לפיד לא יתמוך בפסילת בל"ד: "ביהמ"ש כבר אמר את דברו בנושא"

לאחר שנציגי "ישראל ביתנו" פנו לוועדת הבחירותבדרישה לפסול את יו"ר בל"ד סמי אבו שחאדה, ההחלטה המפתיעה של "יש עתיד" היא לא לתמוך בבקשת הפסילה, בטענה כי אין טעם לבקש שוב לאחר שביה"מש כבר הכריע בעניין. בנוסף חוששים ב"יש עתיד" כי בל"ד יתפסו תאוצה בחברה הערבית כתוצאה מכך שרה"מ ומפלגת השלטון רוצים בפסילתם

זמן צפייה: 01:08

לאחר שנציגי מפלגת "ישראל ביתנו" הגישו מכתב לוועדת הבחירות המרכזית בכנסת בדרישה לפסול את יושב ראש רשימת בל"ד, סמי אבו שחאדה, מלהתמודד בבחירות הקרובות לכנסת ה-25, ההחלטה המפתיעה של "יש עתיד" היא לא לתמוך בבקשת הפסילה של בל"ד, כך פורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית.

ההחלטה של "יש עתיד" מפתיעה כי בעבר המפלגה תמכה בפסילה של בל"ד, ואף תמכה בפסילה של רע"מ. הנימוק שנתנו היום בכירים ב"יש עתיד" לחדשות 13 הוא שממילא בית המשפט כבר דן בעניין בל"ד ואישר אותה, כך שאין טעם שוב לבקש את פסילתה.

הנימוק הפוליטי של "יש עתיד" הוא החשש שבל"ד יתפסו תאוצה בחברה הערבית כתוצאה מכך שראש הממשלה ומפלגת השלטון רוצים בפסילתם, אך יהיה מעניין לראות מה "יש עתיד" תעשה, מכיוון שיהיה להם קשה לעמוד בהחלטה לאחר שלפיד יחזור מהאו"ם ויספוג ביקורת מהליכוד.

יו''ר מפלגת בל''ד, ח''כ סאמי אבו שחאדה
יו''ר מפלגת בל''ד, ח''כ סאמי אבו שחאדה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מבל"ד נמסר היום בתגובה לניסיון לפסול את יו"ר המפלגה: "הניסיון להשתיק את הקול הפוליטי הלא מתפשר של סמי אבו שחאדה, על ידי הוצאת בל"ד מחוץ למשותפת והיום על ידי ניסיון פסילתו ע"י ליברמן - אדריכל הממשלה של לפיד ופרויקט הטרנספר. מוכיח שהמערכת הפוליטית בישראל לא רוצה לראות את בל"ד ורוצה להעלים את הקול הערבי הלאומי והדמוקרטי".

"אין הבדל בין ממשלת נתניהו לממשלת לפיד-ליברמן", הוסיפו בבל"ד, "ולכן הציבור הערבי יכריע: זה או המחנה הלאומי ומדינת כל אזרחיה בראשות סמי אבו שחאדה או מחנה הכניעה שרוצה להמליץ על גנץ ולפיד".

כזכור, ביום חמישי האחרון החליטה בל"ד לרוץ כרשימה עצמאית לכנסת, לאחר פיצול מהרשימה המשותפת בראשות איימן עודה. לאחר מכן, ביום שישי אמרו בכירים בבל"ד כי היה "תרגיל מלוכלך" מצידו של רה"מ יאיר לפיד, שהוביל להתפרקות הרשימה המשותפת, כך לפי הבכירים. מיש עתיד נמסר כי "יש עתיד וראש הממשלה לפיד לא היו מעורבים בהתפצלות הרשימה המשותפת ואין לנו מושג מי מפיץ את השטות הזו או למה".