סקר אחרון: גנץ צונח, בן גביר מטפס – ובל"ד קרובה לאחוז החסימה

סקר חדשות 13 האחרון לפני הבחירות: אין הכרעה בין הגושים כשהציונות הדתית עולה על חשבון הליכוד. העבודה עולה ל-6 על חשבון המחנה הממלכתי וישראל ביתנו, שקד בחוץ. אחוז ההצבעה בחברה הערבית ממשיך לעלות. התוצאות המלאות

זמן צפייה: 02:46

ארבעה ימים בלבד נותרו לבחירות: אין הכרעה בין גוש נתניהו שזוכה הערב (שישי) ב-60 מנדטים בסקר חדשות 13 האחרון לפני יום הבוחר שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס ולא מצליח להגיע ל-61 מול 56 מנדטים למפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית. חד"ש-תע"ל נותרת על 4 מנדטים.

עם זאת, בסקר האחרון יש שינויים בכמות המנדטים בתוך הגושים. הליכוד ונתניהו מאבדים מנדט ויורדים לעומת הסקר שפורסם ביום שלישי האחרון ל-30 מנדטים לטובת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר שעולים למספר שיא – 15 מנדטים.

איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ'
מספר שיא. בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תזוזה נוספת מתרחשת בגוש השני כשהמחנה הממלכתי בראשות בני גנץ יורדת במנדט נוסף והמרוויחה היא העבודה בראשות מרב מיכאלי שמקבלת שישה מנדטים – שניים יותר לעומת הסקר מיום שלישי. מנדט נוסף נדד למיכאלי מישראל ביתנו שמקבלת הערב חמישה מנדטים. יש עתיד שומרת על כוחה עם 27 מנדטים.

גדי איזנקוט, בני גנץ וגדעון סער
סוגרים את הסקר האחרון עם 10 מנדטים בלבד. גנץ, סער ואיזנקוט במחנה הממלכתי | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בשאר המפלגות אין שינוי: ש"ס ויהדות התורה מקבלות 8 ו-7 מנדטים בהתאמה. מרצ ורע"מ נותרות על 4 מנדטים כל אחת. מי שמתקרבת אל אחוז החסימה היא מפלגת בל"ד שמקבלת בסקר חדשות 13 האחרון 2.75 אחוזים כשברקע המשך מגמת העלייה בהצבעה במגזר הערבי.

למרות שהודיעה כי לא תפרוש, חדשות לא מעודדות עבור הבית היהודי בראשות איילת שקד שנותרת גם הפעם מתחת לאחוז החסימה עם 2 אחוזים. מפלגות נוספות שלא עוברות את אחוז החסימה הן הכלכלית, צעירים בוערים, 30/40 וחופש כלכלי שלא מגיעות כלל לאחוז של תמיכה. הסקר בדק גם באשר לאפשרות ששקד תפרוש עוד לפני הבחירות ומפת המנדטים נותרת ללא כל שינוי.

שרת הפנים איילת שקד
מתחת לאחוז החסימה גם בסקר האחרון. שרת הפנים איילת שקד | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

סמי אבו שחאדה
מתקרב לאחוז החסימה. יו''ר בל''ד סמי אבו שחאדה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בנוגע למידת ההתאמה לראשות הממשלה, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ממשיך להוביל על יאיר לפיד כשהוא מקבל 46 אחוזים לעומת 31 אחוזים ללפיד. בהשוואה בין נתניהו לשר הביטחון בני גנץ, הפער ממשיך להיות גדול יותר – 46 אחוזים מול 28 אחוזים בלבד.

סקר חדשות 13 נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 801 נשאלים, מהם 601 מהאוכלוסיה היהודית ו-200 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.5 אחוזים.