ליברמן על האפשרות של חסינות לנתניהו: "פגיעה באמון הציבור"

יו"ר ישראל ביתנו התייחס למצבו המשפטי של רה"מ: "ההכרעת ביהמ"ש תתקבל ע"י כל אזרחי ישראל". לפיד: "ביבי מנסה לגרור אותנו למלחמת אחים - הוא קורא לאנשים לצאת לרחובות למרד אלים"

זמן צפייה: 01:30

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס היום (שני) למצבו המשפטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעתו ואמר כי "כל ניסיון להכריע את הסוגייה במקומות אחרים, כולל פה בכנסת על ידי מתן חסינות - תהיה פגיעה באמון הציבור במערכת. זה יהיה להערכתי קרע בין הציבור הרחב למערכת הפוליטית. אני חושב שהמגרש הנכון הוא בית משפט". עוד הוסיף ליברמן כי הוא "מאחל שבסוף התהליך ראש הממשלה יצא זכאי, צח כשלג".

ליברמן התייחס גם למצב הפוליטי ואמר כי "כמו שזה נראה היום אנחנו דוהרים בעיינים פתוחות למערכת בחירות נוספת ומיותרת. להערכתי, ראשי המפלגות כבר מיצו את כל המאמצים וספק אם פה בכנסת יש סיכוי למנוע את הבחירות החדשות. לכן אני קורא לנשיא המדינה וליו"ר הכנסת - תזמנו את כל ראשי המפלגות ותשבו איתם עד שיצא עשן לבן".

לכתבות נוספות בנושא >>

מסתמן: חרף הסתייגות נתניהו – ייערכו פריימריז לראשות הליכוד

אי האמון והצעת ליברמן: אחורי הקלעים של הכישלון להרכבת ממשלה

נתניהו במסר לסער: בדוק את השטח לפני שאתה קורא לפריימריז

יו''ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן
יו''ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן | צילום: חדשות 13

"כולנו מבינים שאין דבר מיותר, אין דבר שהוא כל כך לא נחוץ למדינת ישראל ולאזרחי ישראל כמו בחירות", המשיך, "לכן להערכתי, הכדור במידה רבה עובר לנשיא וליו"ר הכנסת כשני אישים שמסמלים את הממלכתיות, את מדינת ישראל, את היכולת להתעלות מעל שיקולים פוליטים".

"לא חייב דין וחשבון לכחול לבן. החוק מאוד ברור – ראש הממשלה יכול לכהן עד לפסק דין חלוט", הוסיף ליברמן. "לכן כרגע הוא צריך להמשיך ולכהן כל עוד לא יתקיימו בחירות ואף אחד אחר לא נבחר. אני חושב שהייתי מספיק ברור ואני לא חייב תרגומים לכחול לבן".

בכיר כחול לבן יאיר לפיד התייחס לתיקי שבהם מואשם נתניהו, ואמר כי "מדלבליט מסתובב עם אבטחת צמודה. שי ניצן ובן ארי מסתובבים עם אבטחה צמודה. הסיבה הברורה - נתניהו מסית נגדם. ביבי מנסה לגרור אותנו למלחמת אחים – הוא קורא לאנשיו לצאת לרחובות למרד אלים נגד המדינה".

"הייתם נותנים לילדים שלכם להיות בגן שבו הגננת חשודה בפלילים? הייתם מפקידים את הכסף בבנק שבו המנהל חשוד כעבריין?", תהה לפיד. "הוא הפסיד בבחירות, יש לו שלושה כתבי אישום חמורים, הוא מסית לאלימות. באיזו מדינה בעולם איש כזה היה נשאר יום אחד נוסף בתפקידו?".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191125-1521' autoplay='0' credit='' desc='יאיר לפיד בכנסת' kid='1_0hsmi10h' duration='138'']

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס גם הוא בנאום בכנסת לפלונטר הפוליטי והזכיר את המתווה לממשלת אחדות שהוא הציע, לפיו הוא יכהן ראשון כראש ממשלה, ואם נתניהו יצא זכאי במשפט, יוכל להיות ראש ממשלה בשנתיים לאחר מכן. לדבריו, "119 ח"כים לא רוצים ללכת לבחירות, רק ח"כ אחד גורר מדינה שלמה לבחירות - הבלוק נוקט בשיטת כולם בשביל אחד ואחד בשביל עצמו".

לטענת יו"ר כחול לבן, "באפריל נתניהו החליט להקדים את הבחירות לכנסת מסיבה אחת  - להקדים את פרסום המלצות היועץ המשפטי לממשלה. במאי 2019 הוא החליט לגרור אותנו שוב לבחירות מסיבה אחת, הוא לא הצליח להרכיב קואליציה שתאפשר לו חסינות. וכעת – בנובמבר 2019 הוא מבקש לדרדר אותנו לבחירות מסיבה אחת - מצבו המשפטי.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191125-1519' autoplay='0' credit='' desc='בני גנץ בכנסת' kid='1_7tvrvzy3' duration='293'']

"אם חלילה נלך לבחירות הוא שוב יפסיד, כחול לבן שוב תגדל והליכוד יאבד מכוחו. אם חלילה ניגרר לבחירות נעשה זאת באמת משלוש סיבות שהן סיבה אחת – שוחד, מרמה והפרת אמונים או במילה אחת - נתניהו".

