בכירים בעבודה: לוי-אבקסיס לא מתכוונת להמליץ לנשיא על גנץ

גורמים במפלגה אמרו כי יו"ר גשר אינה מתכננת להמליץ לריבלין על יו"ר כחול לבן. בלעדיה, הוא זקוק להמלצת בל"ד • עמיר פרץ: חרף התחושות הקשות אני מקווה להגיע לתיאום הפעילות העתידית איתה

זמן צפייה: 00:57

בחירות 2020: בכירים במפלגת העבודה אמרו היום (חמישי) כי יו"ר גשר אורלי לוי-אבקסיס אינה מתכוונת להמליץ על גנץ בפני הנשיא ריבלין ביום ראשון. בלעדיה, יצטרך יו"ר כחול לבן גם את המלצת סיעת בל"ד מהרשימה המשותפת.

מחצית מחברי הנהלת מפלגת העבודה ביקשה היום בישיבת ההנהלה מיו"ר העבודה עמיר פרץ לנהל גם מו"מ מול הליכוד ולא לשלול את האפשרות הזו. אולם, פרץ הבהיר כי הוא נחוש ללכת לממשלה בראשות גנץ. לאחר דין ודברים הוחלט שלא לקיים הצבעה על הנושא, ושאם אופציית ממשלת גנץ לא תתממש יתקיים דיון חדש בהנהלה על האפשרות של משא ומתן עם הליכוד.

בד בבד, פרץ התייחס היום למשבר מול לוי-אבקסיס ואמר כי "כפי שהודעתי לפני הבחירות, אני תומך בהקמת ממשלה צרה בראשות גנץ. המהלך נתקל בקשיים בתוך המפלגות, והודעתה של לוי אבקסיס מגדילה את הקשיים למימוש מהלך חשוב זה. חרף התחושות הקשות אני ממשיך לקיים קשר עמה ומקווה להגיע לתיאום הפעילות העתידית איתה".

לעוד כתבות בנושא:

בשל איומים על חייה: שוטרים הוצבו בכניסה ליישוב של לוי-אבקסיס

פרץ שוחח עם לוי-אבקסיס: פועל להבטיח את המלצתה על גנץ

אורלי לוי אבקסיס: "לא אתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד"

אורלי לוי אבקסיס ובני גנץ
אורלי לוי אבקסיס ובני גנץ | צילום: קובי גדעון, לע''מ

"לא אתמוך בממשלת ימין צרה בראשות נתניהו", הוסיף פרץ. "ישנם כמה שלבים משמעותיים שהראשון בהם הוא המלצה לנשיא המדינה ביום ראשון הקרוב, ואני ממליץ כי נודיע לנשיא על תמיכתנו בבני גנץ כמועמד לראשות הממשלה".

אמש, כזכור, הוצבו שוטרים בכניסת היישוב של לוי-אבקסיס, בעקבות איומים על חייה. זאת, על פי בקשת קצין הכנסת מהמשטרה, לאחר שזו הודיעה כי היא מתנגדת לממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת. במקביל, עשרות בני אדם הפגינו הערב בפתח היישוב - חלקם נגדה וחלקם בעדה.

אורלי לוי-אבקסיס
אורלי לוי-אבקסיס | צילום: החדשות 13

בכחול לבן מעריכים כי כל חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, כולל אלה של בל"ד, ימליצו על גנץ בפני הנשיא. גם בכירים ברשימה המשותפת אמרו כי קיימים סיכויים גבוהים כי כך אכן יקרה.

בינתיים, ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ לא מנהלים מגעים לממשלת אחדות, משום ששניהם חושבים שהשני אינו מעוניין בכך. אם יהיו מגעים כאלה, הם יתרחשו ככל הנראה רק לאחר שהנשיא יטיל את מלאכת ההרכבה על אחד המועמדים, לקראת סוף השבוע הבא.

אתמול בלילה שוחח פרץ עם לוי-אבקסיס כדי להבטיח שתמליץ על גנץ לראשות הממשלה. לאחר פגישתו עם גנץ מסר: "חשוב לי להבהיר שלמרות ההתפתחויות אין בכוונתי לתת יד להקמת ממשלת ימין צרה בראשות נתניהו שנוגדת את תפיסת עולמי האידאולוגית. עוד לפני הבחירות הצגתי את הדרך היחידה להקים ממשלה ולהחליף את נתניהו ואת המדיניות של נתניהו ואנחנו מחויבים לדרך הזאת".