ראש ממשלת לבנון: "פעולת ישראל בגבול - הסלמה צבאית מסוכנת"

חסן דיאב התייחס בציוץ בטוויטר לתקרית הביטחונית בהר דב והאשים את ישראל בהפרת הריבונות של מדינתו. "יש להיזהר בימים הקרובים מפני אובדן שליטה והסלמה"

זמן צפייה: 03:29

ראש ממשלת לבנון חסן דיאב התייחס הבוקר (שלישי) בציוץ בטוויטר לאירוע הביטחוני שאירע אתמול בהר דב והאשים את ישראל בהפרת הריבונות הלבנונית. לדבריו, "פעולות ישראל בגבול הן הסלמה צבאית מסוכנת - יש להיזהר בימים הקרובים מפני אובדן שליטה והסלמה".

אתמול התייחסו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ לסיכול חוליית חזבאללה בצפון. "ישראל תמשיך לפעול נגד הניסיונות של איראן להתבסס צבאית באזורנו", אמר נתניהו, "נסראללה מסבך את מדינת לבנון בגלל איראן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ: חזבאללה משחק באש; גנץ: מי שיעז לבחון אותנו – יסכן עצמו

בכירים בקבינט הקורונה: בקצב הזה נטיל הגבלות חריפות מאוגוסט

בכירי האוצר שינו את עמדתם: מצדדים בתקציב עד סוף 2021

חסן דיאב, ראש ממשלת לבנון החדש
חסן דיאב, ראש ממשלת לבנון החדש | צילום: רויטרס

"היום חוליה של חזבאללה חדרה לשטח ישראל", הוסיף ראש הממשלה. "בהיערכות מבצעית טובה של הכוחות בשטח ושל המפקדים, צה"ל סיכל את הניסיון הזה. אנחנו רואים את הניסיון לחדור לשטחנו בחומרה רבה".

"מדינת לבנון נושאת במלוא האחריות לאירוע הזה ולכל התקפה שתצא משטח לבנון נגד מדינת ישראל. חזבאללה צריך לדעת שהוא משחק באש", הזהיר, "כל התקפה נגנדו תיענה בעוצמה רבה. נסראללה טעה בגדול בהערכת נחישותה של ישראל להגן על עצמה, ומדינת לבנון שילמה על כך מחיר כבד. אני מציע לו לא לחזור על הטעות הזו".

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

בהמשך, כאמור, גם שר הביטחון נשא דברים, ואמר: "לוחמי צה"ל ומפקדיו פעלו במקצועיות ובדיוק רב, ומנעו אירוע קשה שיכול היה לגבות חיי אדם. ישראל נחושה מאי פעם למנוע פגיעה בריבונותה או בחייליה, ובוודאי שבאזרחיה".

"לבנון וסוריה הן מדינות ריבוניות והן ישאו באחריות הכואבת לכל פעולת טרור שתתרחש משטחן", הוסיף גנץ, "מי שיעז לבחון את עוצמתו של צה"ל יסכן את עצמו ואת המדינה ממנה הוא פועל. כל פעולה כנגד מדינת ישראל תביא לתגובה עוצמתית, חדה וכואבת. צה"ל מוכן להגיב, צה"ל מוכן לתגובה".

תיעוד לבנוני של התקרית בהר דב בין חוליית חזבאללה לחיילי צה''ל
תיעוד לבנוני של התקרית בהר דב בין חוליית חזבאללה לחיילי צה''ל

האירוע החל כשכוח צה"ל נתקל בחוליית מחבלים באזור הר דב שבגבול הצפוני. דובר צה"ל אישר כי אירע אירוע ביטחוני, והנחה את התושבים להישאר בבתים לזמן קצר. למשך שעה קלה, הצירים במרחב נחסמו וכל פעילות במרחב הפתוח, לרבות עבודות חקלאיות, אתרי נופש ותיירות - נאסרה. זאת, על רקע המתיחות בין ישראל לחזבאללה בימים האחרונים.