ליברמן: "עמדתנו בנוגע לרשימה המשותפת לא השתנתה"

יו"ר ישראל ביתנו אמר בישיבת הסיעה כי עמדת המפלגה בנוגע לממשלת מיעוט בתמיכת הח"כים הערבים לא השתנתה, "אבל לא נספק מודיעין לנתניהו". נציגי המשותפת וכחול לבן נפגשו: "דוחים את ההסתה"

זמן צפייה: 04:58

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס היום (רביעי) בישיבת סיעת מפלגתו למגעים של כחול לבן עם הרשימה המשותפת, בנוגע להקמת ממשלת מיעוט. "עמדתנו בעניין המשותפת לא השתנתה, אבל לא נספק מודיעין לנתניהו", אמר.

במקביל, התקיימה פגישה בין חברי הרשימה המשותפת, אחמד טיבי, עאידה תומא-סולימאן, מטנאס שחאדה ומנסור עבאס, לנציגי כחול לבן, עופר שלח ואבי ניסנקורן. טיבי מסר בתום הפגישה: "יצאנו מפגישה עם נציגי כחול לבן בה החלפנו עמדות בנוגע להמלצה לנשיא ובנושאים פרלמנטריים. עכשיו נחזור למוסדות המפלגות לקבלת החלטות. שני הצדדים דוחים על הסף את מסע השיסוי וההסתה".

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן | צילום: רויטרס


מוקדם יותר פורסם בחדשות 13 כי בעקבות הודעת אורלי לוי-אבקסיס שלא תתמוך בממשלת מיעוט, יו"ר העבודה עמיר פרץ שוחח איתה במהלך הלילה כדי להבטיח שתמליץ על גנץ לראשות הממשלה. פרץ בוחר בשלב הזה לא לבקר אותה כדי לבחון אם ניתן להציל ממנה המלצה על גנץ, בחירת יו"ר כנסת ותמיכה בחוקי נתניהו.

בתוך כך, יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר העבודה-גשר-מרצ עמיר פרץ נפגשו היום וסיכמו להמשיך בשיתוף הפעולה בהקמת ממשלה. בתום הפגישה, פרץ כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "ממשיכים לפעול כדי להקים ממשלה בראשותו של בני גנץ".

"אנחנו ממשיכים במאמצים להרכבת ממשלה חדשה במהירות האפשרית", המשיך, "פגשתי את גנץ וסיכמנו על המשך השותפות האסטרטגית בינינו".

פרץ התייחס בדבריו גם להודעתה של לוי-אבקסיס וכתב: "חשוב לי להבהיר שלמרות ההתפתחויות אין בכוונתי לתת יד להקמת ממשלת ימין צרה בראשות נתניהו שנוגדת את תפיסת עולמי האידאולוגית. עוד לפני הבחירות הצגתי את הדרך היחידה להקים ממשלה ולהחליף את נתניהו ואת המדיניות של נתניהו ואנחנו מחויבים לדרך הזאת".

"רגעי ההכרעה מביאים עימם קשיים בכל המפלגות. אני עושה את כל הנדרש על מנת להתגבר עליהם ולהמשיך לפעול כדי להעניק לאזרחי ישראל את הממשלה עליה התחייבנו לפני הבחירות. בעת הזאת, ישראל צריכה ממשלה חדשה, ממשלה שתביא לשינוי המדניות בראשותו של גנץ. גם ברגעים פחות טובים, צריך להמשיך להאמין ולפעול וזה בדיוק מה שאעשה", סיכם.

בתום הפגישה גנץ ופרץ הוציאו הודעה משותפת בה נכתב כי "בפגישה סיכמו גנץ ופרץ להמשיך בשותפות האסטרטגית ביניהם ולהמשיך במהלכים להקמת ממשלה תוך רתימת כל השותפים במערכת הפוליטית כדי למנוע מנתניהו והליכוד לגרור את מדינת ישראל לבחירות רביעיות. השניים סיכמו להמשיך ולפעול בתיאום מלא".

כאמור, יו"ר גשר אורלי לוי-אבקסיס גינתה אמש בחריפות את אפשרות הקמתה של ממשלת מיעוט, וכתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "לא אתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד והרשימה המשותפת, ואינני רואה עצמי מחויבת עוד לשותפות עם מפלגת מרצ, שנכפתה עליי ועל עמיר פרץ שותפי, בלחץ גורמים רבים בראשם כחול לבן. אמרתי זאת לפני הבחירות ואני אומרת זאת אחריהן".

אורלי לוי-אבקסיס
אורלי לוי-אבקסיס | צילום: החדשות 13

"כולנו עדים לכך שמנהיגים שהתחייבו לפעול באמינות ובאחריות, עוסקים בימים אלה בשתדלנות מבישה ומוכנים לשלם כל מחיר לכל גורם במטרה להקים ממשלת מיעוט, גם אם זו תוקם על משענת קנה רצוץ", כתבה. "מדאיגה לא פחות העובדה שהחלטות מרחיקות לכת כמו משא ומתן עם הרשימה המשותפת, לרבות בל"ד, מתקבלות בחוג מצומצם מאוד הסובר שקביעותיו תחייבנה את כל חברי הכנסת השותפים לגוש".