"קארה היה קרוב לקבל החלטה לפרוש": התוכניות של המוציא לפועל של נתניהו

יו"ר סיעת הליכוד יריב לוין מספר בריאיון לחדשות 13 כי גם כעת ממשיכים בליכוד להפעיל לחץ על ח"כים נוספים לפרוש מהקואליציה וכי לא הובטחו הבטחות לאף אחד כולל סילמן. לוין התחמק מהשאלה אם בן גביר יכהן כשר אם הליכוד יקימו ממשלה. על אפשרות שנתניהו יילך לעסקת טיעון: "כל הנושא הזה ירד מהפרק"

זמן צפייה: 06:21

"אני מזהה שיש מחשבות שניות בקרב אנשים בתקווה חדשה ובימינה". כך אומר הערב (שלישי) יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ יריב לוין, שמספר בריאיון לחדשות 13 כי אחרי ההצלחה שהשיג עם יו"ר הקואליציה הפורשת עידית סילמן, גם כעת ממשיכים בליכוד לשוחח עם ח"כים מהקואליציה.

לוין מספר על המאמצים לשכנע את אביר קארה לפרוש. "הוא היה קרוב בנקודה מסוימת לקבל את ההחלטה. כל האפשרויות פתוחות", מתאר לוין שבטוח שאפשר להקים ממשלה חלופית עוד בכנסת הנוכחית. "זה תלוי בחברי הכנסת שנבחרו בקולות ימין בעיקר מתקווה חדשה וימינה. הצלחה במהלכים כאלה תלויה כשזה מתקיים בשקט".

ח''כ עידית סילמן
לוין טוען כי לא הובטח לה כלום. ח''כ עידית סילמן | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר סיעת הליכוד, המשמש כמוציא לפועל של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, הבהיר כי לא ניתנו שום הבטחות לסילמן בדמות שריון או כל דבר אחר. "לשמחתי עד עכשיו לא נדרשנו להבטיח הבטחות. עידית סילמן לא קיבלה הבטחה לדבר וגם לח"כ שיקלי אין הבטחה. שניהם עשו מהלכים אמיצים. בעיניי, אנשים שעושים מעשה כזה ראויים ומגיע להם שתהיה להם קריירה פוליטית מצליחה, אבל אין הבטחה ואין התחייבות. אני לא נביא מה יקרה בעתיד", אמר לוין והתייחס גם לתחקיר חדשות 13 בנושא שמוליק סילמן והכחיש ששמע משהו.

לוין מתח ביקורת חריפה על איילת שקד. "אני אומר בצער שהיא הגורם שבגללו הממשלה הזו קמה. גם כעת היא עושה הכול כדי שהממשלה הנוכחית תמשיך לכהן", האשים.

יו"ר סיעת הליכוד נמנע מלתת תשובה אם נתניהו ימנה את איתמר בן גביר לשר במקרה שהליכוד יקימו ממשלה. "כל הזמן אומרים 'אם ואם'. כשנקים ממשלה נראה מי השותפות שלנו. השאלה הזו לא רלוונטית. כשנגיע לבחירות, נצטרך לתת תשובות", כך לוין.

Whatsapp Image 2022 04 20 At 1
לוין התחמק מלענות אם ימנו את בן גביר לשר בממשלה עתידית

באשר לאפשרות שנתניהו יילך לעסקת טיעון, לוין שלל זאת על הסף. "נתניהו לא הולך לעסקת טיעון. כל הנושא הזה ירד מהפרק. הוא עבר את הנקודה הזו. הוא נמצא במקום מאוד ברור. נתניהו חשף את החולי הקשה של מערכת המשפט שלנו. אנחנו נשנה את מערכת המשפט והדבר הראשון בחשיבותו הוא שינוי שיטת בחירת השופטים. אני אוציא את השופטים מהוועדה לבחירת שופטים", אמר לוין.