ליברמן: לא כל ראשי כחול לבן התחייבו שיקבלו את מתווה הנשיא

בתום הפגישה עם בני גנץ, אמר יו"ר ישראל ביתנו כי "חסרה לו הודעה חדה וברורה של כל בכירי המפלגה". גנץ: "נתניהו שומר את הגוש וחותר לבחירות"

זמן צפייה: 01:07

הפלונטר הפוליטי: יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נפגש היום (חמישי) יו"ר כחול לבן בני גנץ, בתום הפגישה אמר ליברמן כי "חסרה לו הודעה חדה וברורה של כל בכירי כחול לבן שהם מתחייבים לקבל את מתווה הנשיא". לדבריו, "מנתניהו שמענו שהוא לא מקבל את הצעתי, פה לא שמעתי 'לא', אבל גם לא שמעתי 'כן' בצורה חיובית - זה מאוד חסר".

"אני אמשיך לעשות את כל המאמץ למנוע מערכת בחירות שלישית ולהקים ממשלה לאומית רחבה", המשיך יו"ר ישראל ביתנו. "קודם כל שתוקם ממשלה מהסוג הזה. האתגרים הביטחוניים והכלכליים להערכתי כל כך גדולים, שכל בר דעת מבין שאין דבר גרוע יותר מלדלדר את כל המדינה למערכת בחירות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי הפסקת האש: 5 שיגורים לעבר יישובי עוטף עזה ולנתיבות

"ההרתעה לא קיימת": במערכת הפוליטית מגיבים להסכם הפסקת האש

חידת הג'יהאד האסלאמי: כך נוצר הארגון הקיצוני שמתעמת עם חמאס

בני גנץ ואביגדור ליברמן
בני גנץ ואביגדור ליברמן | צילום: כחול לבן

בני גנץ אמר בסיום הפגישה: "למיטב שיפוטי נתניהו שומר את הגוש וחותר לבחירות. אני הבהרתי את העמדה שלי לגבי האפשרויות שעל הפרק - אני מוכן לשקול כל אופציה שתעמוד בעקרונות שלי בהיבטי כתב אישום. קבענו להיפגש בתחילת שבוע הבא פעם נוספת. אנחנו לא רוצים לראות בחירות ונעשה כל מאמץ עד הרגע האחרון. היה שיח טוב ונמשיך ונפעל במשותף".

אתמול קיימו בכחול לבן פגישה של ארבעת בכירי המפלגה. זאת, כדי לדון באפשרות לשבת בממשלת אחדות על פי מתווה הנשיא עם הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. ח"כ משה יעלון, אמר במהלך הפגישה כי הוא שולל כל ישיבה בממשלה עם נתניהו בשל כתבי האישום נגדו וכן בגלל ההיכרות האישית איתו. עוד ציין שר הביטחון לשעבר כי לא יהיה מוכן לכהן בתפקיד שר בממשלת אחדות כזאת, אך הוסיף כי אם גנץ ייכנס לשערי הממשלה, ייכנס גם הוא.

משה (בוגי) יעלון
משה (בוגי) יעלון | צילום: חדשות 13

יש לציין כי הפערים בין שתי המפלגות הגדולות עוד גדול. נתניהו מצידו לא מוותר על הרוטציה, וכן מבקש לכהן בתפקיד פרק זמן כמעט בלתי מוגבל. כמו כן, ראש הממשלה לא מוותר על גוש הימין.