המפכ"ל: "מנסים לייצר תחושה שהדרום בוער - המצב טוב מאי פעם"

במהלך דיון בממשלה על האלימות בחברה הערבית אמר רנ"צ שבתאי כי יש להקצות למשטרה יותר משאבים כדי לתפוס יותר נשק בלתי חוקי. שר התקשורת הנדל נתן את נתניהו כדוגמה ואמר כי הוא "ישב בוועדת החקירה על האסון במירון ואמר 'לא ידעתי, אני לא אחראי', במקרה הזה אנחנו יודעים ואנחנו אחראים". לפיד השיב לו: "הוא ידע והוא אחראי".

זמן צפייה: 02:16

במהלך דיון בממשלה שנערך היום (ראשון) בנושא האלימות בחברה הערבית, המפכ"ל קובי שבתאי אמר לשרים כי אם הם רוצים שהמשטרה תתפוס יותר נשק בלתי חוקים יש להקצות לה יותר משאבים. "מנסים לייצר תחושה שהדרום בוער", אמר המפכ"ל, "המצב היום בדרום טוב מאי פעם. אבל אי אפשר להתווכח עם תחושות, אני צריך להציף את השטח בשוטרים ואין לי".

שר התקשורת יועז הנדל נתן את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו כדוגמה ואמר כי "ראש הממשלה לשעבר ישב בוועדת החקירה על האסון במירון ואמר 'לא ידעתי, אני לא אחראי', במקרה הזה אנחנו יודעים ואנחנו אחראים". ראש הממשלה יאיר לפיד השיב לו: "הוא ידע והוא אחראי".

בנימין נתניהו ויאיר לפיד
בנימין נתניהו ויאיר לפיד | צילום: רויטרס

סגן השר לביטחון הפנים יואב סגלוביץ' אמר כי מצב הפשיעה בחברה הערבית הוא "קטסטרופה", והוסיף כי לאורך השנים לא היו גופי אכיפה עם סמכויות. השר חמד עמאר אמר: "אין משילות, מי שיש לו בעיה לא פונה למשטרה אלא למשפחות פשע. אין יום שאין בו ירי ואין יום שלא שורפים בו מכוניות".

ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט אמר כי השב"כ נכנס בצורה משמעותית לטיפול בבעיה, והוסיף כי "מי שהכי מתחנן שזה יקרה הם ראשי הרשויות הערביות". רה"מ לפיד אמר בתגובה: "צריך להמשיך, להמשיך, להמשיך".

זירת הרצח בטירה
זירת הרצח בטירה

60 אנשים נרצחו בחברה הערבית מאז תחילת השנה, מתוכם תשעה שנרצחו מאז תחילת חודש יולי. בסוף השבוע האחרון נורה למוות מוהנד עראקי בן ה-43 בטירה, לעיני בנו ואחיינו, בני 6 ו-10, שנפצעו גם הם באירוע ופונו לבית החולים במצב קשה ובינוני. בשלושה אירועים שונים שהתרחשו בסוף השבוע בגליל נפצעו קשה ארבעה אנשים נוספים.