לפיד בישיבת הממשלה הראשונה: "המטרה – לנהל כאילו אין בחירות"

ראש הממשלה הנכנס ניהל את ישיבת הממשלה לראשונה, ובפתחה אמר כי משבר החינוך לא יכול לחכות וכי "אזרחי ישראל זכאים לממשלה מתפקדת בכל רגע נתון". לפיד הוסיף: "האיראנים, חמאס והחיזבאללה לא מחכים. אנחנו צריכים לפעול מולם בכל הזירות, בכל רגע נתון, וזה בדיוק מה שנעשה"

זמן צפייה: 00:24

ראש הממשלה יאיר לפיד ניהל הבוקר (ראשון) את ישיבת הממשלה לראשונה בתפקיד, ובפתח הישיבה אמר כי "בחודשים הקרובים המטרה שלנו, של כל השולחן הזה, היא לנהל את הממשלה כאילו אין מערכת בחירות". לפיד הוסיף כי "אזרחי ישראל זכאים לממשלה מתפקדת בכל רגע נתון. זו הציפייה מאיתנו, זו הציפייה שלי מחבריי השרים".

"משבר החינוך לא יכול לחכות", אמר ראש הממשלה, "תקציבים לבתי חולים אי אפשר לדחות. האיראנים, חמאס והחיזבאללה לא מחכים. אנחנו צריכים לפעול מולם בכל הזירות, בכל רגע נתון, וזה בדיוק מה שנעשה".

יאיר לפיד בישיבת הממשלה הראשונה שלו כראש ממשלה, לצידם של רה''מ החליפי נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן
יאיר לפיד בישיבת הממשלה הראשונה שלו כראש ממשלה, לצידם של רה''מ החליפי נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן | צילום: חיים צח / לע''מ

"צה״ל יירט אתמול, שלושה כלי טייס בלתי מאויישים עויינים שניסו לפגוע בתשתיות ישראליות במים הכלכליים של ישראל", הוסיף לפיד, "חיזבאללה ממשיך בדרך הטרור ופוגע ביכולת של לבנון להגיע להסכם על הגבול הימי. ישראל תמשיך להגן על עצמה, על אזרחיה ונכסיה".

"הממשלה הזו תמשיך לפעול לטובת האזרחים בדיוק כפי שעשתה כל השנה האחרונה", סיכם לפיד, "אנחנו נביא החלטות, אנחנו נוציא לפועל מהלכים, אנחנו נמשיך לחזק את עוצמתה הכלכלית, המדינית והביטחונית של מדינת ישראל".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-0207222113' autoplay='0' credit='' desc='לפיד בהצהרה ראשונה כרה"מ: "מושיטים יד לפלסטינים"' poster='' kid='1_flltatli' duration='']

אתמול בנאומו הראשון כראש הממשלה ניסה לפיד להעביר מסר של אחדות, וציטט מהתנ"ך בניסיון לפנות לכל חלקי החברה הישראלית ולהעביר מסר שהיהדות והאמונה לא שייכת לאף מחנה פוליטי. "כל עוד צורכי הביטחון נשמרים, ישראל היא מדינה שוחרת שלום", אמר לפיד בנאומו, "אנחנו מושיטים יד כולל לפלסטינים והגיע הזמן שתכירו בכך שאנחנו לא נזוז מפה אז בוא נלמד לחיות ביחד".

לפיד ורעייתו ליהיא לנו הלילה במתחם המאובטח בבלפור, לאחר שבפגישה שהתקיימה בין לפיד לראש שב"כ הובהר כי מרבית הליקויים התשתיתיים שפורטו בדו"ח מבקר המדינה לגבי מעון ראש הממשלה טרם תוקנו, זאת לצד התקדמות בשדרוג אמצעי האבטחה שבאחריות שב"כ.

ראש השב"כ הדגיש כי "הוצאות שדרוג האבטחה המתחייבות בתקן שב"כ, בביתו של לפיד בתל אביב, יהיו הכרחיות ומינימליות וזאת תוך התחשבות ומינימום פגיעה בשגרת החיים של השכנים המתגוררים בסמוך. עוד נאמר כי "בכדי לצמצמם עלויות, יעשה שימוש גם באמצעי אבטחה קיימים שניתן להעבירם ממשימות אחרות".