לפיד אחרי הפיצול: "גנץ נכנע ללא קרב וזחל לממשלת נתניהו"

יו"ר יש עתיד התייחס למהלך של ראש המפלגה והצהיר: "גנץ החליט לפרק את כחול לבן – זו החלטה מאכזבת. משבר הקורונה הוא לא היתר לוותר על ערכים". גנץ: "אסור לגרור את ישראל לבחירות רביעיות"

זמן צפייה: 07:27

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס הערב (חמישי) להחלטה לפצל את כחול לבן, בעקבות בחירתו של יו"ר המפלגה בני גנץ לתפקיד יו"ר הכנסת. "בני גנץ החליט היום לפרק את כחול לבן כדי לזחול לממשלה של נתניהו", הצהיר לפיד. "זו החלטה מאכזבת. מה שמוקם היום אינה ממשלת אחדות ולא ממשלת חירום, זו עוד ממשלה של נתניהו. בני גנץ נכנע היום ללא קרב, וזחל לממשלתו של נתניהו. הצטרף לבלוק הקיצוני-חרדי".

"רצנו יחד כי בני גנץ הסתכל לי בעיניים ואמר שהוא בממשלה הרעה הזו לא יישב, והאמנתי לו", המשיך לפיד. "יחד איתנו צעדו באמונה יותר ממיליון מצביעי כחול לבן. הם מרגישים היום נבגדים – בצדק. הקולות שלהם נגנבו, וניתנו במתנה לנתניהו".

עוד התייחס יו"ר יש עתיד למשבר הקורונה ואמר: "המשבר הוא לא היתר ולא אישור לוותר על ערכים. הבטחנו שלא נשב תחת ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום, הבטחנו שלא נשב בקואליציה של סחטנים וקיצונים. אמרנו שלא ניתן לפגוע בדמוקרטיה הישראלית. דווקא בשבוע שבו ההתקפה על רשויות החוק הגיעה לשיא - נותנים פרס למפירי החוק. מי שזוחל לממשלה כזו שלא ימכור לנו שהוא עושה את זה לטובת המדינה".

עוד בחדשות 13:

גנץ: "אקדם ממשלת חירום – נתניהו יודע שלא נתפשר על העקרונות"

הפגישה הלילית בין גנץ ללפיד: מאחורי הקלעים של פירוק כחול לבן

כחול לבן מתפרקת: יש עתיד ותל"ם ביקשו להתפצל מחוסן לישראל

יו''ר יש עתיד יאיר לפיד, לאחר פירוק מפלגת כחול לבן
יו''ר יש עתיד יאיר לפיד, לאחר פירוק מפלגת כחול לבן | צילום: חדשות 13

גנץ התייחס לפיצול כחול לבן בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "‏יאיר, בוגי, תודה על הדרך שעשינו ביחד בשנה האחרונה. תמיד תהיו בעיניי פטריוטים שאוהבים את המדינה ופועלים למענה מכל מקום שבו תהיו. בסוף הדרך אני מאמין שאסור לגרור את ישראל לבחירות רביעיות בתקופה כה מאתגרת, כשהמדינה מתמודדת עם משבר הקורונה והשלכותיו ועל כך אנו חלוקים. ישראל לפני הכל".

יו"ר תל"ם משה (בוגי) יעלון נשא אף הוא דברים. "זהו ערב עצוב", אמר בפתח דבריו. "במשך זמן רב עמלנו ליצירת אלטרנטיבה שלטונית שתחזיר את המדינה למסילה. אלטרנטיבה של מנהיגות, של דוגמה אישית נקיית כפיים. בסיסמה 'ישראל לפני הכול' לא ראינו סיסמה ריקה, אלא נכונות להתגייס לטובת המדינה והחברה. לצערי, החלטתו של גנץ לזחול לממשלתו של נתניהו, שמסמלת את כל מה שאנו מתנגדים לו ומבקרים אותו – הכניסה הזאת בלתי מובנת ומאכזבת".

"ברור שנוכח המגפה האיומה כולנו חייבים להתגייס, חייבים להילחם בה בין אם מהקואליציה או מהאופוזיציה", המשיך. "אנו מחוייבים לכך ואנו נעשה את זה. אך אי אפשר להיות שותפים לניצול המגפה כדי להימלט מספסל הנאשמים, לנסות ולשתק את מערכת המשפט, לנסות לשתק את הכנסת, לא לציית לפסיקות בג"ץ ועוד. לפיכך לא נותרה בידי יאיר ובידי ברירה, אלא להכריז על הליכה משותפת כסיעה שתילחם נגד כל התופעות השלילילות האלה מהאופוזיציה".

ח''כ משה יעלון לאחר התפרקות מפלגת כחול לבן
ח''כ משה יעלון לאחר התפרקות מפלגת כחול לבן | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום נשא דברים גנץ, לאחר שנבחר על ידי מליאת הכנסת לכהן כיו"ר הכנסת. "אלו אינם ימים רגילים, והם מחייבים החלטות לא רגילות", הצהיר גנץ. "לכן בכוונתי לבחון ולקדם בכל דרך אפשרית הקמת ממשלת חירום לאומית. בל נטעה - לעולם לא אתפשר על העקרונות שעבורם הצביעו למעלה ממיליון אזרחים. נתניהו יודע זאת היטב והוכחנו זאת היטב בימים האחרונים. הוכחתי אני והוכחנו כולנו יחד לעולם לא נתפשר על הדמוקרטיה".

"בכדי למצות את האפשרות להקים ממשלת חירום לאומית, ורק בשביל זה, החלטתי להעמיד את עצמי היום לבחירה כיו"ר הכנסת", המשיך יו"ר כחול לבן. "אני הקמתי את כחול לבן, ואני גאה על כך. התכוונתי, ואני עדיין אשמח, לעשות הכול בכדי שנמשיך ללכת יחד. אני קורא  גם לכל שותפיי הפוליטיים האפשריים לנהוג באותה הדרך".