לפיד על הסדר הטיעון עם נתניהו: "לא מביע דעה על הליך משפטי שמתנהל"

שר החוץ התראיין במהדורה המרכזית וסירב להתייחס לסוגיית ההסדר עם נתניהו, הבהיר כי זו הייתה זכותו של בנט להימנע בהצבעה על ועדת חקירה לצוללות והגן על מדיניות הממשלה בנושא הקורונה: "אי אפשר לנהל מושלם מגיפה שמשתנה". גם על העימות בין רוסיה לאוקראינה סירב להגיב: "צריך לנהוג בזהירות"

זמן צפייה: 09:30

"אני לא מתלהב לכאן או לכאן". כך הגיב הערב (שני) שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד בריאיון במהדורה המרכזית בחדשות 13 להתפתחות במגעים בהסדר הטיעון עם נתניהו, שכנראה כבר לא יבשילו לאחר שראש האופוזיציה פרסם סרטון מוקדם יותר ובו הודיע כי ימשיך להנהיג את הליכוד.

עם זאת, לפיד סירב בריאיון לתמר איש שלום ואודי סגל להגיב קונקרטית. "יש לי עמדה בנושא הסדר הטיעון ואני לא משתף. אני לא יכול לשבת בטלוויזיה ולהביע את דעתי על הליך משפטי שמתנהל", אמר לפיד. נתניהו גורם בעיקר נזק למערכת הפוליטית. הוא גדול המשסעים והמפצלים".

לפיד נשאל גם על החלטתו של ראש הממשלה נפתלי בנט להימנע בהצבעה בממשלה על הקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות. "כל אחד זכאי לדעתו ואם הוא רוצה להימנע, זו זכותו", אמר שר החוץ באולפן. לטענה כי איים לסנדל לו הישגים אם לא יעלה את ההצעה להצבעה בממשלה, אמר לפיד: "אני לא מאיים על ראש ממשלת ישראל. אני לא צריך לרמוז שום דבר לראש הממשלה כי אנחנו חברים. אנחנו ידענו שהוועדה הזאת תעלה".

נפתלי בנט ויאיר לפיד
''אני לא מאיים על ראש הממשלה. אנחנו חברים''. בנט ולפיד | צילום: רויטרס

על ניהול הממשלה במשבר הקורונה הבהיר: "אנחנו מנהלים את משבר הקורונה באיזון נכון, בין הצורך לסייע לבתי החולים, לשמור על כלכלה פתוחה. אי אפשר לנהל מושלם מגיפה משתנה. לפעמים צריך לעשות שינויים. בדצמבר 2019 היה סיני אחד שכנראה עשה לעצמו מרק עטלף ונולדה הקורונה. ולפני שנה נולדה הדלתא ואז הגיע האומיקרון".

על פגישותיו עם בכירים פלסטינים, כולל זו שהתרחשה אתמול עם השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית חוסיין א-שייח אמר לפיד: "אני לא מסתיר שצריך תהליך מדיני אבל הממשלה קמה על סטטוס קוו. אני אמשיך לנסות לשכנע שצריך להתחיל להניע תהליך מדיני. לעולם לא אעשה משהו מאחורי הגב של חבריי לממשלה. הקשרים עם הפלסטינים חיוניים לביטחון מדינת ישראל".

גם בנושא העימות בין רוסיה לאוקראינה סירב לפיד להגיב. "מדינת ישראל נמצאת במצב אחר כי יש ברוסיה ובאוקראינה יש קהילות יהודיות גדולות. לכל דבר שאגיד צריך לנהוג בזהירות. דיברתי גם עם מזכיר המדינה האמריקני וגם עם שר החוץ הרוסי על העימות המתפתח. אנחנו בקשר עם כולם. לא אצהיר הצהרות פומביות על זה בגלל הקהילות היהודיות הגדולות שם", כך שר החוץ.