לפיד: אמיר אוחנה הראשון להיחקר; אוחנה: "דחליל חליפי נבוב"

יו"ר ישראל ביתנו התייחס בישיבת סיעתו לפרסומים האחרונים של עיתון "כלכליסט" בנוגע לשימוש המשטרתי בתוכנות רוגלה ואמר כי "עברתי משהו דומה לפני שנים, מדובר בעבירות חמורות". לפיד: "אם המשטרה תתפרק, הפושעים ישמחו". הורוביץ על חוק האזרחות: "רה"מ הבטיח - ולא קיים את ההסכמות"

זמן צפייה: 00:57

בישיבת סיעת יש עתיד, התייחס היום (שני) שר החוץ יאיר לפיד לחשיפת "כלכליסט" על ההאזנות המשטרתיות ואמר: "אם המשטרה תתפרק, רק הפושעים ישמחו. אלפי שוטרים מגנים עלינו. אין לנו עוד משטרה". על ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הריגול המשטרתי: "צריך עוד השבוע להחליט על הקמת ועדת חקירה, והנחקר הראשון של ועדת החקירה צריך להיות אמיר אוחנה. זה קרה במשמרת שלהם. הם צריכים לתת תשובות לציבור".

בתגובה, ענה לו ח"כ אוחנה מהליכוד: "דחליל חליפי נבוב שכמוך, אין לי שום בעיה להיות הראשון שיעמוד לחקירה, כי אין לי מה דבר להסתיר. לא מאמין לי? בוא נלך שנינו לפוליגרף: אני על NSO, ואתה על השיחות עם נוני שהשחרת ביומן כדי שלא יתגלו".

אמיר אוחנה
אמיר אוחנה | צילום: צילום מסך

הרשות להגנת הפרטיות, לה יש סמכויות לחקירה פלילית, הודיעה כי ככל שיש אמת בפרסומים לפיהם המשטרה עושה שימוש בתוכנות שונות לשם מעקב אחר אזרחים - הדבר מהווה חציית קו אדום ופגיעה בוטה בזכות החוקתית לפרטיות. "הרשות פועלת מול הגורמים הרלוונטיים ובוחנת את כלל החלופות העומדות לרשותה לטיפול בנושא", נכתב בהודעה, "מטבע הדברים, בשלב זה, אין הרשות יכולה לפרט מעבר לכך".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ אמר בישיבת סיעתו: "המציאות שנחשפת לעיננו חמורה. אני מוטרד בעיקר מהאזרחים הקטנים שבקצה, אלו שפרטיותם נחשפת, ואין להם את הכוח להגן על עצמם. אסור שהאצבע תהיה קלה על המקלדת. כמו שחובה לשמור על טוהר הנשק, חובה לשמור על טוהר החקירה".

שר הביטחון הוסיף: "יש לי אמון במשטרה, וחשוב שלציבור יהיה אמון בה. טוב עשה שר הבט"פ בהמלצת המפכ"ל שהודיע על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית בראשות שופט". גנץ הוא היחיד מבין חברי הכנסת שהסתפק בדרישת ועדה ממשלתית ולא ממלכתית, כמו שדרשו שאר יושבי ראש הסיעות שהתייסו לחשיפה.

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, התייחס לגילויים החדשים במסגרת פרשת ההאזנות המשטרתיות לאזרחים: "חשוב לשמור ולתקן ולמצות את הדין אם יימצא מי שחרג מסמכות. יש לזכור שלמשטרת ישראל יש תפקידים חשובים. אין לנו משטרה ספייר או אלטרנטיבית. בדיקה חייבת להתבצע ביסודיות וברצינות הגדולה ביותר ובאחריות".

גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס היום במהלך ישיבת סיעתו לפרסומים האחרונים של עיתון "כלכליסט" בנוגע לשימוש שעשתה המשטרה לכאורה בתכונות רוגלה על מנת לחדור לטלפונים של בכירים בשירות הציבורי ואמר : "אם הדברים נכונים, מדובר ברעידת אדמה בדרגה 9 בסולם ריכטר. עברתי משהו דומה לפני הרבה שנים וב-2010 פורסם דו"ח מבקר המדינה על האזנות סתר, וכל מי שמכיר את העובדות יודע שדובר על עבירות חמורות שבוצעו בהנחיה ובהוראה של ניצב משה מזרחי".

עוד בנושא זה אמר ליברמן: "שוחחתי עם מזכיר הממשלה והודעתי לו שביום ראשון אדרוש בישיבת הממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית. שום ועדה פנימית, ממשלתית או חיצונית. אסור לטייח שוב כמו שקרה בעבר". בהמשך, דרש ליברמן לבחון את השימוש שנעשה בתוכנות רוגלה בחקירותיהם של פאינה קירשנבאום ודאוד גודובסקי, וטען כי "גזר הדין של פאינה לא מידתי לעומת עסקאות הטיעון מול דרעי וליצמן והניסיון להגיע לעסקה עם נתניהו". בהתייחסו לשופט שגזר את דינה של בכירה לשעבר בישראל ביתנו: "פעל משיקולים פסולים. המוטיבציה שלו לא ברורה".

NSO / משטרה / סייבר
NSO / משטרה / סייבר | צילום: שאטרסטוק

בהתייחסו ליו"ר ש"ס אריה דרעי ועסקת הטיעון עימו: "ברגע שהוא שולף את השד העדתי, זה מצביע על מצוקה. לאדם אין מסר אחר חוץ מהסתה פרועה ועדתית. ראיתי את הסרטון עם כל הרמזים - מדובר בהסתה פרועה מהסוג הנמוך ביותר".

בדבריו על יוקר המחייה, אמר שר האוצר: "העובדה ש-50% מהחרדים לא משתתפים בשוק העבודה, זאת אחת הסיבות ליוקר המחיה. לו השיעור היה דומה ליתר האוכלוסיה, זה היה מייצר עוד 20 מיליארד שקל שאפשר היה לעשות איתם הברה דברים".

בד בבד, שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס בישיבת סיעתו לסערת חוק האזרחות ותקף את ראש הממשלה נפתלי בנט: "כשהצבענו בעד החוק, רה"מ הבטיח לנו שההסכמות יקוימו - אך הן לא קוימו. כמה אפשר להתנהל בצורה הזאת?".