סערת שטרן: לפיד ביקש לדחות את הבחירות לראשות הסוכנות היהודית

במכתב ששלח שר החוץ וראש הממשלה החליפי לראשי הסוכנות, ביקש מהם לדחות את ההבצעה עקב "הנסיבות שנוצרו". כמו כן, ביקש לחרוג מהזמן שניתן לו כדי למצוא מועמד מוסכם אחר לתפקיד

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: רויטרס

בעקבות סערת דברי אלעזר שטרן: שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד שלח היום (רביעי) מכתב לראשי הסוכנות היהודית, בו ביקש מהם לדחות את ההבצעה לראשות הסוכנות עקב "הנסיבות שנוצרו". כמו כן, ביקש לחרוג מהזמן שניתן לו כדי למצוא מועמד מוסכם אחר לתפקיד.

כזכור, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הודיע מוקדם יותר השבוע כי שוחח עם שר המודיעין שטרן בעקבות הסערה שעורר לאחר ריאיון שבו אמר כי גרס תלונות אנונימיות על הטרדות מיניות. שטרן הבהיר ללפיד כי מעולם לא גרס אף תלונה על הטרדות מיניות, כפי שגם אמר בריאיון בחדשות 13.

אלעזר שטרן
השר אלעזר שטרן

שר המודיעין שטרן, שפרש אתמול מהמרוץ לתפקיד ראש הסוכנות היהודית, אמר בשיחות סגורות כי "יש פה תרבות לא פרופורציונאלית והנזק נגרם לא רק לי, אלא גם למדינת ישראל" עוד הוסיף לומר שטרן: "אף אחד לא דרש שאפרוש מהמירוץ, זה קרה ביוזמתי בלבד. לא רציתי שיבחרו בי מתוך לחץ שנוצר בגלל האווירה הציבורית".

בהמשך לכך, טען שר המודיעין מטעם יש עתיד כי "באווירה שנוצרה אני לא רוצה כלום, שאף אחד לא יחשוב שהוא עושה לי טובה. אף פעם לא לקחתי תפקידים בכוח". עוד הוסיף לומר: "הפרישה היא לא כי הבנתי שהסיכויים שלי ירדו". כמו כן, אמר: "אני לא מכיר פוליטיקאי או איש צבא שקראו להגיש תלונות נגדו ומצאו רק שני מקרים מלפני 20 או 30 שנה".