פרץ על האיחוד: "לא על הכול מסכימים – אך המשותף גדול מהמפריד"

יו"ר העבודה-גשר-מרצ תקף את ראש הממשלה ואמר: "ניסיונו לבנות את מבצר החסינות איננו רלוונטי" • הורוביץ: "המהלך – חדשות רעות עבור ביבי וגוש החסינות שלו"

זמן צפייה: 02:29

בחירות 2020: יו"ר העבודה-גשר-מרצ, עמיר פרץ, התייחס היום (שני) לאיחוד בין המפלגות ואמר "לא על הכול אנו מסכימים אך המכנה המשותף גדול מהמפריד. למען הסיכוי להחליף את נתניהו. לימין בראשות נתניהו לא יהיו 61 מנדטים, אנחנו מנפצים את תוכניתו", הוסיף. "כל ניסיון לבנות את מבצר החסינות שלו איננו רלוונטי".

"היום מתחילים לבנות את החסינות האמיתית בישראל", הוסיף. "חסינות למיליון ילדים עניים, חסינות לממתינים בתור בבתי החולים, חסינות לגמלאים, לנכים לילדים בעלי הצרכים המיוחדים ולמיעוטים המופלים".

[brightcove_iframe video_id='news-part-00-2013011811' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='עמיר פרץ בהצהרה משותפת עם ניצן הורוביץ על האיחוד' kid='1_5dvjzhpb' duration='558'']

עוד בחדשות 13:

איחוד בשמאל: העבודה-גשר ומרצ הודיעו על ריצה משותפת בבחירות

בנט ושקד ירוצו לבד; מגעים מתקדמים לאיחוד ביתר מפלגות הימין

הרשימה המאוחדת של מפלגות העבודה ומרצ | צילום: חדשות 13

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, התייחס אף הוא לאיחוד במסיבת העיתונאים ואמר: "זה לא סוד שזאת הייתה המטרה הפוליטית המוצהרת שלי – הצלחנו בזה באופן חלקי וכעת השלמנו את המלאכה. האיחוד שלנו הוא חדשות טובות לגוש המרכז-שמאל וחדשות רעות עבור ביבי וגוש החסינות שלו".

[brightcove_iframe video_id='news-part-00-2013011817' autoplay='0' credit='' desc='ניצן הורוביץ על איחוד העבודה-גשר-מרצ' kid='1_103sclhh' duration='492'']

מוקדם יותר היום, כאמור, הודיעו מפלגות העבודה-גשר ומרצ כי ירוצו יחד בבחירות לכנסת ה-23. זאת, לאחר פגישה לילית בין חברי הכנסת עמיר פרץ לבין ניצן הורוביץ, שהתקיימה בביתו של הראשון בשדרות, שבמהלכה סוכם כי השלישייה הראשונה תורכב מפרץ, אורלי לוי-אבקסיס והורוביץ, וכי הרשימה תרוץ תחת הפתק "אמת". רשימת 20 המועמדים שתרכיב את כל הרשימה תתפרסם בהמשך, ובשעות הערב תיערך מסיבת עיתונאים ובה יתנו השניים הצהרה לתקשורת.

"מדובר במהלך המשמעותי של הבחירות, שיבטיח את היכולת להקים ממשלת שינוי ותקווה לאחר הבחירות", נכתב בהודעה לתקשורת. "פרץ והורוביץ מתכוונים לתת דגש על בשורת האיחוד המשמעותי ועל התקווה לשינוי פוליטי שיהיה הלב החברתי והמצפן המדיני של הממשלה הבאה לאחר סיום עידן נתניהו".

ח''כ עיסאוי פריג'
ח''כ עיסאוי פריג' | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי

חבר הכנסת עיסאוי פריג' ממרצ, שהוצב במקום ה-11 ברשימה המאוחדת של מפלגתו והעבודה-גשר, גינה את העובדה שאין בעשירייה הראשונה אף ח"כ ערבי. "יש הרבה גנרלים בגוש המרכז שמאל, אבל מרצ הייתה המפלגה היחידה שניסתה לבנות שותפות יהודית ערבית", כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

פריג' אמנם בירך על האיחוד בין המפלגות, אך טען כי ההסכם עם המחנה הדמוקרטי ושריונו של יאיר גולן היא "סטירת לחי לשותפות הזו. אמירה שבסופו של דבר, מרצ לא שונה מכחול לבן בהערצת הגנרלים ובהעדפתם, על פני חיזוק ערכי השמאל ובראשות השותפות".

חברת הכנסת סתיו שפיר, שלא נכללה בהסכם בין המפלגות, אמרה בתגובה ראשונה ל"העולם הבוקר" כי "נקמנות ומניעים אישיים גרמו לזה שנשארתי מחוץ לאיחוד. זה בוקר של רגשות מעורבים עבורי. ויתרתי על הכיסא שלי בשביל האיחוד הזה. ביממה הקרובה אחליט אם להתמודד באופן עצמאי או לא להתמודד".