גורמים בימינה: "לפיד לא רוצה ממשלת פיוס - אלא ממשלת שמאל"

המתח בין לפיד לבנט נמשך ברקע המגעים של יו"ר יש עתיד לנסות ולגייס כמה שיותר מהר 61 ממליצים לראשות הממשלה. במקביל, רה"מ ינסה לקיים פגישה עם יו"ר ימינה כבר בימים הקרובים

זמן צפייה: 02:12

ברקע המגעים של יו"ר יש עתיד להשיג 61 ממליצים לראשות הממשלה, נמשך גם היום (ראשון) המתח בינו לבין יו"ר ימינה נפתלי בנט. גורמים בימינה הבהירו כי לפיד פועל על דעת עצמו וטענו כי הוא "לא מעוניין להקים ממשלת פיוס - אלא ממשלת שמאל". ברקע המתח בין שני מנהיגי המפלגות, ראש הממשלה בנימין נתניהו ינסה לקיים פגישה עם בנט בימים הקרובים.

בתוך כך, לפיד נפגש היום עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, לאחר נתק ממושך בין השניים שהחל עם הקמת הממשלה והפיצול בין המפלגות. גנץ ימליץ על לפיד בפני הנשיא ראובן ריבלין רק אם ישתכנע שהוא בעל הסיכוי הגדול ביותר להקים ממשלה. יש לציין כי גנץ אינו ממהר לתמוך בו, שכן בנובמבר הוא צפוי להתמנות לראש ממשלה. בפגישה ביניהם שוחחו השניים על הדרכים להקמת הממשלה ולהחלפתו של נתניהו. השיח ביניהם צפוי להימשך בימים הקרובים.

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

כאמור, לפיד כבר פתח בסבב פגישות להשגת הרוב הדרוש להקמת ממשלה ונפגש מוקדם יותר היום עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס. השניים דנו באפשרויות להקמת ממשלה חדשה, ובתום הפגישה הודיעו כי השיח ביניהם יימשך גם בימים הקרובים. במקביל, בנט שוחח עם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, השניים שוחחו על "עדכון ותיאום עמדות לקראת המהלכים להקמת ממשלה חדשה", לפי לשון ההודעה.

מעבר לכך, לפיד כבר נפגש אחרי הבחירות עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ויו"ר העבודה מרב מיכאלי ודיבר עם כמעט כל ראשי מפלגות הגוש, כולל איימן עודה שאולי יידרש לתמיכת הרשימה שלו.

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: רויטרס

ליברמן הודיע בפוסט בפייסבוק כי ימליץ על לפיד להרכבת הממשלה. "כפי שהבטחנו במערכת הבחירות, נמליץ על יו"ר המפלגה מגוש השינוי, שתקבל את מספר המנדטים הגבוה ביותר, כמועמד להרכבת הממשלה", כתב ליברמן. "כל מי שינסה להכשיל את המהלך ויעמיד את האגו שלו מעל האינטרס הלאומי ישא באחריות לבחירות 5".

נכון לרגע זה, לנתניהו אין 61 מנדטים, אך זה גם המצב בגוש השינוי. נפתלי בנט, מצידו, שוחח עם כל ראשי המפלגות חוץ מהערביות (הרשימה המשותפת ורע"ם) ועדיין לא מאותת לאיזה צד יחבור, זה של נתניהו, שיידרש אולי גם לתמיכתו של עבאס כדי להשביע ממשלה, או זה של הגוש להחלפת נתניהו, שם ההערכה היא שלא יבוא עבור פחות מראשות ממשלה.