המגעים להקמת ממשלה: לפיד הגיע להסכמות עם גנץ ונפגש עם סער

צוותי המו״מ של כחול לבן ויש עתיד הודיעו בתום פגישה כי חלה התקדמות משמעותית בין הצדדים: "השיחות יימשכו תוך מחויבות להשגת המטרה". צוותי המו"מ של לפיד ותקווה חדשה ייפגשו בהמשך השבוע

זמן צפייה: 03:00

במרוץ להקמת ממשלה: יש עתיד וכחול לבן מסרו היום (שני) כי חלה התקדמות משמעותית בין הצדדים וכי הושגו הסכמות בדרך להקמת ממשלה. זאת, בתום פגישת צוותי המו"מ של שתי המפלגות, תשעה ימים לתום המנדט של יאיר לפיד. מטעם המפלגות נמסר כי "הצוותים ימשיכו בשיחות מתוך מטרה משותפת להקמת ממשלת השינוי ומתוך מחויבותם של גנץ ולפיד להשגת המטרה".

בד בבד, תקווה חדשה מסרה כי יו"ר המפלגה גדעון סער נפגש אתמול עם לפיד בנוגע להקמת הממשלה, וכי צוותי המו"מ של שתי המפלגות מתוכננים להיפגש בהמשך השבוע.  בהמשך היום, בפתח ישיבת הסיעה, הבהיר סער כי לא ייכנס לממשלה בראשותו של נתניהו.

"בהודעת הליכוד מאתמול נאמר, כנראה גם כלפינו, שהגיע הזמן שנודיע בבירור שנצטרף רק לממשלה בראשות נתניהו. אז הנה אני משיב, ואומר שוב, בבירור: לא נצטרף לממשלה בראשות נתניהו. ישראל אינה זקוקה לעוד ימים ושנים של שלטון נתניהו, אלא בדיוק להיפך מכך".

יאיר לפיד ובני גנץ
יאיר לפיד ובני גנץ | צילום: החדשות 13

הקושי העיקרי של לפיד בהרכבת ממשלה הוא יו"ר ימינה נפתלי בנט, שאמר במהלך המבצע כי ממשלת שינוי ירדה מהפרק. כשנשאל היום אם ההצעה לבנט להיות ראש ממשלה ראשון ברוטציה עדיין בתוקף, השיב: "לא אתייחס למו"מ".

כזכור, אתמול כתב בנט כי "יש מספר אפשרויות להקים ממשלה, אם רק נסיר את החרמות. זה הזמן לעשות את הדבר המתבקש ולהקים ממשלה מתפקדת. עכשו הזמן לבנות ולתקן, לא להעמיק את הקרע".

עוד הוסיף בנט לתקוף את הממשלה: "אינני זוכר תקופה כזו של חולשה, היעדר תיפקוד ומבוכה לאומית. נתניהו ממנה אנשים בינוניים, שבתורם ממנים אנשים בינוניים ולכן תהליך קבלת ההחלטות הוא עקום, מוכתב על יד שיקולים אישיים ופוליטיים". עוד הוסיף יו"ר ימינה: "וכל זה תוך יצירת מסך עשן של פולחן אישיות למנהיג, שכל מי שמעז למתוח עליו ביקורת מותקף קשות".

גדעון סער, יו''ר תקווה חדשה
גדעון סער, יו''ר תקווה חדשה | צילום: חדשות 13

על האפשרות לקיומן של בחירות חמישיות, כתב: "יש שתי ברירות - התגייסות או העמקת המשבר. מי שגורר את המדינה לבחירות חמישיות, משחק לידי אלה הרוצים ברעתנו. זו תהיה טעות אחת יותר מדי".