הליכוד יביא להצבעה בוועדה המסדרת את חוק הבחירה הישירה

יו"ר הוועדה ח"כ זוהר ינסה לזרז הצבעה על שורת חוקים, בין היתר גם את ביטול ממשלת החליפים, הסדרת ההתיישבות הצעירה ואת פסקת ההתגברות. "היום נדע לאן השמאל מנסה להוביל את בנט וסער"

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

בכינוס הוועדה המסדרת שיתקיים היום (שלישי) יועלו לקידום מהיר שורת חוקים שהונחו אתמול על שולחן הכנסת. במסגרת הדיון יוצע מתן פטור מחובת הנחה לחוקים כמו חוק בחירות ישירות לראשות הממשלה, פסקת ההתגברות, ביטול תכנית ההתנתקות ועונש מוות למחבלים.

כמו כן, הוועדה, שבראשה עומד חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד, תדון באיסור כניסת מסתננים, הגבלת זכות העמידה, מינוי שופטים לעליון, חוק התובע הכללי, הסדרת ההתיישבות הצעירה, פסילת ראיה וחוק ביטול ממשלת החילופים.

"היום ידעו כל אזרחי ישראל לאן השמאל מנסה להוביל את בנט וסער", כתב ח"כ זוהר. "ההצבעה על כל החוקים הללו תבהיר את משמעותה של ממשלת שמאל עם צ׳ופצ׳יק קטן של עלה תאנה ימני". כפי שדווח אמש במהדורה, בליכוד מקדמים את החוקים במטרה לאתגר את סער ובנט שהיו בעד החוקים האלה בעבר, ובכך ולגרום לסכסוך בתוך גוש השינוי. 

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד הסכים לממשלה פריטטית; המחלוקת שנותרה: חלוקת כמה תיקים

"צר מלהכיל את המשתתפים": מסמך המשטרה שהתריע מפני אסון במירון

תחקיר: למה "זאפה" לא משיבה כספים על הופעות שבוטלו בשל המגפה?

ח''כ מיקי זוהר בוועדה המסדרת
ח''כ מיקי זוהר בוועדה המסדרת | צילום: ערוץ הכנסת

בעוד פחות מ-12 שעות יפקע המנדט שניתן לבנימין נתניהו להקמת ממשלה. בכירים במפלגת יהדות התורה יצאו היום בביקורת חריפה נגד ניסיונות ימינה לקדם ממשלה עם גוש השינוי. לדבריהם, "בנט ושקד מובילים את ישראל לתהום. הצעד שהם מובילים הוא צלם בהיכל שמשמעותו הרס המסורת ופגיעה אנושה בדת ישראל. זוהי אזעקת אמת לימין ולציבור הדתי, מר בנט מבצע התנתקות 2 בישראל".

הבכירים לא חסכו ביקורת גם מהשותפים לקואליציית השינוי המתגבשת, ואמרו כי "העברת תיק האוצר לליברמן הוא פשע שנאה ועוול מוסרי שאין לו סליחה. ראוי שבנט יראה כמה לפיד, ‘החליפי’ המיועד שלו, שמנסה להסיר מעצמו את קלון העבר, ויבין שיש גבולות שלא חוצים".

לא זו בלבד, אלא שזמן קצר לאחר פרסום דבריהם של הגורמים מיהדות התורה, בכירים במפלגות חרדיות הבהירו כי לא ימליצו על בנט לקבלת המנדט, "אלא אם הוא יתחייב בכתב שלא יילך לממשלה עם גוש השינוי".