לפיד על שיחות הגרעין: "אנחנו לא כפופים להסכם הזה"

שר החוץ חיזק את דברי בנט מאתמול ואמר שהסכם הגרעין המתהווה לא טוב לישראל. לדבריו, איראן ביקשה שמשמרות המהפיכה לא יוגדרו כארגון טרור במערב - "העולם לא יכול להסכים לתנאים המחוצפים האלה"

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: רויטרס

שר החוץ יאיר לפיד דיבר היום (שני) בפתח ישיבת סיעת יש עתיד והתייחס להסכם הגרעין האיראני שלפי הדיווחים עומד להיחתם בקרוב. "הסכם גרעין גרוע עומד להחתם בוינה. זה אותו הסכם שנחתם ב-2015, שיהיה ברור: אנחנו לא כפופים להסכם הזה".

"איראן מבקשת מהמעצמות בונוס על ההסכם: ביטול ההגדרה של משמרות המהפיכה כארגון טרור", אמר לפיד. "העולם לא יכול להסכים לתנאים המחוצפים האלה. אסור לו להזרים עשרות מיליארדי דולרים לאיראן, ולתת לה להמשיך להפיץ טרור בעולם".

שר החוץ חיזק את מה שאמר אתמול ראש הממשלה נפתלי בנט והוסיף: "הסכם גרעין גרוע עומד להחתם בוינה. זה אותו הסכם שנחתם ב-2015, אבל אז הוא הגביל את איראן מהעשרת אוראניום לעשר שנים. בחתימה המחודשת הם לא שינו את התאריכים. בעוד שנתיים וחצי ההגבלות על איראן יעלמו. היא תוכל להחזיר לפעולה את הצנטריפוגות המתקדמות. להעשיר אוראניום לפצצה".

לפיד הבטיח כי "ישראל תמשיך לנהל עם הממשל האמריקאי דיאלוג כדי לוודא שההסכם הזה הוא לא סוף פסוק. אנחנו לא כפופים להסכם הזה. ישראל תשמור על בטחונה בעצמה. אנחנו לא נהסס לפעול כדי למנוע מאיראן להגיע למטרתה".