לקראת הכניסה לבלפור: לפיד ינאם הערב לראשונה כרה"מ

אחרי סוף שבוע ראשון בתפקיד, ראש הממשלה ה-14 של מדינת ישראל יישא הערב דברים לראשונה מהעמדה הבכירה ביותר בפוליטיקה הישראלית - עשור לאחר שעזב את עולם התקשורת והקים את מפלגת יש עתיד

יאיר לפיד
ראש הממשלה יאיר לפיד | צילום: אבי אוחיון / לע"מ

אחרי סוף שבוע ראשון בתפקיד, ראש הממשלה ה-14 של מדינת ישראל, יאיר לפיד, צפוי לנאום הערב (שבת) לראשונה כראש ממשלה. לפיד נכנס לתפקיד בחצות הלילה שבין יום חמישי ליום שישי, וביומו הראשון בתפקיד כבר הספיק לערוך סדרה של פגישות ביטחוניות ומדיניות.

אתמול נפגש רה"מ לפיד עם ראש שב"כ, רונן בר, בבסיס הקריה שבתל אביב. במהלך הפגישה נעשתה סקירה ביטחונית-מודיעינית רחבה על הנעשה בגזרות השונות, ובנוסף נועד לפיד גם עם מנכ"ל משרד החוץ ומתאם השבויים והנעדרים, וקיבל עדכון מקיף על אודות מצבם. לפיד הבין שזו אחת הסוגיות המשמעותיות שעל הפרק - כשברקע פרסום הסרטון של חמאס שבו נראה הישאם א-סייד כשהוא מחובר למסכת חמצן.

ראש הממשלה יאיר לפיד וראש שב''כ רונן בר
ראש הממשלה יאיר לפיד וראש שב''כ רונן בר | צילום: חיים צח /לע''מ

אתמול גם קיבל לפיד שיחת טלפון מראש האופוזיציה בנימין נתניהו, שאמר לו: "אני רוצה לאחל לך ולכולנו שארבעת החודשים הקרובים יהיו תקופה של שקט ביטחוני". נתניהו הציע שהעדכון הביטחוני יתבצע באמצעות המזכיר הצבאי, כדי למנוע את הפיכת העדכון הביטחוני לכלי פוליטי בזמן בחירות. מטעמו של לפיד נמסר כי הוא הזמין את נתניהו לבוא כמקובל לתדרוך ביטחוני בלשכתו עם המזכיר הצבאי.

ראש הממשלה יאיר לפיד בפגישתו עם בכירי מערכת הביטחון
ראש הממשלה יאיר לפיד בפגישתו עם בכירי מערכת הביטחון | צילום: חיים צח /לע''מ

בשבוע הבא צפוי לפיד להיכנס למעון בבלפור, עשור לאחר שעזב את עולם התקשורת והקים את מפלגת יש עתיד, כאשר הוא מתכנן לחלק את זמנו דרך קבע בין המעון הרשמי לביתו בתל אביב. כמו כן, נקבע לו מפגש בעניין מגפת הקורונה, בעקבות העלייה בתחלואה, וגם הקבינט המדיני ביטוחני צפוי להתכנס בקרוב.

ראש הממשלה המיועד יאיר לפיד ביד ושם
ראש הממשלה יאיר לפיד ביד ושם | צילום: קובי גדעון / לע''מ

אתמול פורסם ב"שישי עם אילה חסון" כי בצמרת הקואליציה בוחנים את מימוש סבב התיקים שנקבע בהסכם הקואליציוני. על-פי ההסכם, גדעון סער ינוע ממשרד המשפטים למשרד החוץ, ואיילת שקד תחזור לתפקיד אותו מילאה בממשלת נתניהו ותכהן שוב כשרת המשפטים.

בלשכתה של שקד אומרים כי היא מעדיפה להישאר במשרד הפנים, ובכל מקרה אם סבב התיקים יממומש - השרים החדשים יכהנו לשלושה חודשים בלבד כממלאי מקום מכיוון שאין לקואליציה רוב בכנסת.