אופטימיות בקואליציה: לפיד ייפגש עם רינאוי-זועבי במשרד החוץ

שר החוץ וראש הממשלה החליפי ייפגש בשעות הצהריים עם הח"כית ממרצ שהודיעה על פרישה מהקואליציה, והוא צפוי להבהיר לה כי תפקיד הקונסולית בשנגחאי עדיין על הפרק, אם היא מעוניינת בו. גורמים ששוחחו עמה בסוף השבוע אמרו כי היא היא מבינה שהחברה הערבית ברובה לא מעוניינת בממשלה של נתניהו ובן גביר - ולכן היא לא צפויה לתמוך בפירוק הממשלה

זמן צפייה: 00:26

בקואליציה אופטימים הבוקר (ראשון) ומאמינים כי המשבר שנוצר עם הודעתה של ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי ממרצ על פרישתה מהקואליציה יהיה בקרוב מאחוריהם. שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ייפגש עמה היום בשעות הצהריים במשרד החוץ, והוא צפוי להבהיר לה כי תפקיד הקונסולית בשנגחאי עדיין על הפרק, אם היא מעוניינת בו.

שלשום אמרה רינאוי-זועבי ל"אלמוג בשישי" כי היא הסירה את מועמדותה לתפקיד הקונסולית בשל המראות בהר הבית, וכי היא לא יכולה לייצג את ישראל בתפקיד דיפלומטי, אך גורמים ששוחחו עמה בסוף השבוע אמרו כי היא היא מבינה שהחברה הערבית ברובה לא מעוניינת בממשלה של נתניהו ובן גביר - ולכן היא לא צפויה לתמוך בפירוק הממשלה.

ג'ידא רינאוי-זועבי
ח''כ ג'ידא רינאוי-זועבי

כזכור, בחודש פברואר הודיע לפיד כי החליט למנות את רינאוי-זועבי לקונסולית הכללית בשנחאי, חודש בלבד לאחר ש"מרדה" בקואליציה והצביעה נגד חוק הגיוס בניגוד למשמעת הקואליציונית. שלושה חודשים חלפו והמינוי טרם אושר בשל קשיים לאשר אותו.

ח''כ ג'ידא רינאוי זועבי
ח''כ ג'ידא רינאוי זועבי | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

אתמול באירוע "שבתרבות" ברמת השרון אמר השר לשיתוף פעולה איזורי עיסוואי פריג' כי הוא מציע לח"כ רינאוי-זועבי להתפטר מהכנסת. "יש אג'נדה של מרצ. את נבחרת תחת האג'נדה הזו", אמר פריג', "מצביעי מרצ בפער גדול על פי כל הסקרים וכל השיחות שלנו - רוצים בהמשך קיום הממשלה והשארת מרצ בממשלה. את מחויבת לפעול על פי האג'נדה של הבוחרים ששלחו אותך. ואם לא, ההגיון הפשוט - אני במקומה הייתי מתפטר, ככה הייתי נוהג".

מנסור עבאס ביציאה מביתה של גידאא זועבי
מנסור עבאס ביציאה מביתה של רינאוי-זועבי

ביום שישי נודע לחדשות 13 כי יו"ר רע"מ מנסור עבאס, שנפגש עם רינאוי-זועבי בביתה, הציע לה שיריון תמורת המשך תמיכה בקואליציה. לאחר שיצא מהפגישה, השיב עבאס לשאלת חדשות 13 האם הצליח לשכנע אותה להישאר בקואליציה, ואמר: "אני לא צריך לשכנע. חברת הכנסת רינאוי-זועבי נבחרה כדי לייצג את החברה הערבית, והיא עשתה את זה ותעשה את זה, יש לה אחריות גדולה ואני סומך עליה".

נפתלי בנט ניר אורבך ימינה מליאה מליאת הכנסת
העריק הבא? אורבך עם בנט | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בינתיים, באופוזיציה ממשיכים לחפש את העריק הבא, ובליכוד מסמנים את ח"כ ניר אורבך מימינה וממקדים בו את הלחץ. במקביל, בהיעדר הסכמות בקואליציה – חוק השוויון, שאמור היה להוות את התיקון לחוק הלאום, לא יעלה היום לוועדת השרים לחקיקה.