ריבלין נועד עם לפיד ובנט: "עמדו מאחורי בקשתם לקבל את המנדט"

כחול לבן, תקווה חדשה, ישראל ביתנו, מרצ והעבודה המליצו לנשיא להטיל את המנדט על לפיד. הליכוד, יהדות התורה, ש"ס והציונות הדתית ביקשו להעביר את המנדט לכנסת. רע"ם לא המליצה על אף מועמד

זמן צפייה: 03:22

הקרב על המנדט: נשיא המדינה ראובן ריבלין נועד הבוקר בלשכתו עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ועם יו"ר ימינה נפתלי בנט, זאת כיממה לאחר שבנימין נתניהו החזיר לו את המנדט משום שלא הצליח להקים ממשלה.

בהודעה שנמסרה מטעמו של לפיד, נכתב כי יו"ר יש עתיד "הבהיר שהוא עומד מאחורי בקשתו לקבל את המנדט להרכבת הממשלה". בהמשך, גם בנט הוציא הודעה לפיה "הוא עומד מאחורי בקשתו לקבל את המנדט להרכבת הממשלה".

במקביל, גורם מטעם הליכוד שהיה מעורב במשא טען כי "היו מגעים מתקדמים עם בנט להמלצה של כל גוש הימין עליו אצל הנשיא. סוכם כי ההמלצה תינתן תמורת התחייבות שלו להקים ממשלת ימין במהלך תקופת המנדט. בתחילה בנט הסכים, אך חזר בו אתמול וסרב אפילו להפקיד מכתב (שסוכם שלא יפורסם פומבית), שיכלול התחייבות אישית להקמת ממשלת ימין שתוביל ותקדם את ערכי הימין בדיוק כפי שהתחייב לפני הבחירות. הדעה הרווחת במערכת הפוליטית כיום, מימין ומשמאל, שבנט מתעתע בכולם ומשחק על כל המגרש ולא ניתן להאמין לאף מילה שיוצאת מפיו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

החל המרד בימינה: ח"כ שיקלי יודיע לבנט שלא יצטרף לגוש השינוי

אחרי שהמנדט של נתניהו פקע: מה יעשה ריבלין? • כל התרחישים

סקר: 43% בעד ממשלת שינוי; רק רבע ממצביעי ימינה תומכים במהלך

נשיא המדינה ראובן ריבלין ויו''ר יש עתיד יאיר לפיד
נשיא המדינה ראובן ריבלין ויו''ר יש עתיד יאיר לפיד | צילום: חיים צח, לע''מ

עד כה, כחול לבן, תקווה חדשה, ישראל ביתנו, מרצ, העבודה חד"ש ותע"ל המליצו לנשיא להטיל את המנדט על לפיד, והעניקו לו ביחד 56 ממליצים סך הכל. מנגד, הליכוד, יהדות התורה, ש"ס והציונות הדתית ביקשו להעביר את המנדט לכנסת, ימינה המליצה על היו"ר בנט ואילו ברע"ם לא המליצו על אף מועמד ספציפי, אך הודיעו כי "ישתפו פעולה בצורה חיובית עם מי שייבחר". גם סיעת בל"ד לא המליצה על אף מועמד וא, הדגישה כי היא מתנגדת לממשלה בראשות בנט  וכי היא תמשיך לנהל את מגעיה מול לפיד.

נשיא המדינה ראובן ריבלין ויו''ר ימינה נפתלי בנט
נשיא המדינה ראובן ריבלין ויו''ר ימינה נפתלי בנט | צילום: חיים צח, לע''מ

מוקדם יותר הבוקר פורסם בחדשות 13 כי ח"כ עמיחי שיקלי ממפלגת ימינה הודיע ליו"ר מפלגתו שלא יקח חלק בממשלת השינוי, וכי אין בכוונתו להתפטר מהכנסת. "אני מתקשה להשלים עם הפרה סיטונאית של התחייבויות מפורשות שלנו לבוחרינו", הסביר.

"התחייבנו להקים ממשלת ימין טובה, רחבה, שתוציא אותנו מהבוץ. התחייבנו שלא נשב בממשלה עם מרצ, שראשיה מצדדים בתביעת קציני ולוחמי צה"ל בבית הדין הבין-לאומי בהאג. התחייבנו שלא נכתיר את לפיד לראשות ממשלה, לא בצורה רגילה, לא ברוטציה ולא בשום דרך".