ליברמן לנתניהו וגנץ: ישראל לא תסלח לכם אם תובילו לעוד בחירות

יו"ר ישראל ביתנו התייחס לכישלון המגעים בין הליכוד לכחול לבן וכתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "סבב בחירות נוסף לא יוביל לתוצאה שונה - גלו אחריות, שימו את האגו והאינטרסים האישיים בצד"

זמן צפייה: 02:16

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס לכישלון המגעים בפגישה שנערכה היום (ראשון) בין הליכוד וכחול לבן ופנה לנתניהו וגנץ בחשבון הפייסבוק שלו: "סבב בחירות נוסף לא יוביל לתוצאה שונה. גלו אחריות, שימו את האגו והאינטרסים האישיים בצד - אזרחי ישראל לא יסלחו לכם אם תובילו לסבב בחירות נוסף".

"כמעט שבועיים עברו מיום הבחירות. עם ישראל אמר את דברו – הציבור דורש ממשלת אחדות", נכתב בפוסט, "אני פונה אליכם, בנימין נתניהו ובני גנץ. לליכוד ולכחול לבן 65 מנדטים ביחד. אתם לא זקוקים לא לישראל ביתנו ולא למפלגות אחרות כדי להקים ממשלה. אזרחי ישראל לא יסלחו לכם אם תובילו אותנו לסבב בחירות נוסף רק בגלל עניינים פרסונליים ואגו".

לכתבות נוספות בנושא >> 

עוד פגישה תמה ללא תוצאות: חילופי האשמות בין כחול לבן לליכוד

כחול לבן: "מטרת תנאי הליכוד – לגרור לבחירות שלישיות"

נתניהו שוקל להחזיר את המנדט לנשיא – כבר מחר

ליברמן טען גם כי "בין הליכוד לכחול לבן אין הרבה הבדלים אידיאולוגיים, ולכן ניתן להתגבר בקלות על חילוקי הדעות. מצביעי הליכוד לא הצביעו לגפני, דרעי, ליצמן, או סמוטריץ', אלא ל-32 ח"כים ביניהם, נתניהו, אדלשטיין, סער וארדן. סבב בחירות נוסף יוביל לאסון לאומי ולשיתוק כלכלי שירשמו על שמכם. לקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה, אני קורא לכם, תקימו ממשלה שתתחיל לטפל בבעיות ובאתגרים הניצבים בפנינו. לאחר מכן אתם יכולים לפתוח דלת למפלגות אחרות שיצטרפו, על בסיס קווי היסוד של הממשלה שתכוננו. לזה הציבור מייחל ומצפה".

כאמור, מוקדם יותר היום תמה לאחר כשעתיים פגישת צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, שנערכה הבוקר. בתום הפגישה כחול לבן תקפה את הליכוד ומסרה כי "בליכוד מתעקשים לדבוק בבלוק ה-55 ובהפרחת סיסמאות שכל מטרתן לצבור נקודות לקראת הבחירות הנוספות אליהן נתניהו מדרדר את ישראל". במקביל בליכוד הבהירו שלא ימסרו היום את המנדט לנשיא: "ראש הממשלה נתניהו יעשה מאמץ אחרון למיצוי האפשרות להקמת ממשלה בשלב זה, לפני החזרת המנדט לנשיא".

בכחול לבן האשימו את הליכוד ואמרו כי "לצערנו בליכוד דבקים אך ורק ב'נתניהו תחילה'". מהליכוד נמסר: "אכזבה גדולה בליכוד הבוקר נוכח הסירוב המתמשך של כחול לבן לקבל את ממשלת האחדות של נשיא המדינה - ממשלה שיוויונית עם רוטציה בין נתניהו לגנץ. העובדה שכחול לבן דוחים את האפשרות היחידה לממשלת אחדות מוכיחה שבכחול לבן קיבלו החלטה אסטרטגית לטרוק את הדלת לממשלת אחדות ולגרור את המדינה לבחירות. גם במידה והמנדט יוחזר, הליכוד יפעל בכל דרך לקידום ממשלת אחדות על פי מתווה הנשיא".

גורם בליכוד הוסיף כי "יאיר לפיד מטרפד ממשלת אחדות בגלל שהוא לא רוצה רוטציה בין נתניהו לגנץ, הוא רוצה רוטציה בינו לבין גנץ - ובשביל זה הוא מוכן לגרור את המדינה לבחירות".