יום של הכרעות: המנדט של לפיד יפקע בחצות - המו"מ נמשך

ההסכם הקואליציוני בין כחול לבן ליש עתיד נסגר • יו"ר יש עתיד שואף להודיע לנשיא עד הצהריים שעלה בידו להקים ממשלה • הקרב בין שקד למיכאלי על הוועדה למינוי שופטים נמשך • עדכונים שוטפים

זמן צפייה: 04:10

היום (רביעי) הוא יום גורלי בגזרה הפוליטית, כאשר בחצות יפקע המנדט של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, והוא שואף להודיע לנשיא עד הצהריים כי עלה בידו להרכיב ממשלה. במקביל, מתקיימות היום הבחירות לנשיאות המדינה, כאשר 120 חברי הכנסת יבחרו בהצבעה חשאית מי ייכנס לבית הנשיא - יצחק הרצוג או מרים פרץ.

גם הבוקר ב"גוש השינוי" נמשך המשא ומתן האינטנסיבי בין הצדדים. ההסכם הקואליציוני בין כחול לבן ליש עתיד נסגר, ויו"ר המפלגה בני גנץ נתן ללפיד אור ירוק להודיע לנשיא שהצליח להרכיב ממשלה. המכשול הגדול ביותר הוא הקרב על הוועדה למינוי שופטים, כאשר בכירת ימינה איילת שקד הבהירה כי האולטימטום שלה עומד בעינו וכי לא תצטרף לממשלה אם לא תהיה בוועדה.

יאיר לפיד ונפתלי בנט
יאיר לפיד ונפתלי בנט | צילום: חדשות 13

מנגד, יו"ר העבודה מרב מיכאלי, שאת המקום שלה בוועדה דורשת שקד, מבהירה גם היא שלא תוותר. למרות זאת, ביש עתיד נרשמת אופטימיות, כאשר גורמים במפלגה מאמינים שהמחלוקות ייפתרו. אמש, גורמים ביש עתיד ובכחול לבן אמרו כי הצדדים מוכנים לחתימה סופית על הסכם.

מחלוקות נוספות שנותרו בין הצדדים בגוש השינוי, שייתכן שחלקן כבר נפתרו: דרישת יו"ר תקווה חדשה גדעון סער לפיצול תפקיד היועמ"ש, אליה מתנגדים ראשי השמאל, וקרב בין קארין אלהרר מיש עתיד ליועז הנדל מתקווה חדשה על משרד התקשורת. גורמים במשא ומתן אמרו אמש כי אם סער יתפשר על פיצול סמכויות היועמ"ש, "יהיה מה לומר", על משרד התקשורת.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-part-2102061149' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון גפני' poster='' kid='1_0nhqzo1d' duration='237']

בד בבד, יו"ר יהדות התורה משה גפני נשאל אם מפלגתו ביקשה מראש הממשלה נתניהו שיאפשר לחבר כנסת אחר להוביל את הליכוד כדי שהמפלגה תוכל להקים את הממשלה, אמר כי "היו שיחות כאלה". "היינו הולכים עם הליכוד גם במקרה כזה".

מי יהיה האזרח מספר 1? פרץ והרצוג נאבקים על קולות חברי הכנסת

במקביל לניסיונות להקים ממשלה, היום נדע כולנו מי יהיה הנשיא ה-11 של מדינת ישראל, כאשר 120 חברי הכנסת יצביעו ויכריעו אם להעניק את התפקיד למרים פרץ או ליצחק (בוז'י) הרצוג. אתמול, השניים הסתובבו במסדרונות המשכן בניסיון לקושש קולות אחרונים לפני פתיחת הקלפיות.

בשביל לנצח, פרץ או הרצוג יצטרכו לקבל 61 קולות. אם אף אחד מהם לא ישיג את הרוב הנדרש, יהיה סבב נוסף של הצבעה, ואז - מי שיקבל יותר קולות ינצח. במקרה של תיקו - תתקיים הצבעה שלישית.