ליברמן: "אופציות האחדות וממשלה צרה ירדו מהפרק"

יו"ר ישראל ביתנו תקף בריאיון ל"ידיעות אחרונות" את ראשי המפלגות הגדולות, עקב כישלון המגעים ביניהם, וטען כי קיבלו "החלטה אסטרטגית" ללכת למערכה נוספת, שתהיה "קשה וסוערת"

זמן צפייה: 04:15

ימים של הכרעה: יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף הבוקר (חמישי) את ראשי המפלגות הגדולות בנימין נתניהו ובני גנץ על כישלון המגעים ביניהם להקמת ממשלת אחדות. לדבריו, השניים קיבלו "החלטה אסטרטגית ללכת למערכת בחירות נוספת, ולכן אופציית האחדות וממשלה צרה ירדו מהפרק". את הדברים אמר בריאיון ל"ידיעות אחרונות".

עוד ציין ליברמן כי הוא לא מתכוון להצטרף לממשלה צרה - "לא של הימין ולא של השמאל". לטענתו, הוא הפעיל על מנהיגי המפלגות הגדולות "לחץ אמיתי במטרה להקים בכל זאת ממשלת אחדות", ואף הודה כי בשבוע האחרון, כדי להשפיע עוד יותר על כחול לבן, רמז שיש סיכוי שנלך עם הגוש של נתניהו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מדינות אירופה: "איראן מפתחת טילים בליסטיים עם יכולת גרעינית"

"לחצו עלינו לסדר את המספרים": קצין באכ"א על בלוף גיוס החרדים

רה"מ נפגש עם פומפאו: "מתמודדים כל העת עם התוקפנות האיראנית"

בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן, בני גנץ
בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן, בני גנץ | צילום: חדשות 13

בתוך כך, ליברמן סיפר הבוקר בריאיון לגל"צ כי "מערכת הבחירות הבאה תהיה מאוד קשה וסוערת. אף אחד לא יודע לאיזו רמה של שיסוי וקיטוב נגיע במערכת הקרובה". יו"ר ישראל ביתנו המשיך והאשים שוב את גנץ ונתניהו במצב הפוליטי: "שני האישים גוררים את המדינה לבחירות על השאלה מי ראשון ברוטציה ומתי יתחלפו".

"נתניהו בונה על כך שביחד עם החרדים והמשיחיים הוא יגיע ל-61 מנדטים בלי ישראל ביתנו", המשיך יו"ר ישראל ביתנו. "ברור לו שאצל החרדים גם אם כל חודש יהיו בחירות יהיה את אותו אחוז הצבעה".

כמו כן, לפי ליברמן, "נתניהו לא רוצה ממשלה צרה, אם הוא היה רוצה הוא היה מתאמץ לבוא לקראתנו בנושא דת ומדינה. פרסמנו את המינימום ההכרחי שאנחנו מסכימים לו בנושא. כשהוא רוצה להשיג משהו - הוא יודע לעשות את זה טוב מאוד".

אמש פורסם בחדשות 13 כי בצמרת כחול לבן מאוחדים בתחושה שפעלו נכון כשהחליטו שלא לקבל את המתווה שהוצע לאחדות - אך מאחורי הקלעים המצב שונה. לא מעט מחברי המפלגה סבורים שהיה נכון לקבל את המתווה. גבי אשכנזי שינה עמדה כמה פעמים בשבועות האחרונים כלפי הרעיון, וגורם בכיר בכחול לבן ציטט את ראשי העבודה-גשר ומרצ, עמיר פרץ וניצן הורוביץ, שאמרו שזו הצעה טובה שצריך לקחת. ייתכן כי הסיבה לכך היא שמבחינתם, בחירות הן תרחיש לא רצוי.

אתמול התייחס נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס לפלונטר הפוליטי ודחק בראשי המפלגות למצוא פתרון. "אני פונה אליכם מנהיגי ישראל - אתם המנהלים מו"מ ארוך, מתיש, וחסר תוחלת כבר חודשים - הרף לכם! נדמה לי שאתם פשוט רוצים להשתגע. אם כך תרצו - השתגעו. אך מדוע לגרור יחד אתכם את העם בישראל? יש עוד זמן ואפשר לתקן - הגיעו להסכמות והחזירו את המדינה הזו למסלולה המתוקן".