ליברמן: "אתייחס לחסינות נתניהו - רק אם יגיש בקשה"

בריאיון לתוכנית המטה המרכזי בחדשות 13 התייחס יו"ר ישראל ביתנו לסוגיית החסינות לרה"מ, וכן גם לפלונטר הפוליטי: "שתי המפלגות הגדולות החליטו שהולכים לבחירות - ומתעסקות במשחק האשמות"

זמן צפייה: 15:53

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס הערב (שבת) לסוגיית החסינות לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "אני לא אתייחס כל עוד רה"מ לא ביקש חסינות. אני לא מתכוון להתייחס למצב היפותטי. רה"מ לא פנה לוועדת הכנסת, אם הוא יפנה אנחנו נתייחס ולא שניה אחת לפני. אם הוא לא יבקש - מה טוב". את הדברים אמר בריאיון לתוכנית המטה המרכזי בחדשות 13.

כמו כן, ליברמן התייחס גם לחוסר ההסכמות בין המפלגות הגדולות ואמר כי "שתי המפלגות הגדולות פשוט החליטו שהן מעדיפות בחירות נוספות, כי יחד יש להן 65 מנדטים - הן לא זקוקות לי או לאף אחד. הן החליטו שהן מעדיפות בחירות, וכל מה שהן עושות זה משחק האשמות. זה הכל. נתניהו חושב שהוא יגיע בבחירות הבאות ל-61 מנדטים בלעדי, גנץ בטוח שהם יביאו 38 מנדטים לבד".

לכתבות נוספות בנושא >> 

ליברמן: "אופציות האחדות וממשלה צרה ירדו מהפרק"

נתניהו: "הלכנו כברת דרך עצומה"; גנץ: "החליט ללכת לבחירות"

גנץ לנתניהו בפגישתם: תוותר על החסינות? רה"מ: "עוד לא החלטתי"

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן | צילום: רויטרס

אתמול, נתניהו וגנץ פרסמו לפני כניסת השבת פוסטים המאשימים זה את זה בכך שהמשא ומתן בין המפלגות תקוע ובכך שישראל תלך ככל הנראה לבחירות שלישיות. נתניהו אמר בסרטון שפרסם בפייסבוק: "הלכנו כברת דרך עצומה – גנץ לא זז לא מילימטר, ננומטר. לכן, לצערי, אנחנו כנראה מידרדרים לבחירות מיותרות שאף אחד לא רוצה. אבל אם הן ייכפו עלינו ננצח בגדול".

כאמור, גנץ תקף גם הוא את נתניהו, וטען כי כל מטרתו היא לקדם בחירות. "למרות שקוויתי, נתניהו לא הציע שום דבר חדש שימנע את הבחירות המיותרות. הוא לא הסכים לוותר על החסינות, על הבלוק, ובוודאי שלא הסכים לוותר על מקומו כראשון ברוטציה", כתב בחשבון הפייסבוק. "הוא לא ניצח באפריל, הפסיד בספטמבר ואם יגרור אותנו לבחירות - ננצח אותו במרץ 2020".

ביום שלישי גנץ הגיע לפגישה עם נתניהו כשהוא מסכים לרוב העקרונות שהציג הליכוד, למרות שהוא מפחד שכחול לבן תתפרק אם ייענה למתווה. עם זאת, יש סוגיה אחת שהפריעה לו ולשאר בכירי מפלגתו והיא - איפה המלכוד שבזכותו נתניהו הסכים לכהן רק חמישה חודשים. לכן, גנץ שאל את ראש הממשלה אם הוא מוכן לוותר על החסינות, ועל כך השיב האחרון כי "עדיין לא החליט".