לפיד: "מקווה להודיע על הקמת ממשלה לפני יום רביעי"

יו"ר יש עתיד הודה שהוא חושש שאחד משותפיו יחזור בו: "זה יכול להתפוצץ בכל רגע" • סער: "גם עתה אין ודאות להקמת ממשלה" • ליברמן: "תוהה אם המלחמה של גנץ על תיקים היא תירוץ לפירוק הגוש"

זמן צפייה: 03:16

בדרך לממשלת שינוי: יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נשא היום (שני) הצהרה ואמר כי "אם תהיה לי אפשרות אודיע כי עלה בידי להקים ממשלה עוד לפני רביעי". בד בבד, בכירת ימינה איילת שקד נפגשת כעת עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס.

בין היתר, לפיד התייחס לשאלה אם הוא בטוח שאף אחד משותפיו לא יברח, וענה: "בוודאי שיש בי חשש, זה משא ומתן מורכב, זה יכול להתפוצץ בכל רגע. אמרתי לאשתי לא לבטל עדיין את חופשת הקיץ". לשאלת חדשות 13 על המחלוקות בין צוותי המשא ומתן, השיב: "אנחנו מסכימים על 80% מהדברים - נדע לדבר גם על ה-20% הנותרים".

עוד הצהיר יו"ר יש עתיד כי "גם אם היינו מקבלים 40 מנדטים - זו הממשלה שהייתי מקים. ממשלת אחדות תדאג לכל אזרח ישראלי - כולל אלה שלא הצביעו בעדנו, וכולל אלה שלא יהיו חברים בה". בנאומו, התייחס למכשולים שעוד צפויים לפני שהממשלה תקום, ואמר: "אולי זה טוב, כי נצטרך לצלוח אותם ביחד. זה המבחן הראשון שלנו. לראות אם אנחנו יכולים למצוא בימים הקרובים פשרות חכמות, בשביל המטרה הגדולה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל עומס החום הקיצוני: גל שריפות ברחבי הארץ

אנשי לפיד, בנט וסער נפגשו: "השיחות בשלב מתקדם מאוד"

חיות נגד לוין: "דבריו על החלטת בג"ץ מסוכנים וחסרי אחריות"

יו''ר האופוזיציה יאיר לפיד
יו''ר האופוזיציה יאיר לפיד | צילום: ערוץ הכנסת

בהמשך, נשא דברים גם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, שאמר כי "הגעתי למסקנה שנכון להמשיך ולפעול למיצוי הסיכוי לשינוי. גם עתה, אין וודאות שהממשלה תקום. במשא ומתן אנו עוסקים בנושאי תוכן חשובים עליהם דיברנו במערכת הבחירות ועל רפורמות בשלל תחומים". עוד הוסיף לתקוף סער את ראש הממשלה: "נתניהו ואנשיו עושים דה-לגיטימציה לממשלה שטרם הוקמה. מכונת ההסתה עובדת בכל הכוח עוד לפי שקמה ממשלה או עשתה משהו, ואין לכך שום קשר לאידאולוגיה".

בתוך כך, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף את יו"ר כחול לבן בני גנץ. זאת, ברקע דרישת גנץ להשאיר את תיק החקלאות ואת תיק פיתוח הנגב והגליל בידי מפלגתו. ליברמן אמר כי "אני שואל את עצמי אם מלחמת הקודש שלו על תיק החקלאות היא תירוץ לפרק את גוש השינוי".

לדברי יו"ר ישראל ביתנו, "רצינו את משרד הקליטה והתיירות, ואמרו לנו שזה בלתי אפשרי. אז הוצעו לנו שני משרדים - משרד החקלאות והנגב והגליל. לא התווכחנו, לא ניסינו להתמקח. אני מקווה שמובן לכולם שמדובר בשני משרדים צנועים מאוד. מבחינתנו הדבר הכי חשוב להקים קואליציה שמבוססת על גוש השינוי במהירות האפשרית".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

בתגובה לדבריו של יו"ר ישראל ביתנו, מכחול לבן נמסר: "אנחנו מחויבים לממשלת השינוי ופועלים להקמתה ומאמינים שתוקם בשעות הקרובות. כחול לבן היא הראשונה להבין את הנחיצות בהחלפת השלטון לאחר שהניחה את התשתית לכך. ממליצים לכולם לנהל את המו"מ בחדרים הסגורים ולא בהצהרות מיותרות".

גם יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, התייחס להתפתחויות הפוליטיות האחרונות ואמר: "אנחנו במרצ לוקחים חלק פעיל במאמץ להביא להקמת ממשלת שינוי". בהמשך, תקף את נתניהו: "הלחץ של מצדו ילך ויגבר ולכן אני קורא לשב"כ ולמשטרה לקחת כל איום ברצינות כדי שמסכת השנאה הזו לא תיגמר בדם".

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן

אתמול פורסם בחדשות 13 כי הדרך לממשלת השינוי עדיין רצופה מכשולים, כאשר גנץ לא מעוניין לחדש את השיחות בשל העברת תיק החקלאות לידי ליברמן. בנוסף, יו"ר רע"ם מנסור עבאס דורש תפקיד נוסף מלבד יו"ר ועדת הפנים.

מעבר לכך, לפיד מתכוון לפתוח את ההסכמים שנחתמו עם שאר המפלגות בגוש השינוי, כדי להתאימם להצטרפות ימינה ותקווה חדשה לממשלה. ביש עתיד מסרו לחדשות 13 כי "זו שעת המבחן הגדולה של מפלגות השמאל".

כעת, על פי המסתמן, כך תראה ממשלת השינוי:

נפתלי בנט - ראש ממשלה (לשנתיים)

יאיר לפיד - ראש ממשלה חליפי ושר החוץ

בני גנץ - שר הביטחון

גדעון סער - שר המשפטים

אביגדור ליברמן - שר האוצר

מרב מיכאלי - שרת התחבורה

ניצן הורוביץ - שר הבריאות

איילת שקד - שרת הפנים

מתן כהנא - שר הדתות

אורנה ברביבאי - שרת הכלכלה

יואל רזבוזוב - שר האנרגיה

מירב כהן - השרה לשוויון חברתי

מאיר כהן - שר הרווחה

קארין אלהרר- שר התיירות

יועז הנדל - שר התקשורת

יפעת שאשא ביטון - שרת החינוך

זאב אלקין - שר הבינוי והשיכון

פנינה תמנו שטה - שרת הקליטה

חילי טרופר - שר התרבות והספורט

אלי אבידר - השר לפיתוח הנגב והגליל

תמר זנדברג - השרה להגנת הסביבה

עיסאווי פריג' - השר לשיתוף פעולה אזורי

עמר בר לב - השר לביטחון הפנים

מיקי לוי - יו"ר הכנסת

עודד פורר - יו"ר ועדת הכספים