ליברמן: מאמין שמחירי הדיור יירדו עד סוף השנה, בנט ראש ממשלה טוב

שר האוצר מתייחס בריאיון מיוחד לחדשות 13 ליוקר המחיה ובעיקר למחירי הדיור ("מקווה שנציג תוכנית בסוף החודש"), בטוח שיעביר גם את תקציב 2023 ("הקואליציה תסיים את ימיה"), שולל אפשרות של ממשלה עם החרדים וגם תחת נתניהו ("אנחנו נהיה בחוץ") ומדבר על בנט: "אין לו פולחן אישיות"

זמן צפייה: 08:02

ברקע גל ההתייקרויות במשק, שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס הערב (רביעי) בריאיון בלעדי לחדשות 13 ליוקר המחיה והביקורת בנושא על הממשלה ואמר: "אני חושב שהצלחנו. אנחנו לא חיים על אי בודד. בבריטניה האינפלציה עומדת על 9 אחוז. ארצות הברית עם 8.2. צ'כיה, שהיא מדינה בסדר הגודל שלנו - על 14.2 אחוז".

"באשר למחירי הדיור", אמר ליברמן, "כשמחיר הברזל קופץ מ-1 בינואר ב-42 אחוז, אתה לא בדיוק יודע איך להתמודד עם זה. אני מתחייב שעד סוף השנה אנחנו נשתלט על מחירי הדיור. אנחנו עושים תוכנית שלמה עם משרד האוצר, משרד הפנים, משרד השיכון ומנהל מקרקעי ישראל".

אתר בנייה, נדל''ן, דיור, דירה, דירות, בניין, בניינים
אתר בנייה

"אני מקווה שנוכל בסוף מאי-תחילת יוני להציג תוכנית מסוכמת עם כולם", אמר שר האוצר, "עד שיורגש ברמה של כל משפחה שמחפשת לקנות דירה או לשפר דיור, אני מקווה שעד סוף השנה זה יורגש ואני מאמין שהמחירים יתחילו לרדת. כשאני מדבר על ירידה, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו עלייה של 16-15 אחוז בשנה. אם זה עולה ב-5-3 אחוז זה דבר אחד, 16-15 אחוז זו אופרה אחרת".

כשנשאל על המלצת ועדת המחירים הממשלתית להסרת הפיקוח על מחיר הלחם, ענה ליברמן: "זה דבר פסיכולוגי. אצלי תפיסת העולם היא תפיסה ליברלית כלכלית חופשית. אצלי יש תפיסה של חמשת המ"מים. אחד מהם הוא מזון. יש לנו כמה רעיונות, אבל סולידריות חברתית זה דבר קריטי".

לחם
לחם

על העלאת שכר המינימום אמר שר האוצר: "תסתכל מה עשינו השבוע - העברנו נקודות זיכוי למשפחות עובדות, מענק עבודה למי שמקבל שכר מינימום. מדובר בכ-800 אלף איש שיקבלו השנה בין 4,000 ל-14 אלף שקל. אנחנו לא מתעלמים מהמצב. אנחנו חייבים לתת מענה לאותו צונאמי עולמי שאנחנו רואים בכל המדינות".

"אני מוטרד מהצמיחה השלילית", אמר ליברמן, "ההיי-טק הכי מטריד. הנפילה הייתה 17 אחוז. ההיי-טק זה הקטר במשק הישראלי. כשיש סחורה טובה, תמיד יש קונים. אתה חייב להיות הכי טוב בעולם. הדרך להתמודד עם זה, זה להשתפר ולהשתדרג".

סטארטאפ ישראלי (אילוסטרציה)
סטארטאפ ישראלי (אילוסטרציה) | צילום: Envato Elements

כשנשאל על מצב הממשלה והחוקים שהיא מנסה להעביר, אמר ליברמן :"לפני שהתחלנו את כנס הקיץ, אמרו שהקואליציה תובס בהצעות אי אמון. מי שהובס זה נתניהו. ההתנגדות של נתניהו וחבריו לחוק 'ממדים ללימודים', זו פשוט בושה. אלה חבורת טפילים שמנסים לתפוס טרמפ על מישהו. אתם לא עשיתם".

"אנחנו בקואליציה מצוינת ומתפקדת", הוסיף שר האוצר, "הקואליציה תסיים את ימיה. מי שתתפורר זו האופוזיציה. ללא ספק נצליח להעביר תקציב לשנת 2023". על ביטול הסבסוד למעונות יום לאברכים, אחד ממאבקיו הגדולים ביותר אמר: "אנחנו דחינו את זה בשנה. אף פעם אי אפשר להצליח להעביר הכול".

20220105092212 Noam3128
יו''ר האופוזיציה נתניהו בדיון על חוק החשמל | צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

"אנחנו רוצים שהחרדים יפסיקו להיות תלויים בנדבות, בקצבאות ובמאכערים", אמר ליברמן, אבל הבהיר שאם החרדים יכנסו לממשלה - הוא יהיה בחוץ: "מי שרוצה לצרף את ש"ס ויהדות התורה צריך להבין שהוא יקים קואליציה אחרת בלי ישראל ביתנו. כל עוד המפלגות הללו לא מסכימות לא לגיוס בני ישיבות, לא מסכימות לנישואים אזרחיים, לא ללימודי ליבה ולא לתחבורה ציבורית בשבת – זה המצב".

בצל הביקורת של שר הביטחון בני גנץ על ראש הממשלה נפתלי בנט, וטענותיו שהו לא מרבה לתת קרדיט לשותפיו לממשלה, אמר ליברמן: "בט ראש ממשלה טוב. הוא נותן לאנשים לעבוד. הוא משתף פעולה. אין פולחן אישיות. הוא לא רץ לכל אירוע לקחת קרדיט לכל האחרים. הוא בן אדם שמקבל החלטות וגם מקשיב". במקרה של בחירות אמר ליברמן, כי: "ישראל ביתנו לא תשב בשום ממשלה בראשות נתניהו. נקודה".

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס