגב התייחסה גם היא לעצרת בריאיון בכאן רשת ב' ואמרה: "אני מקווה מאוד שאצליח להגיע, אבל יש לי שני אירועים שאני צריכה להגיע אליהם. אלה שני אירועים מקצועיים, יהיה לא נעים להודיע ברגע האחרון שאני לא מגיעה ולאכזב את האנשים".

מהליכוד נמסר בתגובה לדבריו של ליברמן כי "קשה לקבל ביקורת מליברמן ששקל ברצינות להצטרף לממשלת מיעוט שנשענת על תומכי החמאס".

אמש, חבר הכנסת מהליכוד גדעון סער התייחס גם הוא להפגנות התמיכה בנתניהו בריאיון לחדשות 13 ואמר כי "בכנות אני חושב שההפגנות לא מועילות לנתניהו ומזיקות לליכוד. לא קובעים בכיכר העיר לגבי זיכוי של אדם. יהיו שם אזרחים אכפתיים שיש להם זכות להפגין, אבל השאלה היא אם מפלגת שלטון בוחרת לקחת החלטה של היועץ המשפטי לממשלה ולקיים סביבה הפגנה. זו שאלה כבדה ואני לא רואה כיצד זה יכול להועיל לנו ברמה הפוליטית או לנתניהו בניהול המאבק המשפטי".

אתמול פעל נתניהו מנת לסחוף אנשים רבים להגיע להפגנת התמיכה בעזרת הסעות וסרטונים הקוראים להם הגיע להפגנה. במקביל, הוא נפגש עם ראשי רשויות מהליכוד, על מנת לקבל את תמיכתם. בפגישה עימם אמר: "שלטון החוק מחייב שיהיה שיוויני ושלא היו דברים שהתבררו כמו במקרה שלי ובמקרים רבים. אזרחי ישראל מכירים את זה. מי שקובע מי יהיה ראש ממשלה זה הם. זאת מהות הדמוקרטיה, הרוב קובע וזה לא נקבע ולא מסוכל במקום אחר". בין תומכיו היה צביקה ברוט, ראש העיר בת ים, שאמר לראש הממשלה: "המאבק שלך הוא המאבק של כולנו - נגד אכיפה בררנית, תהליכים משפטיים שהיעד שלהם סומן מראש, ורדיפה משפטית".

גדעון סער בריאיון לחדשות 13
גדעון סער בריאיון לחדשות 13 | צילום: חדשות 13