לפיד וליברמן נפגשו; בנט שוחח עם ראשי מפלגות משני הגושים

ברקע המגעים להשגת 61 ממליצים בפני הנשיא, יו"ר יש עתיד נועד עם יו"ר ישראל ביתנו. יו"ר ימינה "הדגיש את הצורך לחלץ את ישראל מהכאוס". סער: נתניהו, זוז הצידה ואפשר לישראל להתקדם

זמן צפייה: 02:02

ברקע המגעים להשגת 61 ממליצים בפני הנשיא, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ישראל ביתנו אביגדו ליברמן נועדו הבוקר (שישי) ו"דנו על האפשרויות להקמת ממשלה", לשון ההודעה. השניים, כך נמסר, "קבעו לדבר בקרוב שוב".

במקביל, ימינה הודיעה כי יו"ר המפלגה נפתלי בנט קיים ביומיים האחרונים סבב שיחות ראשוני עם ראשי מפלגות משני הגושים. "בנט ברך את מנהיגי המפלגות לרגל החג, והדגיש את הצורך לפעול בצורה ממלכתית ואחראית כדי לחלץ את ישראל מהכאוס ולהחזיר במהירות האפשרית את המדינה לתיפקוד תקין", נכתב בהודעת המפלגה.

בתוך כך, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער תקף את ראש הממשלה, ובציוץ בטוויטר כתב: "בפעם הרביעית תוך שנתיים כשל נתניהו ולא הצליח להשיג רוב פרלמנטרי של 61. ללא נתניהו - ניתן להקים ממשלה יציבה בקלות ובמהירות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שרן השכל: "שליחי הליכוד מציעים לי עד חצי המלכות – אין מצב"

לראשונה מזה שבועיים: עלייה קלה במקדם ההדבקה

התייעצויות עם הנשיא והשבעת הח"כים: הלו"ז בדרך להקמת הממשלה

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: רויטרס

"אם ישראל חשובה לנתניהו יותר מהמשך האחזותו בשלטון", הוסיף סער, "עליו להסיק סוף סוף את המסקנה הפטריוטית המתבקשת. אני קורא לנתניהו: זוז הצידה, שחרר את ישראל - ואפשר לה להתקדם".

אתמול, עם ההכרזה על תוצאות הבחירות הסופיות, נודע סופית כי לגוש נתניהו יש רק 59 מנדטים, גם אם מפלגת ימינה תתמוך בו לראשות הממשלה. מנגד, לגוש להחלפתו יש 61 מנדטים, אם הם מצליחים להשיג את תמיכת רע"ם בהסכמת תקווה חדשה וישראל ביתנו.

לפיד מנסה לגבש כמות ממליצים מספקת שתאפשר לו להשתלט על הכנסת על מנת להיות ראש הוועדה המסדרת. המהלך יאפשר לו לבחור יו"ר כנסת חדש ולאחר מכן לחוקק חוק שימנע מנתניהו להתמודד לראשות הממשלה - חוק שאותו ליברמן הודיע אתמול שיקדם. לכאורה, לפיד יוכל לקבל יותר ממליצים מנתניהו ואז לקבל את המנדט להרכבת הממשלה.

מנגד, בסביבתו של בנט אמרו בתגובה כי המהלך של לפיד יזיק לו. אם בנט ירצה להיות ראש הממשלה של ממשלת השינוי, המהלך של לפיד יעורר זעם בקרב מפלגות הימין. בסביבתו של בנט חושדים כי לפיד מנסה בעצם לכפות עליו רוטציה, דבר נוסף שמקשה עליו לחבור למהלך של יו"ר יש עתיד.