לפיד נגד רינאוי-זועבי: "אף אחד לא נכנע ל'מסמך דרישות' הזוי"

שר החוץ תקף את הח"כית ממרצ ואמר: "כל מי שמסכן את הממשלה הזו מבפנים, צריך לדעת שהוא ישלם על זה מחיר". לדבריו, "אני רוצה להציע משימה לכל אלה ששאלו בימים האחרונים איך אפשר לעזור: תלמדו את האמת. אתם תגלו שהממשלה הזו מתנגדת פה אחד לזכות השיבה ואף אחד לא נכנע לשום 'מסמך דרישות' הזוי"

זמן צפייה: 21:08

המשבר בקואליציה נמשך. שר החוץ יאיר לפיד תקף הערב (שישי) את ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי ממרצ, כמו גם את שאר הח"כים המתנדנדים: "כל מי שמסכן את הממשלה הזו מבפנים, צריך לדעת שהוא ישלם על זה מחיר. אני מציע לכם עסקה טובה יותר: להילחם יחד על הממשלה הזו. להחזיק אותה. להחליט שאתם חלק מנבחרת מנצחת, לא מקבוצה שהפסידה לעצמה".

לפיד הוסיף ואמר: "הממשלה הזו הוקמה נגד כל הסיכויים. אם צריך, היא תמשיך לפעול נגד כל הסיכויים. אני רוצה להציע משימה לכל אלה ששאלו בימים האחרונים איך אפשר לעזור: תלמדו את האמת. תקדישו לה כמה דקות. תבדקו את העובדות ותפיצו אותם. תנו קונטרה למכונת השקרים. אתם תגלו מהר מאוד עד כמה ההסתה תלויה בכך שאנשים אינם יודעים מהי האמת. אתם תגלו שהממשלה הזו מתנגדת פה אחד לזכות השיבה ואף אחד לא נכנע לשום "מסמך דרישות" הזוי. אתם תגלו שרוב מה שרץ ברשתות הם שקרים שמבוססים על זה שלא בדקתם".

ג'ידא רינאוי זועבי כנסת הכנסת
רינאוי-זועבי מצביעה נגד במליאה על חוק יו''ש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"אני מאמין בממשלה הזו", הוסיף לפיד, "ואני אילחם עליה. מפני שהיא הדבר הנכון למדינת ישראל. מפני שייאוש הוא מצב רוח מטומטם. מפני שהאמת צריכה לנצח את השקר. אם הממשלה הזו תיפול, הלקח יהיה שהפוליטיקה שעובדת היא זו של הרעל וההסתה. אני מסרב להסכים לזה. אני מסרב להפסיק להיאבק על הזכות לחיות במדינה שבה אנשים שחושבים אחרת יודעים לעבוד יחד, לחיות יחד, לאהוב את ישראל ביחד.

"תלמדו את האמת ותגלו שרוב אזרחי ישראל חיים היום טוב יותר ממה שחיו לפני שנה. תלמדו את האמת ותראו שבכל הפרמטרים החשובים – המצב הבטחוני, המצב הכלכלי, המאבק בגרעין האיראני, הפשיעה בחברה הערבית, הבטחון האישי, יחסי החוץ שלנו – מצבה של ישראל השתפר באופן משמעותי. תלמדו את האמת ואל תעצרו בזה - תספרו אותה לכל מי שמוכן לשמוע, וגם לכאלה שלא.

"ואם יקרה אסון והממשלה הזו תיפול מכובד השקרים, גם אז נמשיך להלחם. כולם יגידו, כמו בפעם הקודמת, שבטח נפסיד, והם ימשיכו להגיד את זה עד שננצח. עשינו את זה כבר פעם, אם צריך נדע לעשות את זה שוב. רק ביחד ננצח".