בהמשך פנה גנץ לחברי הליכוד ואמר להם "האם נבחרנו לטפל בביטחון, בחינוך ובבריאות, או שנבחרנו כדי לטפל במצבו המשפטי של נתניהו? אתם ממשיכי דרכם של מנהיגים דגולים כמו בגין ושמיר. מנהיגים שידעו תמיד לשים את האינטרס הלאומי לפני האישי והמפלגתי. הזמן לקבלת החלטות מנהיגותיות שיחסכו בחירות מיותרות הוא כאן ועכשיו".

בני גנץ, יו''ר כחול לבן
בני גנץ, יו''ר כחול לבן | צילום: חדשות 13

מספר שלוש בכחול לבן משה יעלון התייחס להפגנה בעד נתניהו שצפויה להיות מחר וקבע כי היא "נקודת שפל במשבר המנהיגות שבו אנו נמצאים. עדיין לא מאוחר להציל את המדינה מהדרך הרעה הזו ומבחירות שלישות. ביבי יש לך זכיות רבות, אך הסתבכויותך הביאו אותך להזיק יותר מאשר להועיל לישראל ואזרחיה. אם המדינה חשובה לך - תתפטר, תן למישהו אחר להוביל את הליכוד ואת המדינה".

יעלון פנה לחברי הליכוד ואמר כי "ההיסטוריה של עם ישראל וגם של הליכוד ישפטו אתכם בחומרה. גם אני יכולתי לשתוק, אך בחרתי בדרך אחרת. לא רק שהבנתי את חומרת הסתבכויותיו של נתניהו לפני יותר משנתיים. אז קראתי לו להתפטר משום שחששתי שיעשה הכול כדי לשעבד את האינטרסים של מדינת ישראל כדי להתחמק מספסל הנאשמים".

0000qv
0000qv

"שילמנו מחירים כבדים בשנתיים האחרונות ועלולים לשלם מחירים כבדים נוספים. נבחרתם לשרת את מדינת ישראל ואת אזרחיה, לא את נתניהו. הוא מוביל אותנו לבחירות שלישיות בתוך שנה בגלל הסתבכויותיו הפליליות, כדי להרוויח זמן עד שיגיע לספסל הנאשמים", טען הח"כ.

אחריהם עלה מספר ארבע בכחול לבן, גבי אשכנזי, וקרא לממשלת אחדות: "עדיין לא מאוחר למנוע את יציאת הרכבת מהתחנה. זו קריאה אחרונה למנוע את הנסיעה המיותרת, מחירה יקר, והוא לא יהיה בנופי מדינת ישראל, הוא יהיה על גופם של האזרחים".

8989ec

אשכנזי התייחס גם להחלטת מנדלבליט ואמר כי "כל מי ששמע אותו ראה שהוא באמת מתכוון לדברים, בלב כבד, אך שלם. גם אם המערכת הזו אינה חפה משגיאות, אין לנו מערכת אחרת. אסור לאיש, גם אם הוא ראש הממשלה, לעמוד מעל שלטון החוק, ואסור לאיש לערער את היסודות של החברה שלנו והמוסדות שלנו".

מוקדם יותר, יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ התייחס גם הוא לקיפאון הפוליטי בפתח ישיבת סיעה, תקף את נתניהו ואמר כי "המדינה בקיפאון בגלל איש אחד - ראש הממשלה. החלטת היועמ"ש להגיש כתב אישום בגין מרמה והפרת אמונים ושוחד, היא בהחלט החלטה שמזעזעת את המות הסיפים במדינת ישראל. אלו ימים עצובים בישראל ולאיש מאיתנו כאן אין שמחה לאיד, אך האינטרסים של מדינת ישראל קודמים לכל אינטרס אישי כזה או אחר, גם אם הוא האינטרס של רה"מ נתניהו".

"עכשיו ברור לכולם כי עמדתנו העקבית והחד משמעית שלא להצטרף למשמלה תחת נתניהו הייתה נכנונה ערכית, מוסרית וציבורית", המשיך, "הנחתי להקים צוות משפטי שמטרתו בסוף התהליך לעתור לבג"ץ שידון בשאלת מעמדו של רה"מ כרה"מ במשלת מעבר, ולא כראש ממשלה נבחר. היום ברור, וגם בליכוד יודעים, שהאשמה לכך שישראל הולכת לבחירות שלישיות מוטלת על כתפיו של נתניהו. ראש הממשלה עושה הכול כדי להצליח ולצלוח את 17 הימים שנותרו כדי להבטיח שישראל הולכת לבחירות שלישיות".