לפיד נפגש עם עבאס; בהמשך הערב ייפגש גם עם גנץ

לאחר שהתפצלו בעת הקמת הממשלה, יו"ר יש עתיד ייפגש עם יו"ר כחול לבן, לאחר שכבר שוחח עם יו"ר רע"ם • ליברמן הודיע שימליץ על לפיד: "כל מי שינסה להכשיל את המהלך - יישא באחריות לבחירות 5"

זמן צפייה: 02:07

המאמצים להשגת 61 ממליצים: יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ייפגש הערב (ראשון) עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, לאחר שהשניים היו בנתק ממושך - כך פורסם לראשונה בחדשות 13. לפני כן נפגש לפיד עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס. השניים דנו באפשרויות להקמת ממשלה חדשה. בתום הפגישה הודיעו השניים כי השיח ביניהם יימשך גם בימים הקרובים.

לפי גורמים המעורים בפרטי הפגישה, עבאס הבהיר בפני לפיד כי הוא רוצה למנוע בחירות חמישיות אבל לא בכל מחיר. כמו כן, יו"ר רע"ם הדגיש את הרצון להיות חלק ממערכת קבלת ההחלטות - כאשר גם האפשרות להיות חלק מהקואליציה על השולחן וגם האפשרות שייתן רשת ביטחון של תמיכה מבחוץ תמורת מדיניות מיטיבה לחברה הערבית.

עם זאת, ברע"ם הכחישו את הפרסומים ומסרו כי "הם בגדר שמועות והשערות ועל דעת הגורם המפרסם בלבד. יש להסתמך אך ורק על ההודעות הרשמיות מטעם מפלגת רע"ם בנושאים אלו. אנו מבהירים כי רק חברי הכנסת ברע"ם ובעלי התפקדים הרשמיים בתנועה ובמפלגה הם המוסמכים היחידים לייצג את עמדותנו ולתת הצהרות בתקשורת או בכל ערוץ אחר".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"זקוקים להשראה של החג": מנהיגי העולם בברכה לפסח

פרסום ראשון: תושב מזרח י-ם נעצר בחשד לתקיפת השף שלום קדוש

מהצפון ועד הדרום: מדריך הטיולים והאטרקציות לחול המועד

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: רויטרס

בתוך כך יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הודיע בפוסט בפייסבוק כי ימליץ על לפיד להרכבת הממשלה בפני הנשיא ראובן ריבלין. "כפי שהבטחנו במערכת הבחירות, נמליץ על יו"ר המפלגה מגוש השינוי, שתקבל את מספר המנדטים הגבוה ביותר, כמועמד להרכבת הממשלה", כתב ליברמן. "כל מי שינסה להכשיל את המהלך ויעמיד את האגו שלו מעל האינטרס הלאומי ישא באחריות לבחירות 5".

בניגוד ללפיד ועבאס, שנפגשו במהלך הפסח, יתר השחקנים במערכת הפוליטית צפויים לדון במהלכים השונים בצאת החג. מלבד פגישתו עם יו"ר רע"ם, לפיד כבר נפגש אחרי הבחירות עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ויו"ר העבודה מרב מיכאלי ודיבר עם כמעט כל ראשי מפלגות הגוש, כולל איימן עודה שאולי יידרש לתמיכת הרשימה שלו.

נכון לרגע זה, לראש הממשלה בנימין נתניהו אין 61 מנדטים, אך זה גם המצב בגוש השינוי. נפתלי בנט, מצידו, שוחח עם כל ראשי המפלגות חוץ מהערביות (הרשימה המשותפת ורע"ם) ועדיין לא מאותת לאיזה צד יחבור, זה של נתניהו, שיידרש אולי גם לתמיכתו של עבאס כדי להשביע ממשלה, או זה של הגוש להחלפת נתניהו, שם ההערכה היא שלא יבוא עבור פחות מראשות ממשלה.

נתניהו, מצידו, ינסה לרכך את ההתנגדות הנחרצת של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לתמיכה על ידי עבאס והורה לאנשי הליכוד להמשיך לשמור על שתיקה במסגרת עוצר הראיונות שהוכרז אחרי שהמחלוקות הפנימיות סביב שאלת התמיכה של רע"ם גלשו לאולפנים.

נפתלי בנט

ביום שישי פורסם בחדשות 13 כי יש הרבה מתח בין בנט ללפיד - כך על פי גורמים בסביבת יו"ר ימינה. לטענתם, לפיד מנסה לכפות על בנט לעבור לגוש השינוי, ואף לוותר על ראשות הממשלה, בעוד שאין הידברות משמעותית בין השניים. עם זאת, מקורביו של בנט הבהירו כי בלי להיות ראש ממשלה ראשון - הוא לא יעזוב את גוש התומכים בנתניהו.

עוד פורסם כי גורם בכיר בגוש להחלפת נתניהו אמר כי "אם לפיד יוותר על האגו ובנט יקבל את ההחלטה העקרונית שהוא לא עם נתניהו - תהיה ממשלה". עם זאת, לפיד לא מתכוון בשלב זה לתת לאיש את האפשרות להרכיב ממשלה - הוא רוצה להיות הראשון שיגיע לנשיא עם מספר רב של ממליצים. בסביבתו מודעים לכך שהמספרים מסובכים, אבל לא מתכוונים לוותר.