ליברמן נגד הליכוד: "מירי רגב – בהמה במשרד התרבות"

בריאיון שהעניק למעריב לכבוד יום הכיפורים, השתלח יו"ר ישראל ביתנו בשותפיו הטבעיים לשעבר. על נתניהו אמר: "לא מבין מושגים כמו חברות ונאמנות". על ישראל כץ: "שקרן עלוב"

זמן צפייה: 00:33

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, משתלח בריאיון שיפורסם מחר (שלישי) במעריב לכבוד יום הכיפורים, בכל שותפיו הטבעיים לשעבר – בראשם חברי הליכוד והשר אריה דרעי. "הבעיה של ביבי היא שברגע שיש לך גישה או תפיסה שונה משלו, וזה נוגד את האינטרסים שלו, אתה מיד הופך לאויב אישי", אמר. "מיד מאשימים אותך שאתה שונא את ראש הממשלה, שאתה שמאלני, שאתה מנסה להפיל אותו. מתעלמים מהעובדות".

"לא אתפלא אם נתניהו ואנשיו מפעילים חוקרים פרטיים נגדי וכנגד משפחתי", הוסיף. "זו הדרך שלהם לאיים. לצערי, ביבי לא מסוגל להבין מושגים כמו חברות או נאמנות".

עוד בחדשות 13:

ארדן: "החברה הערבית היא מאוד אלימה – אלה קודים תרבותיים"

גדעון סער: "איש אינו כופר בתפקידו של נתניהו כיו"ר הליכוד"

"לא הושגה פריצת דרך": הסתיימה פגישת נתניהו וליברמן

ליברמן ודרעי בטקס השבעה בכנסת
ליברמן ודרעי בטקס השבעה בכנסת | צילום: רויטרס

ליברמן לא חסך ביקורת גם משרת התרבות, מירי רגב. "אינטלקטואל כמו ז'בוטינסקי, אם היה מקשיב דקה אחת למירי רגב, שמתגאה בזה שמעולם לא החזיקה ספר של צ'כוב, הוא היה מתפלץ", אמר. "זה עלבון לעם הספר. זה מה שקורה כשלוקחים בהמה ושמים אותה במשרד התרבות", כאשר הוזכר לו כי הריאיון יפורסם בערב יום הכיפורים, הוסיף ליברמן: "אני מתנצל מכל הלב בפני הבהמות".

"לליכוד של היום אין שום קשר לתנועה הרביזיוניסטית", תקף. "זה אוסף של עסקנים, החל בשקרן העלוב ישראל כץ וכלה בחרד"לניק מובהק כמו שלמה קרעי. עבורם הליכוד זה רק הפלטפורמה לקריירה הפוליטית האישית".

גם שר הפנים, אריה דרעי, שהיה בעבר ידידו הקרוב, ספג ביקורת קשה: "בפוליטיקה אפשר לריב, להתווכח, זה טבעי. בסוף אפשר לסלוח", אמר. "שחקנים פוליטיים באים עם אינטרסים שונים ותפיסת עולם שונה. זו אינה בגידה. מבחינתי, מה שאריה עשה לי, זה בגדר בגידה. נקודה. אין מזה חזרה". כאשר נשאל על האפשרות שיכהן ברוטציה בראשות הממשלה לצד נתניהו, בתמורה לפשרה על הכנסת המפלגות החרדיות לממשלה, הגיב בכעס: "שיילכו קיבינימט. אני בעניין הדברים המהותיים, לא הרוטציה".

שרת התרבות, מירי רגב
שרת התרבות, מירי רגב

שרת התרבות והספורט רגב התייחסה לדברי ליברמן: "אם ישאלו היום ברחוב מי האדם השנוא ביותר, מי הוא האדם שהביא עלינו בשנה האחרונה נזק עצום וכאוס פוליטי ומי הוא האשם העיקרי בשסע החברתי הקיים בישראל, כולם יצביעו על ליברמן. מוטב שערב יום הכיפורים, יבקש סליחה מפאינה קירשנבאום, דני אילון ומשורה ארוכה של אישים שהיו קרובים אליו והוא הפנה להם עורף והשפיל אותם. ליברמן יצר מפלגה שלמה תחת חקירה".

עוד הצהירה רגב: "מוטב שהאיש הזה שמשתית כאן נורמות מסוכנות בחברה הישראלית שמאיימות גם על הדמוקרטיה, יפשפש היטב במעשיו. רק מזל ויד נעלמה חילצו אותו מתיקים פליליים כבדים שנקשרו בשמו. אז אם הוא מדבר על צ׳כוב, כדאי שגם יזמין את הציבור לקרוא את הספר שטרם נכתב אבל עוד ייכתב ורבים יקראו אותו - הביוגרפיה - 'ליברמן החידה - האיש המסוכן'".